صحبتهای ساپینتو بعد از تساوی مقابل نفت آبادان

مشروح صحبت‌های ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در کنفرانس خبری پس از مصاف با صنعت نفت آبادان:

بازی؟
در نیمه اول ما با آن کیفیتی که بازی می‌کنیم، بازی نکردیم. ولی با این وجود دو – سه موقعیت گلزنی داشتیم و یک پنالتی نیز قبل از آن پنالتی که برایمان گرفتند، رخ داد. من فکر می‌کنم ما تیمی هستیم که همه کارمان را انجام می‌دهیم و همه زحمت خود را می‌کشیم ولی تیممان یک ذره خسته شده است. ما در ماه‌های گذشته مشکلات زیادی داشتیم و فکر می‌کنم آن تصمیم آخر، شدت عمل و تحرکی که باید داشته باشیم را مقابل پارس جنوبی و این بازی را شاهد نبودیم چون بازیکنان ماشین نیستند. من هم همینطور و خیلی خسته هستم. مشکلاتی که از گذشته داشتیم و برخی وقت‌ها راحت نیست که بتوانیم با انرژی، فکر مثبت و تمرکز بمانیم که تصمیمات خوب بگیریم. من بسیار به تیمم افتخار می‌کنم. واقعا تلاش کردند و سختی کشیدند. مشکلاتی که هنو هستند و فکر می‌کنم وقت آن است که از بازی خودمان محافظت کنیم. برای بازیکنان راحت نیست که با وجود مشکلاتی که در ماه‌های گذشته داشته‌ایم آنچه واقعا هستند را به نمایش بگذارند. به عقیده من در نیمه دوم مقابل صنعت نفت آبادان واقعا بهتر شدیم. ما حریفی داشتیم که آمده بودند امتیاز بگیرند و طبیعی است چون نمی‌خواستند سقوط کنند و منتظر فرصت بودند. می‌دانستیم که آن ها منتظر ضد حمله هستند. فکر می‌کنم نتیجه ناعادلانه بود. تصاویر مشخص است که گل آن‌ها آفساید بود. سه توپ به دیرک دروازه زدیم، بازی فوق العاده‌ای به خاطر مسائلی که گفتم، نداشتیم اما به اندازه کافی تلاش کردیم که بتوانیم بازی را ببریم و خیلی حیف شد که این دیدار مساوی به پایان رسید چرا که ما این رویا را داریم که قهرمان شویم و الان خیلی سخت شده است. ما به کار خود ادامه می دهیم و باید ببینیم در بازی بعدی چه اتفاقی رخ می‌دهد. بیشتر از نتیجه، آن عواقب و تبعاتی است که ما در ماه‌های قبل تجربه کردیم. بازیکنان ما همه تلاش کردند و این راحت نیست تصمیم درست با وجود مشکلات، بگیرید.

تاثیر یامگا؟
طبیعی است که یامگا بازیکن بسیار مهمی است. من نمی خواهم از بهانه استفاده کنم، همه در تیم ما مهم هستند. بازیکنان فوق العاده داریم که روحیه خوبی دارند و در تصمیمات آخر خود سرحال هستند ولی وقتی که سه چهار بازیکن داریم که در سطح همیشگی فوق العاده خود نیستند، چه می‌توان کرد. ما تلاش خود را کردیم که بازی را ببریم و در حملات خیلی خوب فشار می‌آورد. حریف اصلی ما در حال حاضر ذهن خودمان است و ما باید به تمرکز ادامه دهیم و باور داشته باشیم و ادامه دهیم. قهرمانی سخت شده است ولی هنوز شانس داریم. برای جام حذفی هم همینطور است. صحبتی که با مسئولان باشگاه دارم این است که هرچه زودتر مشکلات ما را حل کنند چون همه از شرایط پیش آمده خسته هستند و بازیکنانی داریم که مشکلاتی دارند و در مجموع سخت شده است و باید زودتر مشکلاتحل شود. در این ماه می‌توان خیلی از مشکلات و مسائل را حل کرد ولی در یک روز سخت است. از هوادارانمان که همواره تیم را حمایت کرده‌اند تشکر می کنم و خیلی حیف شد که امروز نتوانستیم این دیدار را ببریم و استحقاق پیروزی را هواداران امروز داشتند.

