ذبیح‌الله پورشیب طلا گرفت

به گزارش آبی پوشان و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در پایان نخستین مرحله لیگ جهانی که به میزبانی پاریس فرانسه با حضور ۹۲۹ کاراته‌کا از ۶۸ کشور برگزار شد، در وزن ۸۴- کیلوگرم که قهرمانان اروپا و جهان حضور داشتند، ذبیح اله پورشیب نماینده تیم صدرای زیرآب کاراته کاهای قزاقستان(۲-۰)، انگلیس(۶-۰)، لهستان(۵-۴)، الجزایر(۲-۰) و تزنوس یونانی قهرمان اروپا(۶-۵) شکست داد و در دیدار فینال مقابل گوگیتای گرجستانی دارنده ۲ عنوان قهرمانی جهان قرار گرفت و ۳ بر صفر به برتری رسید تا سال ۲۰۱۵ را با مدال طلا آغاز کند.
آرگای ژاپنی نایب قهرمان جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی، گوکان از ترکیه دارنده عنوان قهرمانی اروپا و نفر سوم جهان، کاراته‌کای مصری دارنده مدال طلای آفریقا و نفر سوم جهان، کاراته‌کای آذربایجانی نایب قهرمان جهان و اروپا و حریف مقدونیه‌ای که ۳ دوره عنوان سومی اروپا را در کارنامه داشتند نفراتی بودند که در وزن پورشیب شرکت کرده بودند.
در این رقابت‌ها در وزن ۸۴+کیلوگرم ایمان سنچولی کاراته‌کاهای اسپانیا(۸ بر صفر)، پرتغال(۵-۰)، اوکراین(۸-۰) از پیش رو برداشت در مقابل حریف آلمانی ۴ بر صفر مغلوب شد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. در این مرحله ابتدا نماینده هلند را ۵ بر صفر و در ادامه حریف فرانسوی را ۱۱ بر ۶ شکست داد و مدال برنز این وزن را بر گردن آویخت.
در وزن ۶۷-کیلوگرم سعید احمدی پس از استراحت در دور نخست، نمایندگان فرانسه(۶-۱)، آلمان(۲-۰) و اوکراین(۸-۳) را برد سپس برابر حریف فرانسوی(۶-۲) نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد او در این گروه نماینده فرانسه را (۱۳-۸) برد و در دومین مبارزه مقابل تولار آقازاده از آذربایجان(۳-۴) شکست خورد و نتوانست صاحب مدال شود.
امیر مهدی زاده دیگر نماینده تیم صدرای زیرآب در این پیکارها که در وزن ۶۷- کیلوگرم به میدان رفت حریفانی از روسیه(۴-۱)، آرژانتین(۵-۳)، اسپانیا(۲-۰)، مقدونیه(۴-۰) و سپس برابر کاراته‌کای مجارستانی(۲-۱) مغلوب شد و با توجه به اینکه این کاراته نتوانست به دور فینال راه یابد مهدی زاده هم نتوانست به مدال برسد.
در همین وزن حسین سمندر در نخستین دیدار برابر نماینده مقدونیه ۳ بر ۲ شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.
محمد شهریاری در وزن ۶۰-کیلوگرم، مقابل حریف فرانسوی ۸ بر صفر شکست خورد و حذف شد.
در وزن ۷۵-کیلوگرم ابراهیم حسن بیگی نماینده آرژانتین را ۵ بر صفر برد و در ادامه ۳ بر ۲ از کاراته کای گرجستانی باخت و از دور رقابتها کنار رفت.
در همین وزن آرش علی نژاد مقابل نماینده مراکش ۵ بر یک مغلوب شد و حذف گردید.
در بخش کاتای تیمی مردان هم تیم منتخب تبریز متشکل از احد شاهین، آرمین روشنی و فرزاد محمد خانلو ابتدا نماینده اسپانیا را ۵ بر صفر برد و سپس مقابل تیک کویت ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. در این جدول ابتدا حریفی از اوکراین را ۵ بر صفر مغلوب کرد و در برابر تیم ایتالیا ۵ بر صفر شکست خورد و حذف شد.
در بخش بانوان هم فاطمه چالاکی در اولین مبارزه برابر حریفی از اسلواکی ۲ بر یک شکست خورد و حذف شد.
تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.