شفر: دو گل خوب بود ولی کافی نبود

وینفرد شفر سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از پیروزی استقلال مقابل الریان، گفت: می توانم به احترام عملکرد تیمم بایستیم و تشویق کنم.

* با جمع بندی ها به این نتیجه رسیدیم با این ترکیب بازی کنیم

شفر در خصوص ترکیب استقلال افزود: ما بازی خوبی انجام دادیم، بازیکنان مصدوم و محرومی داشتیم، اما با آنالیزی که انجام دادیم، ترکیب تیم را انتخاب کردیم، فیلم بازی با الهلال را دیده بودیم و درنهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که با این ترکیب‌ها به میدان برویم. کارهایی که در تمرین انجام دادیم را به خوبی در زمین ایفا کردیم، در این مدت مرتب با کادر فنی کنار یکدیگر بودیم و جلسات مختلفی داشتیم.

* نتیجه دو بر صفر خوب است اما کافی نبود

شفر ادامه داد: فیلم بازی‌های حریفمان را دیدیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این بازیکنان به میدان بروند. فرشید اسماعیلی را در جلوی زمین قراردادیم تا توپ را نگه دارد، همه کارهایی که در تمرینات کرده بودیم در زمین دیدیم، از این بابت خیلی خوشحال هستم. الریان بسیار جنگنده است و به آنها تبریک می‌گویم،‌ شما شاید این سؤال را داشته باشید که چرا علی قربانی و افراد حاضر روی نیمکت بازی نکردند، باید بگویم عملکرد تیم ما عالی بود و براساس تاکتیکی که نیاز داشتیم، بازیکنان را انتخاب کردیم،‌نفرات اصلی و ذخیره عالی کار کردند، نتیجه دو بر صفر خوب است اما کافی نبود، می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم، از هواداران هم تشکر می‌کنم، آنها در یک روز تعطیل ملی به ورزشگاه آمدند و از ما حمایت کردند، این پیروزی برای همه هواداران استقلال بود، حالا یک نفس راحت می‌کشیم و کمی استراحت می‌کنیم، بابت عملکرد تیم خوشحال هستم، همه عوامل و بازیکنان صددرصد تلاش‌شان را کردند تا این بازی نتیجه خوبی بگیریم.

* در این بازی می‌خواستیم بازی را روی زمین نگه داریم
سرمربی استقلال در مورد تغییر تاکتیک تیم استقلال در این بازی اظهار داشت: (به شوخی گفت تست و امتحانی بود برای خبرنگاران) ما می‌خواهیم فوتبال بازی کنیم و توپ را روی زمین به حرکت درمی‌آوردیم، می‌خواستیم با پاس‌های یک ضرب و دو ضرب بازی کنیم، فرشید اسماعیلی توپ را به خوبی حفظ می‌کند و قدرت عبور از بازیکن مستقیمش را دارد و پاس‌های یک‌ضرب و غافلگیرکننده‌ای را به مهاجمان می‌دهد، این مرتبه اولی بود که با این روش و سبک بازی می‌کردیم، باید از کادر فنی تشکر کنم، در این بازی می‌خواستیم بیشتر بازی را روی زمین نگه داریم تا به مهاجمان توپ برسد.

* امروز یک خارجی داشتیم و ۱۰ بازیکن دیگر ما مهره های خوب ایرانی بودند

شفر در ادامه عنوان کرد: امروز فقط دو ارسال داشتیم، یکی در نیمه اول توسط حیدری و دومی توسط میلاد زکی‌پور بود، ما می‌خواهیم پاس‌های خوبی در زمین بدهیم و بازیکنان را در موقعیت‌های خوب و تک به تک قرار دهیم، از عملکرد تیم‌مان راضی هستم، آرمین سهرابیان اولین بازی آسیایی‌اش را انجام داد، وریا غفوری و سایر ملی‌پوشان با وجود پروازهایی که داشتند و شاید فکر می‌کردیم خسته هستند، عملکردشان بسیار خوب بود، از همه تیم تمجید می‌کنم، آنها خوب کار کردند، خسرو حیدری هم بسیار خوب بود و فرمانده ما در جناح راست بود. روزبه‌ چشمی هم با حرکتش باعث تشویق هواداران شد. امروز ما فقط یک بازیکن خارجی داشتیم و ده بازیکن دیگر ما مهره‌های خوب ایرانی بودند.
سرمربی استقلال در مورد اینکه چگونه وریا غفوری و خسرو حیدری اینقدر خوب و آماده کنار هم بازی می‌کنند، گفت: در این مورد خیلی با هم صحبت کردیم، هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی خیلی با بازیکنان تمرین کردیم، خسرو حیدری و ووریا غفوری کنار هم عملکرد خوبی داشتند، بازیکنان جوان و باتجربه ما می‌خواهند بهتر و بهتر شوند و یاد بگیرند.

در پایان این نشست شفر از خبرنگاران درباره بازی العین و الهلال پرسید و وقتی فهمید سه پنالتی برای العین گرفته شده به شدت تعجب کرد و گفت: سه پنالتی برای العین؟ واقعا؟

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.