تعریف های متفاوت از حرفه ای گری توسط رسانه ها

متاسفانه چند رسانه بزرگ کشور در زمینه ورزشی منبع خبری خیلی از سایتها و شبکات اجتماعی خورد و بزرگ شده اند و آنها هر مطلبی بنویسند و یا بخواهند در ذهن بیننده ها جا بیاندازند به راحتی انجام میدهند و کپی پیست کارها هم به راحتی و به صورت مجانی خواسته های آنها را منتشر می کنند .

در کشورهای اروپایی و صاحب نام در فوتبال معمولا بازیکنان و یا مربیان از یک سال قبل هم میدانند که سال بعد در کدام تیم بازی خواهند کرد و حتی قرارداد هم منعقد میکنند و در تیم فعلی خود نیز با شرافت بازی می کنند .  ولی طبق قوانین داخلی ایران که در آیین نامه نوشته شده این کار خلاف می باشد و مذاکرات و عقد قرارداد باید در زمانهای تعیین شده نقل و انتقالاتی انجام شود .

اخیرا شنیده شده است که پرسپولیس با ۴ بازیکن به صورت قطعی برای سال بعد به توافق رسیده و حتی به برخی از آنها پیش پرداختی هم داشته است . این کار غیر قانونی نه تنها از سوی رسانه های بزرگ از جمله ورزش سه و خبر آنلاین و نود و… مورد نکوهش قرار نمی گیرد که از آن به عنوان کار حرفه ای باشگاه نام می برند و این در حالیست که پرسپولیس در حین و یا قبل از مذاکره با این بازیکنان با تیم فعلی آنها بازی نکرده بوده و همه این ها شبهه انگیز هست و حتی موردی شنیده شده است که از بازیکن خواسته اند در تیم فعلی خود مواظب سلامتی اش باشد تا سال بعد سالم در اختیار پرسپولیس قرار بگیرد که اینها ظلم بزرگیست به باشگاهی که هم اکنون آن بازیکنها را در اختیار دارند .

امیدواریم (فقط امیدواریم ) که فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق به این مسائل ورود کرده و یکبار برای همیشه بساط بی اخلاقی ها در این فوتبال ریشه کن شود .

هادی صاحب خواجه – آبی پوشان

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.