داوری؟
حقیقت، حقیقت است. هر بازی علیه ما اتفاقاتی می‌افتد. اگر سرحال نباشید و سه چهار گل نزنید، این اتفاقات رخ می‌دهد و دوباره هم رخ داد. در آخر هیچ‌کس حتی هواداران ما هم به یاد نخواهد داشت که ما باید ۱۰ امتیاز بیشتر داشته باشیم و امروز باید ۲ امتیاز بیشتر به دست می آوردیم. طبیعی است که نتایج به یاد می‌ماند نه اینکه چه کسی استحقاق برد و قهرمانی را دارد. امیدوارم در آینده تصمیمات جدی داشته باشیم. ما هیچ چیز جز عدالت برای خود و بقیه نمی‌خواهیم.

داور خارجی در فینال حذفی؟
ما ابتدا به نیمه نهایی جام حذفی و نساجی که تیم خوبی است فکر می‌کنیم. بهتر است به آن بازی اول فکر کنیم. در ادامه اگر بتوانیم از یک داور خوب و با صلاحیت خارجی استفاده کنیم برای همه بهتر است.

مواخذه حسینی؟
نه! همه چیز طبیعی است و سعی کردم با کاپیتان تیمم صحبت کنم و به او انگیزه دهم تا ناراحت نباشد و حس بدی نداشته باشد. چون شاید کامل انگلیسی را کامل متوجه نشود، بعضی کلمات را بیشتر توضیح می‌دهم.

دو بازی بعدی؟
ما همیشه جدی هستیم و همیشه روی بازی تمرکز می‌کنیم. من وظیفه دارم تیم را هدایت کنم و بازیکنان وظیفه دارند بهترین عملکرد را داشته باشند. هر بازی برای ما یک مسئولیت بزرگ است و هر بازی را باید ببریم و این رتبه بندی‌ها در جدول اهمیتی ندارد. ذهنیت برد مهم است.

جلالی؟
به نظر من این یک گزینه است که باید برخی مواقع انتخاب کنم که نه فقط در مورد این بازیکن بلکه در مورد تمام بازیکنان است. من نمی‌توانم در هر بازی بیش از ۲۰ بازیکن داشته باشم. خیلی بیشتر از او در تمرینات و رفتارش از وی انتظار دارم که بتواند به تیم اضافه شود. بازیکنی که می‌خواهد بازی کند باید سخت تلاش کند و صد درصد وجودش را بگذارد تا خودش را ثابت کند و حتی اگر قبلا ملی پوش باشد. اینطور نیست که بگوییم چون او نبود، ما نبردیم. بازی‌های زیادی هم بوده‌اند که بدون او پیروز شده‌ایم. مهم این است در تیم همه بتوانند به سطح خوبی برسند و همه بازیکنان این شانس را دارند که خود را نشان دهند. باید در طول هفته یک بازیکن خود را به خوبی نشان دهد. وی از استعداد و پتانسیل خوبی برخوردار است اما باید بیشتر در تیم تلاش کند.

صحبت‌های ویسی؟
من خیلی خوب وی را نمی‌شناسم و سوابق فوتبالی او را نمی‌دانم. اگر می‌خواهد صحبتی راجع به من کند باید اوراق هویتی خود را به من نشان دهد. اصلا شناختی از او ندارم اما شاید در ایران وی را می‌شناسند. من در جام جهانی و جام‌های اروپایی بازی کرده‌ام و مربی رده بالایی بوده‌ام و باید به من احترام بگذارند، همانطور که من به همه حتی در لیگ سه یا آماتوری هم احترام می‌گذارم. تنها موضوعی که من در این دیدار داشتم آن بود که باید با یک نفر دیگر از تیم حریف صحبت می‌کردم. سرپرست تیم حریف به منطقه فنی ما آمد و این کار را تکرار کرد. من مشکل داشتم چون وی به منطقه ما آمد و من به سمت آن‌ها نرفته بودم و به هیچ‌کس توهین نکردم. من به همه احترام می‌گذارم. او آمد که ما را تحریک کند و وقت بخرد چون بازی مساوی بود و این شخص که راجع به من صحبت کرده باید دهان خودش را ببندد. او نباید هرگز اینگونه در مورد من صحبت کند و هیچوقت، هیچ چیزی راجع به من بگوید و با من دست بدهد. برای من تمام شده است چرا که همانطور که من به آن‌ها و نیمکتشان احترام گذاشتم آن‌ها به من احترام نگذاشتند و همه می‌دانند که من به همه احترام می‌گذارم.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.