خوب و بدهای مربی گری فرهاد مجیدی در استقلال

اختصاصی آبی پوشان _ صحبت از حضور فرهاد مجیدی یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ استقلال در استقلال به عنوان کمک دوم شفر در استقلال است و از زمان مطرح شدن این قضیه افراد زیادی در موافقت و یا مخالفت این مسئله به صحبت پرداخته اند . در این مطلب سعی داریم همه زوایای حضور فرهاد مجیدی در نیمکت استقلال را بیان کنیم.

ابتدا از مزایای حضور فرهاد در استقلال خواهیم نوشت :

فرهاد محبوب هواداران استقلال است و اسم فرهاد مجیدی میتواند تعداد هواداران را به میزان قابل توجهی افزایش دهد . این تعداد تماشاگر هم از نظر انگیزشی به تیم و بازیکنان کمک خواهد کرد و هم از نظر مالی میتواند کمک حال تیم باشد به خصوص اینکه توافق هایی شده است که خود باشگاه بلیط فروشی بازیهای خانگی را برعهده داشته باشد .

دومین مزیت حضور فرهاد روی نیمکت استقلال این خواهد بود که هواداران نسبت به شفری که تازه تیم را در اختیار گرفته است صبر بیشتری داشته باشند . اسم فرهاد میتواند فرصت مناسبی در اختیار شفر قرار دهد تا به دور از فشار هواداران به بازسازی استقلال بپردازد .

سومین مزیت حضور فرهاد مجیدی در استقلال این است که فرهاد به حد کافی و با فاصله از همه بازیکنان حاضر در استقلال محبوب تر است و بازیکنی نمی تواند از چهارچوب خود خارج شود چون ایستادن در برابر فرهاد مجیدی و کادر فنی به معنی طرد از سوی هوادار خواهد بود .

اما معایب حضور فرهاد در استقلال را هم بیان میکنیم:

واقعیت این است که فرهاد تجربه مربی گری ندارد و از نظر فنی شاید نتواند کمک زیادی به استقلال بدهد و شاید نتواند در مواقع فشار و لحظات سخت به داد کادر فنی بشتابد . مسلما تاثیر گذاری فرهاد مجیدی از نظر فنی بسیار پایین تر افرادی چون پاشازاده و تقوی و مجید صالح و… خواهد بود .

واقعیت این است که ما استقلالیها خیلی راحت مهره سوزی میکنیم و افراد محبوب خود را با چشم گریان بدرقه می کنیم . فرهاد سرمایه استقلال است و باید حفظ شود . اگر خدای ناکرده تیم نتیجه نگرفت فرهاد نیز از گزند انتقادها به دور نخواهد بود هرچند نفر اول نیست ولی هجمه هایی علیه او شکل خواهد گرفت .

مسئله سوم اینکه همانگونه که بودن فرهاد در نیمکت را برای کادرفنی و در اختیار داشتن فرصت غنیمت دانستیم این مسئله می تواند بار منفی هم داشته باشد و به دلیل بودن آلترناتیوی چون فرهاد مجیدی روی نیمکت با چند نتیجه نه چندان مقبول هواداران اسم فرهاد را صدا بزنند و او را به عنوان نفر اول بخواهند .

در آخر بیان این نکته لازم است که فرهاد در حال آموزش مربی گری هست و ورود او به چرخه مربی گری شاید این امکان را از او بگیرد تا بعد از این بتواند به آموزش ادامه دهد و او هم مثل خیلی از مربیان ایرانی با یکی دو دوره کوتاه مدت مربی گری ،عطای آموزش را به لقایش ببخشد .

✏️  هادی صاحب خواجه

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.