صحبت‌های ساپینتو در کنفرانس خبری بعد از برد پارس جنوبی جم

◀️ صحبت‌های ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در کنفرانس خبری بعد از مصاف با پارس جنوبی جم:

بازی؟
در مورد بازی، فکر می‌کنم نیمه اول بازی خیلی رقابتی‌ای بود. تیم پارس خیلی خوب دوید و جنگید. آن‌ها سازماندهی خیلی خوبی داشتند. بازیکنان علاقه‌مندی بودند که در این سطح بازی کنند. بازی‌ای که معمولا می‌خواهیم را نتوانستیم ارائه دهیم. چمن کمی بلند بود و برای ما سخت بود که سریع بازی کنیم. نیمه اول آن بازی با کیفیتی که می‌خواستیم را انجام ندادیم. همینطور تیم حریف خیلی خوب بازی می‌کرد، می‌دوید و دفاع می‌کرد. ما هم کاری که در جارگیری و پاس دادن همیشه انجام می‌دهیم را انجام ندادیم. چند بازیکن خوب و با کیفیت داریم که همیشه خوب بازی می‌کنند ولی در این بازی توقعی که داشتیم را برآورده نکردند. همانطور که می‌دانید، این هفته برای ما بسیار بسیار سخت بود. فکر می‌کنم این هفته بعضی از بازیکنان‌ از نظر احساسی شرایط سختی داشتند. شاید این باعث ایجاد ناراحتی در ذهن بعضی بازیکنان شد اما همانطور که به آن‌ها گفتم در بازی با پرسپولیس در موقعیت‌سازی و شوت زدن از آن‌ها بهتر بودیم. سه برابر شانس شوت زنی داشتیم اما فوتبال بعضی وقت‌ها همین است. در دربی پنالتی ما را نگرفتند و همه دیدند که داور درست عمل نکرد. بازیکنان باید آن بازی را فراموش کنند. تمام شد. باید برای بازی بعدی ادامه بدهند و بهتر باشند. ما هنوز فرصت زیادی داریم و این باور را داریم که می‌توانیم قهرمان شویم ولی همانطور که گفتم، باید اول باید پارس را می‌بردیم. فکر می‌کنم بعضی از بازیکنان ما برای این بازی صد درصد متمرکز نبودند. ولی با تغییراتی که دادیم، فرصت‌های خوبی برای گلزنی به دست آوردیم. البته اگر در نیمه اول پنالتی‌مان را وارد دروازه می‌کردیم شاید بازی دیگری می‌شد اما وقتی به این تیم گل نزنید تلاش می‌کنند و بازی سختی می‌شود. یک گل زدیم اما خیلی خوشحالم که به مرحله بعد رفتیم. به تیم پارس بابت بازی‌اش تبریک می‌گویم. همینطور به تیم خودم بابت عملکردشان در نیمه دوم تبریک می‌گویم.

گره در بازی؟
هفته سختی داشتیم به خاطر شکست قبلی. باید زودتر گل می‌زدیم تا بتوانیم نتیجه بهتری را پایه‌گذاری کنیم اما این جام حذفی است. این تیم بسیار خوب در لیگ یک است و به نظرم می‌تواند به لیگ برتر بیاید. ارزش حریف را می‌دانیم و حریف را دست کم نگرفتیم. آن‌ها به خوبی می‌جنگیدند. ما نیمه دوم بیدار شدیم و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم. فرصت‌های زیادی را از دست دادیم. تا زمانی که دو – سه گل نزنید، تیم حریف به شما فشار می‌آورد تا بازی را برگرداند. با این حال به تیم حریف تبریک می‌گوییم.

هدف گذاری؟
ما روی همه رقابت‌ها تمرکز داریم. ما می‌جنگیم تا هر دو قهرمانی را به دست آوریم. در استقلال برای همه جام‌ها می‌جنگیم.

داور؟
یک موقعیت پنالتی دیگر بود که داور باید می‌گرفت اما داور همه تلاشش را کرد. من هیجانی می‌شوم اما همیشه به داوران احترام می‌گذارم. همیشه ارتباط خوبی با داوران چهارم دارم اما شاید استحقاق دریافت کارت زرد را نداشتم. با این حال برخی چیزها ممکن است باشد که من موافق نباشم اما در نهایت داور کارش را خوب انجام داد.

داوری در صورت باخت؟
من به خاطر نتیجه ناراحتم.

فوتبال بوشهر؟
باید درباره پارس جنوبی مطالعه کنم. می‌دانم مربی‌اش جوان است و قبلا در استقلال بازی کرده است. چند بازیکن خیلی خوب دارد. امروز وینگر چپ‌شان را بازی ندادند و شاید مصدومیتی داشت. فکر می‌کنم شماره ۷۲ یا ۷۴ باشد. او بازیکن خوبی بود که بازی نکرد. با این حال بازیکنان خوبی داشتند. دفاع وسطشان شماره ۵ خیلی خوب بود.

قایدی و محبی؟
محبی و قایدی بازیکنان خیلی خوبی هستند. محبی در تیم ملی است اما امروز آن بازی که می‌خواستیم را انجام نداد که البته پیش می‌آید و طبیعی است. با این حال محبی بازیکن قابلی است و مهدی قایدی هم امروز عملکرد خیلی خوبی داشت. قایدی با این سطح باید به تیم ملی هم برسد.

جو تماشاگران؟
امروز رفتار متفاوتی داشتم. البته دیدم از هر دو طرف بطری‌های زیادی پرتاب شد. شاید بعضی‌ وقت‌ها فرهنگی باشد که وقتی خوشحال نباشند این اتفاق رخ دهد اما اگر دیده باشید، رفتم به هواداران گفتم چیزی پرتاب نکنند چون بازی را برده بودیم و نمی‌خواستم بازی را متوقف کنم. سعی کردم بگویم داور را ببخشند و بگذارند بازی آرام باشد.

استرس بازیکنان بابت رفتار شما؟
ما سوپرجام را بردیم، الان در یک قدمی فینال جام حذفی هستیم و در لیگ شانس قهرمانی داریم. بعد از ۱۰ ماه چگونه این سوال را از من می‌کنید؟ (باخنده) من با نتایجم جواب می‌دهم. این منصفانه نیست اما باید این را باید بگویم در طول هفته فرصت تمرین ندارم و در کنار زمین بعضی وقت‌ها تمرین می‌کنم. (با خنده)

فشار بر روی تیم؟
همیشه روی هر تیمی فشار وجود دارد. روی سرمربی استقلال هم این فشار همیشه وجود دارد و من هم عاشق فشارم.

🆔 @Abipooshanchannel

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.