شکست دو بر یک ایران برابر ترکیه

ملی پوشان فوتبال ایران که بعد از مشخص شدن لیست ۲۴ نفره جام جهانی طی یک هفته اخیر تمرینات آماده‌سازی را در کمپ اختصاصی باشگاه بشیکتاش ترکیه دنبال کرده‌اند، از ساعت ۲۲:۴۵ دوشنبه شب در مسابقه‌ای تدارکاتی که از اهمیت بالایی برای کی‌روش و تیم ایران برخوردار است، مقابل تیم ملی ترکیه قرار گرفته‌اند تا شبیه‌سازی دو بازی جام جهانی برابر تیم‌های اروپاییِ اسپانیا و پرتغال را داشته باشند.

بازی دوستانه بین‌المللی؛ دوشنبه: ۹۷/۰۳/۰۷ ؛ ساعت ۲۲:۴۵
استادیوم: باشاک‌شهیر فاتح تریم استانبول
داور: والنتین کوالنکو(ازبکستان)؛ کمک‌ها: روسلان سرازیتدینوف، آلیشر عثمانوف و حسین گوچک.

تیم ملی ترکیه

سرکان کرینتلی، کاهان آیهان، چاغلار سویونجی، شنر اوزبایراکلی، حسن علی کالدریم(۸۶- عمر بایرام)، مهمت توپال(۷۸- اموت بولوت)، اوکای یوکوشلو،امره آکبابا(۵۸- غوزهان اوزیاکوپ)، چنگیز اوندر(۴۶- سردار گورلر)، یوسف یازیجی و جنک توسون(۷۸- تارکان سربست).
سرمربی: میرکو لوچسکیو

تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی،کریم انصاری‌فرد(۷۱- اشکان دژاگه)،احسان حاج‌صفی(۵۸- وحید امیری)،علیرضا جهانبخش(۷۵- مهدی ترابی)،مهدی طارمی(۵۸- سامان قدوس)، مسعود شجاعی(۶۷- امید ابراهیمی) و سردار آزمون(۸۰- رضا قوچان‌نژاد).
سرمربی: کارلوس کی‌روش

 

 

 

اخطار

امره آکبابا(۴۳) از ترکیه

روزبه چشمی(۷۲) از ایران

 

شرح گل

ترکیه ۱ – ایران ۰ (دقیقه ۶: جنک توسون): پاس در عمق عالی محمد توپال با تجربه از سمت راست زمین در موقعیت خوبی به توسون رسید تا این مهاجم برخلاف موقعیت اولی که از دست داده بود، این بار با یک سر توپ تماشایی،  و با شوت پای چپ دروازه ایران را باز کند.
ترکیه ۲ – ایران ۰ (دقیقه ۵۰: جنک توسون):  پاس در عمق عالی از یازیجی را، توسون این بار با ضربه‌ای تک ضرب و زمینی از کنار دستان بیرانوند عبور داد تا دومین گل ترکیه به ثمر برسد و بیرانوند بازهم تماشاگر این شوت و قرار گرفتن توپ درون دروازه اش .

ترکیه ۲ – ایران ۱ (۲+۹۰- اشکان دژاگه): پنالتی لحظات پایانی ایران را دژاگه برخلاف جهت کرینتلی، به سمت راست دروازه زد تا گل اول ایران توسط او زده شود.

 

لحظات حساس

دقیقه ۲: تعلل خط دفاعی ایران موجب شد ترکیه در همین ابتدای مسابقه صاحب موقعیت شود که خروج به موقع و موفق بیرانوند اجازه نداد جنک توسون ضربه نهایی را بزند و دروازه ایران را باز کند.

دقیقه ۸: یوسف یازیجی پاس کات‌بک از سمت چپ زمین را با شوت روی پای پُر قدرت زد که توپ او بی‌حاصل به اوت رفت.

دقیقه ۱۲: سردار آزمون در داخل محوطه جریمه و در زمان تعلل مدافعان ترکیه صاحب توپ شد اما شوت او بعد از یک چرخش، به بازیکنان ترکیه برخورد کرد و به راحتی در اختیار کرینتلی قرار گرفت.

دقیقه ۱۵: شوت پای چپ آکبابا از پشت محوطه جریمه راهی به دروازه ایران پیدا نکرد و به اوت رفت.

