صحبتهای ساپینتو بعد از برد پرگل برابر هوادار

مشروح صحبت‌های ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در کنفرانس خبری پس از مصاف با هوادار:

بازی؟

بازی فوق‌العاده‌ای از طرف دو تیم بود. تیم داوری هم فوق العاده کار کرد. همانطور که در کنفرانس قبل از بازی گفتم، ارزش تیم هوادار بالاتر از این نتیجه به دست آمده است. نیمه اول هوادار بسیار خوب کار کرد؛ البته موقعیت زیادی روی دروازه ما ایجاد نکردند اما آن‌ها تلاش خود را انجام دادند. هوادار ایده‌های خوب با بازیکنان خوب داشت. تیم هوادار تلاش کرد که فوتبال خوبی را ارائه کند اما ما در تمام دقایق بازی بهتر بودیم. استقلال بهترین موقعیت‌ها را ایجاد کرد. بعد از گل سوم، بازیکنان هوادار هم انگار اعتقاد خود را از دست دادند. بعد از گلی که زدند هوادار شانس داشت اما به نظر می‌رسید آنها انگیزه خود را بعد از گل چهارم ما از دست دادند و ما گل‌های بیشتری زدیم. این نتیجه به نظرم من عامل جدی بودن و جنگندگی تیم است. به حریف احترام گذاشتیم. تفاوت هر دو تیم به اعتقاد من این فاصله‌ای نبود که در نتیجه به دست آمد چرا که ما متوقف نشدیم و ادامه دادیم و پای خود را روی پدال گاز گذاشته و ادامه دادیم. تا دقیقه آخر عقب ننشستیم و این رفتار خوبی از تیم ما است که متوقف نشدیم. این همان ذهنیتی است که من می‌خواهم. به تیمم و هواداران خود بسیار افتخار می‌کنم. هواداران دوباره نشان دادند که بسیار فوق العاده هستند. امروز جمعیت بیشتری به استادیوم آمدند و این فوق العاده بود. این رویا را دارم که یک روز استادیوم پر از تماشاگر استقلال ببینم اما در حال حاضر ممکن نیست چون ورزشگاه در حال تعمیر است. هر بازی بیشتر و بیشتر هوادار می‌آید و این خیلی خوب است و بسیار خوشحال هستم.

تحقیر حریف با پنالتی حسینی؟

این رفتاری نیست که بخواهد حسینی آن را انجام دهد. حسینی یک بازیکن و کاپیتان فوق العاده است و او این کار را انجام نداد که بخواهد علیه کسی باشد. این تصمیم احساسی بود. پس از پایان بازی من اولین کسی بودم که به سمت مربی حریف رفتم که به او بگویم چه اتفاقی افتاده است. ما نمی‌خواستیم هیچکس را تحقیر کنیم و به همه احترام می‌گذاریم. من به همه احترام می‌گذاریم. یک اتفاقی افتاده است اما با نیت بدی نبود. من این احتیاط را داشتم که به سرمربی حریف توضیح دهم و شرایط را بگویم.

فشار درگذشته و در مجازی برای برکناری؟

از  هفته‌های گذشته و یا ماه‌های گذشته و از زمانی که رسیدم، نه همه رسانه‌ها بلکه خیلی از آن‌ها هر هفته می‌گفتند که من از تیم بیرون خواهم رفت. این موضوع در طول خیلی از ماه‌ها برایم رخ داد. شاید حتی دو یا سه هفته پیش! من روی بازیکنان و تیمم تمرکز کردم و برایم این موضوع مهم نیست.

پنالتی زن تیم؟

در پنالتی دوم تصمیم من روی قایدی بود که قایدی تصمیم گرفت که پنالتی را به حسینی بدهد. ما تصمیم می‌گیریم نه بازیکنان. در این بازی اول محبی و بعد قایدی را انتخاب کردم. قایدی فرصت داشت گل بزند اما تصمیم گرفت پنالتی خود را به حسینی بدهد. به خاطر اینکه حسینی در تمرینات خوب ظاهر شده است. همه بازیکنان پنالتی تمرین می‌کنند چرا که شاید در جام حذفی نیاز داشته باشیم حتی دروازه‌بان پنالتی بزند و حسینی همواره گل می‌زند.

دربی؟

تیم ما بسیار خوب است و ذهنیت قوی‌ای دارد اما شما می‌دانید دربی همیشه دربی است. تیم‌هایی که در دربی در کورس قهرمانی نیستند معمولا نتایج بهتری می‌گیرند. دربی همیشه یک بازی ویژه است حتی اگر یک تیم خیلی قوی نباشد. آن تیم با صد درصد توان خود می‌آید. دربی قطعا بازی خوبی خواهد بود چرا که ۲ تیم خوب هستیم. پرسپولیس تیم خوبی است و بازیکنان خوبی دارد و ما هم همینطور هستیم. بنابراین بازی خوبی خواهد بود. از فردا خود را برای دربی آماده می‌کنیم.

بهترین شب با استقلال؟

من با این تیم شب‌های فوق العاده داشته‌ام. این یکی از بهترین شب‌های من بود. خیلی بازی خوبی بود و لذت بردم. مهم ۳ امتیاز بود که گرفتیم. برای دربی هم می‌رویم تا ۳ امتیاز را بگیریم. اگر بخواهیم قهرمان شویم مساوی به درد ما و پرسپولیس نمی‌خورد. کورس رقابت تا آخر ادامه دارد.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.