شفر: برای برد گرسنه هستیم

وینفرد شفر با حضور در نشست خبری قبل از دیدار با ذوب آهن گفت: قبل از شروع مسابقات و قبل از شروع کار در مرحله گروهی خیلی ها برای ما شانسی قائل نمی شدند که بتوانیم از گروه صعود کنیم. برای خیلی ها حضور ما یک غافلگیری است اما من بسیار خوشحال هستم که اینجا حضور داریم و به مرحله حذفی رسیدیم. ما اکنون دو بازی برابر ذوب آهن در پیش داریم و می خواهیم بعد از آن به مرحله بعدی صعود کنیم.
وی افزود: همه کارهایی که در گذشته انجام دادیم، صعود از گروه لیگ قهرمانان آسیا، رتبه سوم در جدول لیگ و قهرمانی در جام حذفی کارهای بسیار سختی بودند و باور کنید که من هیچ وقت تیمی شبیه به تیمی که دارم، ندیدم. این تیم هر روز و در تمام تمرینات و مسابقات با صد در صد وجود خود تلاش کردند. این یک پیام برای مدیرعامل باشگاه است. من راجع به سیستم خوشحال نیستم. چرا در همان ابتدای مسابقات باید دو تیم ایرانی برابر هم قرار بگیرند؟ در اروپا در مراحل بالاتر دو تیم از یک کشور برابر یکدیگر قرار می گیرند. این برای ذوب آهن و استقلال و البته فوتبال ایران خوب نیست. البته الان کاری نمی توانیم انجام دهیم. ما اعتماد به نفس داریم و امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی برای دیدار برگشت در تهران کسب کنیم.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا جز تیام مصدومی برای این بازی دارید، اضافه کرد: شما از کجا می دانید تیام نمی تواند برای ما بازی کند؟ شما خودتان رسانه ها را می شناسید و شاید همه اخبار درست نباشد. او می آید و برای ما بازی خواهد کرد. مصدومانی که از گذشته داشتیم، یعنی محسن کریمی و پادوانی در این دیدار به دلیل مصدومیت طولانی مدت حضور نخواهند داشت. شما دیدید که بعد از فینال حذفی همه به یاد پادوانی بودند زیرا ما یک تیم هستیم و همه در کنار یکدیگر هستیم و روحیه خوبی داریم و من از این بابت خوشحال هستم و به تیمم افتخار می کنم.
وینفرد شفر در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: هر دو تیم از تیم های خوب فوتبال ایران هستند. من مسابقه ای که ذوب آهن با تیم ازبکستانی داشت را تماشا کردم. بعد از ۱۰ دقیقه من متوجه شدم که ذوب آهن به مرحله بعدی می رود و این اتفاق رخ داد. من نمی توانم راجع به احساسم به شما بگویم و اگر من همیشه احساس خوبی نداشته باشیم، شاید بازیکنان علیه من باشند. اگر به صحبت باقری توجه کرده باشید، متوجه می شوید که ما کامل اعتماد به نفس داریم و برای برد گرسنه هستیم. ما بعد از فینال حذفی همچنان کار داریم و دو بازی مهم پیش رو داریم. در دوره کاری من سه مرتبه این اتفاق رخ داد که یک تیم آلمانی برابر یک تیم آلمانی قرار گرفتند و در فینال نیز گلادباخ و فرانکفورت با یکدیگر بازی کردند اما این موضوع خوب نیست و امیدوارم شرایط با تصمیم فدراسیون فوتبال آسیا تعویض شود.
سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که با توجه به نمایش های خوب رحمتی آیا او به میدان می رود، اضافه کرد: باید راجع به این موضوع فکر کنم، شب بخوابم و سپس تصمیم بگیرم. خیلی وقت ها من فکری کردم و صبح نظر جدیدی داشتم. همینطور در عمان دیدید که رحمتی برابر الهلال بازی کرد و حسینی در دیدار العین حضور داشت. باید ببینیم حریف ما چه سبکی از فوتبال را بازی می کنند و سپس ما تصمیم می گیریم که کدام دروازه بان بازی کند. ما دو تا از بهترین دروازه بان های ایران را در اختیار داریم.

وی در واکنش به این موضوع که تیم ذوب آهن به گلزنی در دقایق پایانی معروف است، گفت: این موضوع درست است. این اتفاق برای ما نیز رخ داد و ما در اواخر بازی با یک ارسال روی دروازه شکست خوردیم. اما این یک مسابقه در لیگ قهرمانان با شرایط جدید است و خود ما نیز تیمی هستیم که این کار را انجام می دهیم. ما در دیدار پیکان نیز ۱۰ نفره بودیم اما ابراهیمی گل پیروزی را زد. می دانیم باید چه کاری انجام دهیم و صحبت های فرشید را شنیدید. ما به نظم و هماهنگی خوب و البته نتیجه خوب نیاز داریم. این بازی آخر نیست و ما ۲ بازی پیش رو داریم و امیدوارم نتیجه ای کسب کنیم که برای بازی برگشت به آن نیاز داریم. استقلالی ها زیادی کنار هتل بودند و امیدوارم فردا نیز در ورزشگاه همینطور باشد. این برای ما بسیار بسیار مهم است. هواداران و تیم ما با هم بازی می کنند و با هم هستند.
سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چگونه قصد دارید خط حمله ذوب را کنترل کنید، اضافه کرد: بهترین حالت این است که توپی به مهاجمان ذوب آهن نرسد و باید جلوی رسیدن پاس آخر به مهاجمان ذوب آهن گرفته شود. مثلا زمانیکه رونالدو را نگاه می کنید باید دقت کنید چگونه پاس آخر به او می رسد. ذوب آهن از ضربات ایستگاهی و کرنر با بازیکنان قد بلند خود به خوبی استفاده می کند و ما نباید خطا و کرنر به تیم حریف بدهیم. ما هم بازیکنان سر زن بسیار خوبی مانند فرشید باقری داریم که برابر الهلال خوب بازی کرد و توانست بازیکن بلند قامت الهلال را در دوئل های هوایی شکست دهد.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.