حمله وینفرد شفر به برنامه نود در کنفرانس خبری قبل از دیدار با سپیدرود رشت

وینفرد شفر در کنفرانس خبری قبل از دیدار با سپیدرود رشت شرکت کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد .

شفر درخصوص دیدار فردای استقلال مقابل سپیدرود اظهار داشت: من امروز چند دقیقه زود رسیدم و می‌خواهم کمی درمورد بازی قبل حرف بزنم، بعضی وقت‌ها به بعضی‌ چیزهایی که دیگران در مورد بازی ما می‌گویند لبخند می‌زنم! شنیده‌ام درمورد پست وریا غفوری آنالیزی انجام شده ولی باید بگویم او بهترین بازیکن ما بود، ما سمت چپ حریف را بستیم ولی برنامه ما این بود که به ذوب آهن در آن بازی از آن جناح فشار وارد کنیم. نمی‌توانم به غفوری بگویم گل نزن تا آنالیز برنامه ۹۰ نخواهد تو گل بزنی!

وی ادامه داد: غفوری شانس بسیار بسیار خوبی هم داشت تا یک گل دیگر هم بزند، فکر می‌کنم کسی که آن آنالیز را انجام داده مرد شوخی بوده است، ما بازی را به ۶ دقیقه اول نیمه دوم باختیم، یک بر صفر از حریف پیش بودیم وقتی داخل زمین برگشتیم پرسینگ قبلی را انجام ندادیم،  آنها فقط به  دنبال پاس بلند بودند، بازیکن شماره ۹۲ آنها مدام به دنبال ایجاد موقعیت از روی ضربه کرنر، ضربه ایستگاهی و پرتاب اوت بلند بود.

شفر افزود: بعد از ۶ دقیقه آنها سه ضربه کرنر،‌دو پرتاب دستی و دو ضربه ایستگاهی روی دروازه‌ ما داشتند. مشکل ما در نیمه دوم بازی با ذوب آهن این بود که به حریف اجازه دادیم فکر کند که می تواند بازی را به سمت دروازه استقلال عوض کند. بعد از گل مساوی به بازی برگشتیم و شجاعیان را به جناح چپ بردیم،سپس به خاطر توپ‌های بلند آنها پادوانی را به زمین فرستادیم و وقتی شما آمار بازی را ببینید متوجه می‌شوید که ما۴-۳ موقعیت گل زنی بعد از تعویض‌ها داشتیم و شجاعیان وقربانی دو موقعیت خوب را از دست دادند.

* آنالیزور برنامه ۹۰ بیشتر با کشتی آشنا است تا فوتبال 

شفر در ادامه تاکید کرد: زمانی که من به استقلال آمدم این تیم به انتهای جدول خیلی نزدیک بود اما الان این شانس را داریم که دوم یا سوم باشیم و در فینال جام حذفی هم هستیم، دو سال پیش هم استقلال در فینال جام حذفی حضور داشت ولی این رادر نظر بگیرید ما با بازیکنانی که از روز اول در تمرینات با آنها حضور داشتیم با همان‌ها ادامه دادیم و فقط بیت‌سعید،‌شهباززاده،‌ جباری و یعقوب کریمی از تیم دو سال پیش به تیم امسال اضافه شدند. شاید بازیکنانی مثل جباری،‌سجاد، یعقوب کریمی و بیت‌سعید برای تیم ما خیلی آماده نبودند و این را هم در نظر بگیریم که من تازه سه ماه است به استقلال آمده‌ام،‌دفعه پیش هم گفتم که زمان می‌برد تا برنامه‌هایم پیاده شود اما اگر دقت کنید خیلی از تیم‌های لیگ با روش ما بازی می‌کنند. مثلا سایپا با علی دایی با همان روش ما فوتبال بازی می‌کند و خیلی هم خوب این کار را انجام می‌دهد، ما باید خوشحال باشیم سطح فوتبال ایران بهتر شده و کی‌روش هم باید خوشحال باشد که تیم‌های ایران بهتر هستند. من نمی‌دانم آنالیز برنامه ۹۰ را چه کسی انجام داده اما فکر می‌کنم او به جای فوتبال بیشتر با کشتی آشنا باشد.