دقیقه ۱۷: باز هم ناهماهنگی و اشتباه در آفسایدگیری در خط دفاعی ایران موجب شد یازیجی در محوطه جریمه و در موقعیت تک به تک صاحب توپ شود ولی ضربه او را بیرانوند با واکنش عالی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۱: حاج‌صفی بعد از دریافت پاس انصاری‌فرد، با شوت روی پای چپ از پشت محوطه جریمه صحنه خطرناکی خلق کرد که توپ با اختلاف کمی از روی دروازه ترکیه به اوت رفت.

دقیقه ۲۴: ضد حمله سریع ایران روی پاس اشتباه بازیکنان ترکیه و فرار سریع و عالی جهانبخش از جناح راست زمین موقعیت بسیار مناسب و ۳ به ۲ برای ایران به وجود آورد ولی پاس استثنایی جهانبخش را حاج‌صفی نتوانست استفاده کند و شوت کم‌دقت او را کرینتلی دفع کرد.

دقیقه ۲۵: ارسال رضاییان از جناح راست زمین را مهاجمان ایران نتوانستند استفاده کنند تا توپ از مقابل دروازه ترکیه عبور کند و به سمت چپ زمین برود.
دقیقه ۲۶: جهانبخش بعد از کنترل توپ چشم‌نواز در سمت راست زمین و حرکت در عرض، با شوت محکم دروازه ترکیه را تهدید کرد که واکنش به موقع کرینتلی اجازه به ثمر رسیدن گل ایران را نداد.
دقیقه ۲۷: شوت روی پای حاج‌صفی از فاصله ۳۰ متری از روی دروازه ترکیه عبور کرد.

دقیقه ۲۷: فرار آکبابا پشت مدافعان ایران و شوت محکم او با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه ۳۳: ارسال خطرناک حاج‌صفی از روی ضربه آزاد سمت راست زمین می‌توانست موقعیت خطرناکی برای ایران شکل دهد که کمک داور آفساید انصاری‌فرد را اعلام کرد.

دقیقه ۴۴: توپ روی پای جهانبخش جفت و جور نشد تا شوت پشت محوطه او بی‌حاصل به اوت برود.

دقیقه ۴۸: جهانبخش روی خط محوطه جریمه و در موقعیت مشکوک به پنالتی نقش بر زمین شد ولی داور ازبک مسابقه اعتقادی به خطا در این صحنه نداشت.

دقیقه ۶۲: کرینتلی با اشتباه عجیب در دفع توپ، توپ را به پای آزمون زد که در این صحنه نزدیک بود دروازه ترکیه باز شود ولی دروازه‌بان ترکیه اشتباهش را جبران کرد و در حالی که توپ را در اختیار گرفته بود، مهاجم ایران خطای بدموقعی روی او انجام داد تا یک فرصت خوب دیگر برای ایران از دست برود.
دقیقه ۶۷: ضربه آزاد توسون خطری روی دروازه ایران ایجاد نکرد و راه اوت را در پیش گرفت.

دقیقه ۷۵: شوت پشت محوطه توسون را بیرانوند در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه ۸۹: شوت فنی خطرناک قوچان‌نژاد از کنار تیرک عمودی دروازه ترکیه عبور کرد

ترکیه ۲ – ایران ۱ (۲+۹۰- اشکان دژاگه): پنالتی لحظات پایانی ایران را دژاگه برخلاف جهت کرینتلی، به سمت راست دروازه زد تا گل اول ایران توسط او زده شود.

دقیقه ۱+۹۰: ارسال دژاگه از روی کرنر را قدوس با ضربه سر از مقابل تیرک دوم زد که کرینتلی، دروازه‌بان ترکیه توپ را برگشت داد اما در ریباند شوت قوچان‌نژاد را عمر بایرام از روی خط دروازه با دست زد تا یک پنالتی نصیب ایران شود و بازیکن ترکیه هم با دریافت کارت قرمز از زمین بیرون برود.

در حاشیه

* علی دایی، سرمربی سایپا و مصطفی دنیزلی، سرمربی ترکیه‌ای پیشین پرسپولیس در ورزشگاه حضور دارند و بازی را در کنار هم از نزدیک می‌بینند.
* پژمان جمشیدی و آتیلا حجازی جزو تماشاگران ویژه این مسابقه هستند که در استادیوم باشاک‌شهیر حضور دارند.
* چشمی مجددا به خط دفاعی تیم ملی بازگشته و در کنار پورعلی‌گنجی دو مدافع میانی ایران هستند.
* زمان از دست دادن بهترین موقعیت ایران توسط حاج‌صفی در دقیقه ۲۴ به شدت عصبانی شد.

* پس از تعویض شجاعی، کریم انصاری‌فرد بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست.

* دژاگه بعد از ورود به زمین، بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.