صحبتهای شفر در کنفرانس خبری قبل از دیدار با پیکان

وینفرد شفر سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با پیکان حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت :

خیلی ها برای من پیام هایی درباره دو بازی پایانی ما فرستادند. یک نفر قبل از نشست به من گفت که استقلال سطح جدیدی از فوتبال را ارائه می کند و می تواند توپ را به خوبی حفظ کند. در نشست بعد از بازی قبلی درباره این موضوع صحبت کردم و الان می خواهم دوباره این را بگویم. با پاس بلند نمی شود همه بازی ها را برد. شاید با شانس در چند بازی برنده باشیم اما در همه بازی ها این کار شدنی نیست. در زمان آمدن من استقلال تیم پانزدهم جدول بود و پرسپولیس نیز با ۴ گل شکست خورده بود. استقلال نیز در گذشته ۶ گل از العین دریافت کرده بود و من می خواهم که فوتبال بهتری بازی کنیم. شما زمانی در لیگ قهرمانان آسیا شانس دارید که بتوانید فوتبال بهتر و مدرنی ارائه کنید و توپ باید به نوعی دوست شما باشد. کارهای ترکیبی خوب و سرعتی از دو سمت راست و چپ باید انجام شود. پاس های با کیفیت را باید سریع به مهاجمان برسانیم. ما هر روز و هر روز آن را تمرین می کنیم؛ پاس دادن، پاس دادن و پاس دادن. نکته دوم آمادگی جسمانی است. اگر با آمادگی جسمانی خوب وارد زمین شوید، ذهنیت برنده دارید. از بازی آخر ۱۰۰ درصد خوشحال نیستم و ما باید هر بازی بهتر و بهتر شویم. این تغییرات کار راحتی نیست و مانند عوض کردن یک صفحه کتاب نیست و ما به زمان احتیاج داریم. نمی دانم چه زمانی پایان کار من است اما در پایان می خواهم استقلال به رده بالای فوتبال ایران باز گردد. برای همین همه اعضای کادرفنی و باشگاه کنار یکدیگر باشیم. هواداران نیز باید در این مسیر با ما مانند اعضای باشگاه همگام باشند. بابت حضور ساناک بسیار خوشحال هستم زیرا تمرینات خوبی را در نظر می گیرد. امیدوارم میگوئل نیز به ما اضافه شود. ما یک کادرفنی بسیار خوب نه برای تیم اصلی بلکه برای کار کردن در آکادمی می خواهیم زیرا ما یک باشگاه هستیم. نکته بعدی نظم تاکتیکی ما است که باید درباره آن توضیح دهم. در بازی اخر ما یک برنامه تاکتیکی داشتیم و همه باید در آن برنامه حضور داشته باشند. اگر یک یا دو بازیکن نظم را در کار گروهی و تاکتیکی نداشته باشند، آن ها را عوض می کنیم. بهترین بازیکن برنده بازی نمی شود و بهترین تیم برنده خواهد شد. من دیروز و پریروز فیلم بازی های قبلی پیکان را دیدم. تیم بسیار خوبی هستند و فوتبال خوبی بازی می کنند و ما باید با ۱۰۰ درصد توان در زمین باشیم. امیدوارم زودتر از بازی قبلی به گل دست پیدا کنیم. پیکان خط هافبک خوبی دارد و یک مهاجم شماره ۹ در اختیار دارد که بسیار خوب است و گلزنی کرده است.

 

جدایی بیت سعید؟

من هر روز با حسن صحبت می کنم و می خواهم او شرایط بهتری داشته باشد. وقتی من به استقلال آمدم و با او صحبت کردم، او به من گفت عصبانی بوده و خیلی اعتماد به نفس نداشته است. این خیلی راحت است که یک بازیکن به من بگوید که مشکل چیست اما مهم تر این است که بازیکن بگوید چه کاری انجام می دهد. نمی خواهم خیلی درباره یک بازیکن صحبت کنم اما در گذشته خیلی او نشانه ای نمیفرستاد که ۱۰۰ درصد آماده است اما در تمرینات روز گذشته شرایط بهتری داشت. نمی دانم فردا چه اتفاقی رخ می دهد و باید ببینم تمرین امروز چگونه است.

فرصت استفاده از جوانان؟

 

در حال حاضر ما بازیکنان محدودی در اختیار داریم. محسن کریمی و بهنام برازی اکنون در لیست ما نیستند. درباره بازی فردا باید بگویم که بعد از تمرین امروز تصمیم می گیرم کدام بازیکن بازی کنند. منظور شما از بازی دادن به جوانان چیست؟ اگر بازیکن جوان بهتر از دیگر بازیکنان باشد، بازی خواهند کرد. نورافکن برای بازی خوبی انجام داد. وقتی بازیکنان جوان مانند نورافکن به ترکیب می آیند، به آنها زمان می دهم زیرا آنها نیاز به زمان دارند و نمی شود یک شبه مانند مسی بازی کنند. همه بازیکنان می دانند که می توانند اشتباه کنند. هیچکس نباید نگران باشد که اگر اشتباه کند، تعویض می شود. فقط کسی تعویض می شود که کار نظم و انضباطی انجام ندهد.

چه زمانی به فرم ایده آل خواهید رسید؟

قبلا از من سوال کردید و گفتم ۵۰ درصد پیشرفت کردیم. بازی قبل بسیار خوب بودیم اما دیدید که هواداران در ورزشگاه نبودند. امیدوارم هواداران فردا در ورزشگاه حضور داشته باشند تا بازی شبیه تمرینات نباشد. این موضوع برای بازیکنان انگیزه بسیار خوبی است. یکی از بهترین بازی های ما در مشهد بود و ما می توانستیم ۶ بر صفر برنده باشیم اما گل نزدیم. مشکل ما در آن بازی گلزنی بود. ما از خط دفاع و حمله خوب پیش رفتیم و پاس های خوبی دادیم و یک گل نیز زدیم اما داور به اشتباه آفساید گرفت. ما اگر خوش شانس تر بودیم، می توانستیم رتبه دوم لیگ را داشته باشیم اما باید برای نیم فصل دوم، لیگ قهرمانان و جام حذفی تیم بهتری داشته باشیم.

همگروهی ایران و آلمان در جام جهانی؟

 

این اتفاق ممکن است رخ دهد و خیلی جالب خواهد بود. آلمان و برزیل تیم های صدر جدول هستند. زمانیکه بازیکنان تیم ملی در شرایط خوبی باشند، برای هیچ کدوم از دو تیم دیدار با ایران بازی راحتی نیست. باید منتظر گروه بندی باشیم تا ببینم چه اتفاقی رخ خواهد داد. من دیشب بازی ایران و استرالیا را تماشا کردم.

برنامه برای جذب مهاجم خارجی؟

 

ما برنامه هایی داریم اما ابتدا باید با باشگاه صحبت کنیم.

مشکل استقلال برای گلزنی؟

 

ما در هر جلسه تمرین برنامه های زیادی برای گلزنی داریم. شوت زدن، سانتر از جناحین و کارهای مختلف که مهاجمان نیاز دارند را در برنامه داریم و خیلی وقت ها کارهای اختصاصی برای مهاجمان در نظر می گیریم. وقتی ارسال می کنیم و بازیکنان ضربه سر می زنند، ضربات گاهی اوقات در چهارچوب نیست. خیلی وقتها به آنها می گویم حرکت سر به سمت دروازه باشد تا توپ تبدیل به گل شود. بازیکنان باید در جوانی و نوجوانی این کارها را یاد بگیرند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.