* بازی فردا اصلا راحت نیست، خوشحالم علی کریمی را می‌بینم

وی ادامه داد: بازی فردا اصلا راحت نیست، سرمربی این تیم علی کریمی است و خوشحالم که او را می‌بینم در دبی بازیکن ما بوده عملکرد خوبی هم داشته در بایرن مونیج و شالکه بازی کرده است، فکر می‌کنم یک مقدار دیر از فوتبال امارات به فوتبال آلمان اضافه شد فاصله زیادی بین فوتبال آلمان و امارات وجود دارد، وقتی در سن ۲۷-۲۶ سالگی به فوتبال آلمان می‌آیی خیلی دیر است، او یک مربی به نام ماگات داشت مربی که اصرار به دویدن بیش از حد و کارهای بدنی بازیکنان دارد. علی کریمی هشت کیلو وزن کم کرد و بازیکنان خیلی خسته می‌شدند. کریمی بازیکن بسیار خوبی بود فردا هم کارمان راحت نیست، حریف می‌دود و می‌جنگد،‌به بازیکنانمان گفته ام این بازی فینال است، هفته آینده هم در قطر با الریان بازی داریم،‌بعدی از بازی هفته قبل می‌خواهیم برگشت خوبی داشته باشیم، باید بجنگیم و مثل نیمه اول بازی با ذوب آهن باشیم و همانقدر خوب توپ را به حرکت درآوریم، بازیکنان باید تمرکز بیشتری داشته باشند، وقتی شانس‌ گلزنی دارند پنالتی هم که مقابل ذوب آهن اتفاق افتاد تقصیر مجید حسینی نبود بلکه همکاری بین مدافعان باید بیشتر می‌شد. باید در ۹۰ دقیقه با تمرکز بیشتر بازی کنیم، من با بازیکنان درمورد مسائل تاکتیکی صحبت می‌کنم.

* مشکل بازیکن آزاد این است که چند هفته ای بازی نکرده اند

شفر درمورد جذب دو بازیکن جدید گفت: حوزه فوتبال بسیار کوچک است، پژمان منتظری به من گفت ما با تیم ایران مقابل مقدونیه بازی کرده‌ایم تیام مهاجم بسیار خوبی است و می‌تواند به ما کمک کند، مشکل بازیکن آزاد این است که آنها با باشگاهی قرارداد ندارند و یا در نیم فصل قراردادشان فسخ شده است، بنابراین در چند هفته گذشته آنها بازی نکردند و طبیعی است بیشتر باید کار کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی افزود: این بازیکنان باید بیشتر تمرین کنند البته خودشان تمرین داشته‌اند اما تمرین با مسابقه و شرایط مسابقه خیلی فرق می‌کند، جذب این بازیکنان هم کار مشکلی بود، برخی با بازیکنان صحبت می‌کردند که به ایران نروید زیرا مشکل وجود دارد اما این دو بازیکن گفتند می‌خواهیم به ایران بیاییم، مدیرعامل گلچینی از بازی‌های آنها را در DVDدید و چراغ سبز نشان داد. با ایجنت آنهاصحبت کردیم گاهی من با خود بازیکن صحبت می‌کردم،‌ و پسرم با مدیر برنامه‌هایش. توفیقی ساعت ۲ نیمه شب در فرودگاه بود و در نهایت به من زنگ زد و ساعت ۳ بامداد خیالمان راحت شد که کار تمام است، باید بگویم این یک کار گروهی خوب بود. توفیقی به همه مدیران باشگاه در جذب  بازیکن کمک کرده است.

وی افزود: من به بازیکنان مدنظر به مدیربرنامه‌های آنها گفتم شما فکر می‌کنید خود من چرا اینجا هستم! استقلال باشگاه خوب و بزرگی است و ایران کشوری خوب است والبته ژورنالیست‌های خوبی هم دارد و آن شب آقای توفیقی تا ساعت ۳ کارها را انجام داد و ما هم این بازیکنان را جذب کردیم حالا هم بازیکنان استقلال خوشحالند که این دو به تیم آمدند و وقتی بازیکنان یک تیم زیاد باشند شانس بردن بهتر است.

