ساپینتو : امیدوارم در شرایط مساوی بجنگیم

مشروح صحبت‌های ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در کنفرانس خبری پیش از مصاف با صنعت نفت آبادان:

ساپینتو

صحبت اولیه؟

قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم اول بگویم که همانطور که زرندی گفت، خیلی از اتفاقات علیه تیم ما رخ می‌دهد و اگر زمانی داریم، باید متوقف شود. بازی به بازی اشتباهات باورنکردنی برای ما رخ می‌دهد. اگر بر اساس واقعیت بود، باید ۱۰ امتیاز جلوتر از بقیه داشته باشیم. نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد ولی به تیمم افتخار می‌کنم. ما مقابل مشکلات بسیاری که نمی‌توانیم آن‌ها را درک کنیم، می‌جنگیم. تا آخر هم می‌جنگیم. با وجود این اتفاقات بزرگ علیه ما، باور داریم که می‌توانیم قهرمان شویم. البته این اتفاقات مثل عوض کردن استادیوم بازی پیکان و پرسپولیس و اتفاقاتی که در بازی قبلی افتاد، مثل اینکه امروز گفتند این هست و فردا گفتند موضوع آنگونه نیست، اگر از من بپرسند قطعاً از این شرایط خوشم نمی‌آید. سازمان‌دهی و واقعیت را دوست دارم. فقط باید روی کار خودمان تمرکز کنیم و به سخت کار کردن خود ادامه بدهیم.

بازی؟
صنعت نفت تیم خیلی خوبی است و بازیکنانی دارد که از لحاظ انفرادی کیفیت بسیار خوبی دارند و از زمانی که سرمربی‌اش تغییر کرد خیلی نتایج و باور بهتری دارند. آنها شانس زیادی برای ماندن در لیگ برتر دارند. نه فقط صنعت نفت بلکه سایر تیم‌هایی که در پایین جدول هستند یکی از آنها مقابل سپاهان بازی دارد. اگر آن‌ها هم ببرند، شانس زیادی برای بقا در لیگ برتر خواهد داشت. مس کرمان از این تیم‌ها بالاتر بود اما اکنون موقعیتش مقداری بدتر شده و تا آخر هم همین است. بعدها هم همین شرایط وجود دارد. دو تیم هستند که با تمام وجودشان بازی می‌کنند. یکی برای زنده ماندن و دیگری برای قهرمان شدن. امیدوارم داور بتواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و ما هم چیزی نداشته باشیم تا در پایان بازی در مورد داوری صحبت کنیم. امیدوارم هواداران ما بتوانند به استادیوم بیایند. هواداران باید تا جایی که می‌توانند از تیم حمایت کنند زیرا این یکی از سه فینالی است که ما پیش‌رو داریم. در ۹۰ دقیقه به حمایت آن‌ها نیاز داریم و امیدوارم بتوانیم فردا یک بازی خوب و فوق‌العاده باکیفیتی داشته باشیم و در نهایت برنده شویم. تنها چیزی که برای ما اهمیت دارد ۳ امتیاز است نه چیز دیگری. ما الان کامل روی تیم خود تمرکز داریم.

‌دست‌های خارج از زمین؟
نمی‌خواهم بیشتر از این صحبت کنم، چون هر بار حرف زدم، من را جریمه کرده‌اند. شاید در پایان فصل درباره موضوعات بسیاری صحبت کنم ولی الان از من سؤالی پرسیدید که اکنون ترجیح می‌دهم پاسخ آن را ندهم.

حمایت هواداران از شما؟
هواداران ما خواب نیستند. آن‌ها می‌دانند ما استحقاق باخت در دربی را نداشتیم. ما به این خاطر نباختیم که آن‌ها بهتر بودند، ما باختیم چون تصمیماتی نبود که به ما کمک شود. ما بازی را نباختیم و تصمیمات روی نتیجه بازی اثرگذار بود. در بازی قبلی هم اگر داور پنالتی را می‌گرفت و گل می‌زدیم بازی می‌توانست متفاوت شود. هواداران می‌دانند کادرفنی و همه هر روز تلاش می‌کنند. نه فقط به آن سختی‌هایی که به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، ما مشکلات بزرگ دیگری در طول فصل داشتیم. شرایط برای کار کردن و مالی سخت بود و هنوز برطرف نشده است. امیدوارم در آینده همان شرایطی را داشته باشیم که بتوانیم در وضعیت مساوی بجنگیم.

وضعیت روحی شما؟
من همان هستم و طبیعی هستم و تمرکزم روی کارم هست. خیلی اتفاقات در اطراف تیم می‌افتد و وقتی نمی‌گذارند شما برنده شوید، کاری نمی‌توانم انجام دهم. من می‌خواهم لیگ و جام حذفی را ببرم. ما نمی‌توانیم خوشحال باشیم وقتی که آن واقعیت درباره نتایج و رده‌بندی وجود نداشته باشد چون امسال اشتباهات بسیار زیادی بوده و شاید می‌توانستیم بدون این اشتباهات قبلتر قهرمان شویم. متأسفانه این اتفاق رخ نداده و از این موضوعات خوشحال نیستیم و سختی زیادی بابت اتفاقاتی که علیه ما وجود دارد، می‌کشیم. با این‌حال بازهم تلاش می‌کنیم و به تیمم افتخار می‌کنم و تا پایان لیگ برای قهرمانی می‌جنگیم.

غایبان؟
معمولاً قبل از بازی در مورد اینکه چه بازیکنی بازی می‌کند و چه کسی محروم یا مصدوم است صحبت نمی‌کنم چون این استراتژی ما است. فردا باید ببینیم.

یامگا؟
من به تیمم بسیار افتخار می‌کنم و باید بگویم صالح حردانی در شرایط خوبی قرار دارد و کارش را به خوبی انجام داد. ما رضا را هم داریم که می‌تواند آنجا بازی کند. ما تلاش می‌کنیم تا کوین هم تا قبل از پایان فصل ریکاوری کند و شاید بازی‌های جام حذفی او را داشته باشیم. ما موقعیت‌های زیادی مقابل پارس داشتیم و از هفته سختی به آن بازی رسیدیم. فردا نشان می‌دهیم که در شرایط خوبی هستیم و این چیزی است که ما نیاز داریم روال همیشگی را طی کنیم تا به مسابقه پایانی برسیم.

تمرکز؟
ما تمرکز خود را از دست نداده‌ایم و صد درصد تمرکز داریم و برای ما از این جهت مشکلی نیست.

جلالی؟
همانطور که می‌دانید همه در تیم تلاش می‌کنند. متأسفانه نمی‌توانم به همه بازیکنان بازی بدهم. بعضی اوقات یکی بازی می‌کند و بازی بعد بازی نمی‌کند. مثلا شاید در برخی از بازی‌ها محمدحسین مرادمند در لیست نباشد، ولی هفته بعد بازی کند و خوب هم بازی می‌کند. متأسفانه همه را نمی‌توانم داخل زمین ببرم. برخی مواقع این بازیکن را می‌برم و برخی مواقع بازیکن دیگری. به نظر من اگر برای جعفر سلمانی مشکلی پیش بیاید، اولین گزینه ابوالفضل جلالی است که بازی کند. بعضی اوقات من نمی‌توانم خیلی از بازیکنان دفاعی را در لیست تیمم قرار دهم. برخی مواقع باید دنبال راه‌حل‌هایی برای خط جلوی تیم‌مان باشیم. باید بعضی وقت‌ها ریسک کنم و می‌دانم این موضوع برای هر بازیکنی راحت نیست، ولی ما نیز هیچ مشکلی با هیچ بازیکنی نداریم.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.