خنده رو در عین حال جدی

🖌 خنده رو در عین حال جدی
خنده هایت را دوست داریم مرد!

✍️ محمود فخرالحاج

🔹محمود فکری کاپیتان شماره ۶ دوست داشتنی دهه ۷۰ و ۸۰ استقلال بالاخره در اواخر دهه ۹۰ به آرزویش که نشستن روی نیمکت تیم محبوبش بود رسید.. آن هم در دوره ای که آبی پوشان فصل های طولانی است که به مقصد خود که قهرمانی است نرسیده است.
🔹محمود خان فکری میراث تیمی را در دست گرفته که با منصوریان و شفر و استراماچونی و مجیدی فصل های ناکامی بسیاری را پشت سر گذاشته و تنها با یک جام قهرمانی آن هم حذفی کام هوادارانش را تلخ تر از هر زمان دیگری کرده است.
🔹نشستن روی نیمکتی که تیمش بیش از ۷ فصل است به قهرمانی لیگ نرسیده و همیشه در هفته های پایانی از کورس قهرمانی جا می ماند و در جام حذفی تنها به یک قهرمانی رسیده سخت ترین کار دنیاست که فکری به آن رسیده است و می خواهد این سخت ترین کار دنیا را انجام دهد.
🔹فشار سخت و نفس گیری که این نیمکت دارد از همان هفته اول راه گلو و نفس کشیدن یک مربی را می تواند بگیرد، با نتایجی که می گیرد می تواند این راه نفس کشیدن را برای خودش باز کند و راحت و آسوده به کارش ادامه دهد و با عدم نتیجه گیری طوری این فشارها بر او افزایش پیدا می کند که ناخودآگاه دیگر عرصه را برای ادامه راه برای خود تنگ و ناممکن می بیند.
🔹هنوز تیم علی منصوریان را از یاد نبرده ایم، هنوز تیم شفر را فراموش نکردیم، هر چند استراماچونی تنها ۱۰ هفته در کنارمان بود اما او فراموش شدنی نیست و با فرهاد بیش از یک فصل زندگی کردیم اما هیچ کدام جز شفر و یک قهرمانی حذفی نتوانستند برای آبی پوشان جام و قهرمانی بیاورند و نوبت برای این فصل به محمود فکری رسید تا او هم بخت خودش را برای رسیدن به جام امتحان کند.
🔹هرگز دوست نداریم نسل طلایی و خاطره انگیزمان در دهه های ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ در عرصه مربیگری ناکام و شکست خورده ببینیم، از علی منصوریان گرفته تا فرهاد مجیدی و امروز محمود فکری.. همیشه دوست داشتیم که از نسل خاطره انگیزمان مربیانی متولد شوند که جا پای پورحیدری ها و حجازی ها و قلعه نوعی ها بگذارند.
🔹محمود فکری با کمی تجربه بیشتر و بزرگتر از منصوریان و مجیدی در ششمین دهه از عمر خود در سن ۵۱ سالگی با مو و محاسنی سفید به نیمکت استقلال رسید و امیدواریم که در این فصل، طلسم ناکامی های هفت ساله را بشکند و تابوی عدم نتیجه گیری مربیان جوان دهه های خاطره انگیزمان را بشکند و از بین ببرد.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.