ناراحتی بازیکنان از نیمکت نشینی

بله اینکه برای مردم این مسائل جذاب است مشخص است. اما درباره سوال باید بگویم که ما یک تیم داریم و نگاه می کنیم که کدام بازیکن در آن پوزیشن مقابل حریف، بهترین است؟ در نیمه نهایی جام حذفی حریف یک بازیکن عراقی داشت که قبلا در استقلال هم بوده، ما صحبت کردیم که اگر این بازیکن مهار شود، ۳۰ درصد از شانس موقعیت حریف کم می شود. ما کسی را می خواستیم که بتواند این بازیکن را مهار کند. او ضربه ایستگاهی هم خوب می زند و در بازی لیگ هم این را نشان داد. آن فضا برای فوتبال خیلی خوب بود. این طبیعی است که همه بازیکنان شرایط بازی در آن موقعیت را نداشته باشند. روزبه بازیکن ملی است و تجربه بیشتری دارد. ما به نظرمان آمد که او در کنار ابراهیمی در آن موقعیت بهتر است و ما درست فکر کردیم چون بردیم و فینالیست شدیم. فرشید باقری هم شانس بازی در فینال را دارد. اگر من بروم نیمکت پاری سن ژرمن را ببینم، یکی از بهترین مهاجمان آلمانی که ۴۰ میلیون است روی نیمکت این تیم نشسته است. تا حالا شنیده اید کسی به این مسئله اعتراض کند؟ نه. کسی در این باره صحبت نمی کند. فوتبال یک ورزش و کار گروهی و تیمی است. وقتی یک بازیکن نتواند بپذیرد روی نیمکت بنشیند، باید تنیس بازی کند چون این ورزش یک به یک است. ما اینجا یک تیم هستیم. کسی که تصمیم گیرنده است من هستم و آن بازی گفتم چشمی و ابراهیمی بهتر هستند و یک روز هم شاید بگویم باقری و ابراهیمی بهترند. این مسئله درباره دروازه بانان هم هست. در فینال جام جهانی هم همین بود. یواخیم لو گوتزه را که همه بازی ها بازی کرد را نیمکت نشین کرد. جایی دیدید در این باره چیزی بنویسند؟ او ۱۵ دقیقه بازی کرد و گل هم زد و قهرمان شدند. فوتبال و رفتار حرفه ای همین است. البته باقری جریمه نشده است. من با او صحبت کردم. نمی خواهم کسی از نیمکت نشینی خوشحال باشد. قبل از بازی به بازیکنانم گفتم که شما بسیار بسیار مهم هستید و شاید ۱۰ دقیقه بازی کنید ولی باید به تیم کمک کنید. به نورافکن نگاه کنید. وارد زمین شد و در ده دقیقه آخر چند ضربه ایستگاهی گرفت و توپ را نگه داشته بود. ندیدم بگوید چرا فیکس بازی نکردم. او آمد و تشکر کرد و خوشحال بود که فینالیست شدیم.

شانس قهرمانی استقلال؟

من یک مقدار کمی دیر آمدم. وقتی آمدم تیم رده پایینی داشت.

شکست ذوب آهن تقصیر چشمی نبود

این مشکل روزبه یا هافبک و دفاع ما نبود. مشکل این بود که مهاجم ما در بازی قبلی و در نیمه دوم به جای فشار آوردن عقب رفت و توپ بلند آنها به یک ضربه ایستگاهی و اوت منجر شد و مدام توپ بلندی بود که روی دروازه ما می آمد. این مشکل روزبه نبود. مشکل از پرس نکردن مهاجمان ما بود. در نیمه اول ۶ توپ بلند برای بازیکن ۹۹ حریف آمد و در ۵ دقیقه نیمه دوم هم ۶ توپ برای او ارسال شد. پادوانی آمد و توپ های زیادی را قطع کرد. آنها یک خطا روی اسماعیلی کردند ولی همان توپ به گل ما رفت چون خطایی اعلام نشد. منتظری هم خیلی خوب کار کرد و پاس های خوبی داد. او نیمه اول از بهترین های ما بود. ما می توانستیم گل های بیشتری بزنیم. نیمه دوم خیلی خوب بازی نکردیم. داریوش را به سمت چپ بردیم. فرصت خوبی برای گلزنی داشتیم. در فوتبال توپ می تواند به هر سمتی برود ولی برای ما نبود. در پنالتی هم مجید اول توپ را زد و برخوردش به بازیکن حریف بدشانسی ما بود. ما باید ۹۰ دقیقه تمرکزمان را داشته باشیم.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.