صحبت‌های ساپینتو در کنفرانس خبری قبل از دیدار با مس رفسنجان

ساپینتو

 مشروح صحبت‌های ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در کنفرانس خبری قبل از مصاف استقلال و مس رفسنجان:

بازی؟

فردا مقابل تیمی بازی داریم که در لیگ خوب ظاهر شده است. فکر می‌کنم این تیم یک باخت داشته است و بهترین خط دفاعی لیگ را دارد. این تیم ۴ گل خورده است. این هشدار بزرگی برای ما است چون کار ما را سخت خواهد کرد. تعداد زیادی از بازیکنان ما در بازی فردا نخواهد بود و ما شرایط سختی را سپری کردیم. این برای بازیکنان دیگر یک فرصت است تا ارزش‌های خودشان را نشان دهند و نشان دهند که لایق فرصت هستند. البته ما ۳ امتیاز این بازی را لازم داریم و می‌خواهیم کار خود را در صدر جدول ادامه دهیم. روی کار خود تمرکز داریم ولی نیم‌نگاهی هم به بازی پرسپولیس داریم اما باید روی کار خود تمرکز کنیم تا در صدر جدول بمانیم. بازیکنان خیلی خوب کار کرده‌اند مثبت و پرانگیزه هستند و برای این بازی آماده هستیم. داور بازی در مصاف ما با گل‌گهر یک اشتباه فاحش را انجام داد و من را بدون اینکه کاری انجام دهم، اخراج کرد و امیدوارم این داور در بازی ما مقابل مس رفسنجان این اشتباه را نکند چون من به همه احترام می‌گذارم و لایق احترام هستم. آن اتفاق باعث شد تا من ۳ بازی را از دست بدهم.

افت بعد از جام جهانی؟

من به انتقادات احترام می‌گذارم. این رابطه‌ای است که ما بین خودمان داریم. تمامی بازی‌ها سخت هستند. ما روی فرم بودیم و این تعطیلات را نمی‌خواستیم. ما چند بازیکن خود را به خاطر مصدومیت از دست دادیم. فکر می‌کنم این نبود آمادگی برای دیگر تیم‌ها هم وجود دارد و بقیه تیم‌ها هم دارند خود را ریکاوری می‌کنند تا برگردند. نتایج تا الان خوب بوده است. با وجود اینکه به عملکرد ایده‌آل خود نرسیدیم اما شرایط خوب بوده است. در بازی پیش رو، فقط می‌خواهیم برنده باشیم.

کمپ حجازی؟

شرایط زمین چمن خوب است اما امکانات همچنان به طور کامل آماده نیست. من خودم حتی اتاق و دوش برای خودم در این مکان ندارم. ما مکان بدنسازی و ریکاوری نداریم و این موارد باید سریعا برطرف شود. زمین چمن از کیفیت خیلی بالایی برخوردار است و ما به خاطر کیفیت زمین چمن، مسائل دیگر را فراموش کرده‌ایم. مهمترین قسمت این است که ما همیشه دنبال یک زمین خوب بودیم که خوشبختانه آن را داریم. پیش از دیدار با صنعت نفت آبادان، ما مشکل زمین تمرین داشتیم. امیدوارم شرایط بهبود یابد. من و همکارانم داریم از جان و دل تلاش می‌کنیم. با یک زمین خوب می‌توانیم، به کیفیت عالی خود برسیم.

غیبت محبی؟

من دوست دارم ۲۷ بازیکن خود را در اختیار داشته باشم. ما غیر از محبی، بازیکنانی داریم که فرصت بازی پیدا نکردند و آن‌ها هم مهم هستند. من اطمینان صد درصدی به بازیکنانی دارم که در دیدار فردا به میدان می‌روند. این بازیکنان انگیزه خوبی دارند و می‌خواهند خود را به مربی نشان دهند و ثابت کنند که لیاقت‌شان بیشتر از این‌ها است.

صدرنشینی در صورت برد؟

ما همین الان هم صدر جدول هستیم. تنها نیستیم اما صدر جدول هستیم. دوست داریم کار خود را انجام دهیم. مهم‌تر بازی پرسپولیس، بازی خودمان است و نمی‌خواهیم ۳ امتیاز بازی را از دست بدهیم و نمی‌خواهم هدف خوب خود را از دست بدهیم.

افت مهاجمان استقلال بعد از جام جهانی؟

این بازیکنان دیر یا زود گل خواهند زد. این بازیکنان فرصت‌ها را ایجاد می‌کنند. احساس می‌کنم که قایدی در بازی با مس رفسنجان گل می‌زند. بازیکنانی که گل نزدند، می‌توانند گل بزنند. ما هنوز به فرم صددرصد خود نرسیدیم. این بازیکنان با اعتماد به نفس خوب، به شرایط مطلوب خود خواهند رسید و به تیم کمک می‌کنند.

تاثیر حضور نداشتن قایدی و محبی در لیست جام جهانی؟

آن‌ها روحیه خوبی دارند. وقتی لیست تیم ملی آمد، چند بازیکن من روحیه خوبی نداشتند و ناراحت بودند اما الان تمرکز تیم برگشته است و آن بازیکنان دیر یا زود فوتبال خوب خود را نشان خواهند داد.

دغدغه برای فردا؟

دغدغه من، نبود برخی بازیکنان تیم است و امیدوارم پس از بازی با مس رفسنجان، تمام بازیکنان را ریکاوری کنیم و در اختیار داشته باشیم.

در اواسط این نشست، محمد حسین زرندی مدیررسانه‌ای استقلال درباره وضعیت کمپ مرحوم حجازی بیان کرد: همانطور که آقای ساپینتو گفتند، هنوز به آمادگی صد درصدی در کمپ حجازی نرسیده‌ایم. ولی همانطور که تصاویری روز گذشته منتشر کردیم، رختکن بازیکنان در شرایط خوبی قرار دارد و اتاق ماساژ و … شرایط خوبی دارد ولی هنوز اقدامات جهت بهبود شرایط کمپ در دستور اجراست و دکتر فتح‌الله‌زاده با همراهی سرمربی از وضعیت کمپ بازدید کرده‌اند و قرار است سالن بدنسازی، رستوران، استخر و … به مرور به کمپ حجازی اضافه شود.

🆔 @Abipooshan

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.