صحبتهای شفر قبل از دیدار با نساجی مازندران

وینفرد شفر سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر نساجی در هفته هفتم لیگ برتر اظهار کرد: بابت تاخیر از همه عذرخواهی می‌کنم. بلافاصله پس از رسیدن به هتل تیم راهی نشست خبری شدیم تا در خدمت خبرنگاران باشیم. خوشحالم که برای نخستین بار به شمال ایران می‌آیم. صحبت‌های خوبی درباره این شهر و سایر شهرهای شمال شنیده‌ام.

او افزود: خوشحالم که شما خبرنگاران را می‌بینم. می‌دانم که تیم شما پس از مدت طولانی به لیگ برتر برگشته و بازی‌های این تیم را دیده‌ام و می‌دانم نساجی تیم قدرتمندی است. به آقای نکونام هم سلام می‌کنم و می‌گویم که ما ۶ ماه در امارات و در تیم الوحده با یکدیگر کار کردیم. مسیر پیشرفت او را دنبال کردم از زمانی که به اوساسونا رفت و پس از آن مربی‌گری را آغاز کرد.

سرمربی آلمانی استقلال درباره بازی با نساجی اظهار کرد:‌ خوشحالم هواداران زیادی از استقلال را در این شهر دیدم. تیم ما بهترین هواداران آسیا را دارد به همین دلیل باید سخت کار کنیم و در تمرین و مسابقه‌ها بهترین عملکرد را داشته باشیم. شاید خیلی‌ها می‌گویند استقلال با هر تیمی که بازی می‌کند باید برنده مسابقه شود اما این موضوع درست نیست. کاری که ما باید انجام دهیم این است که در مسابقه‌ها بهترین عملکرد را داشته باشیم و در تمرین‌ها پرفشار کار کنیم. هر تیمی که مقابل استقلال بازی می‌کند بهترین عملکردش را به نمایش می‌گذارد و همین باعث می‌شود کار استقلال نسبت به سایر تیم‌ها سخت‌تر شود. امیدوارم فردا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم زیرا کار سختی داریم. حریف ما تیم قدرتمندی است و امیدوارم به گونه‌ای بازی کنیم که فردا از عملکردمان برابر نساجی راضی باشیم. باید مقابل شاگردان نکونام در سطح بالایی از فوتبال بازی کنیم.

شفر درباره داوری گفت: از یک بابت دیگر خوشحالم و آن این است که فردا یک داور ایرانی بازی را سوت خواهد زد نه داوری از سنگاپور یا هنگ‌کنگ. شما دیدید که در تعدادی از بازی‌ها که ما در آسیا برگزار کردیم در مقابل العین و السد خیلی اشتباهات داوری به ضرر ما بود. گل اولی که ما مقابل السد دریافت کردیم آفساید بود و پنالتی روی روح‌الله باقری گرفته نشد. ما در اینجا بهترین داوران آسیا را داریم و مطمئن هستم که داور فردا از داوران خوب آسیا و ایران خواهد بود.

سرمربی استقلال درباره جو ورزشگاه شهید وطنی و همین طور استقبال هواداران نساجی از تیم‌شان در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس تصریح کرد: می‌دانم که تماشاگران تیم نساجی بسیار مشتاق هستند تا از تیم خودشان را حمایت کنند و این کار باید صورت بگیرد. امیدوارم فردا همه از مسابقه لذت ببرند. چیزی که برای من مهم است لذت بردن همه از فوتبال است نه در اینجا بلکه در همه ورزشگاه‌های دنیا هیچ خشونتی را شاهد نباشیم و بعد از مسابقه همه خوشحال و بدون هیچ مشکلی راهی خانه‌هایشان شوند. فوتبال یکی از بهترین ورزش‌ها در دنیا بخصوص برای کودکان است. اگر تماشاگران از تیم خودشان حمایت کنند، بسیار نکته خوبی است. شما دیدید که ما هم در بازی‌هایمان تقریبا ۱۰۰ هزار تماشاگر داریم که در داربی، در دیدار با ذوب آهن، در دیدار با الریان، السد و العین به ورزشگاه آزادی آمدند و ما را تشویق کردند. بازی فردای ما با نساجی است نه پرسپولیس. در ۱۵ دقیقه پایانی بازی با السد ما ۹ نفره بازی کردیم.

وی درباره محرومان و مصدومان تیمش اظهار کرد: در دقایق پایانی دیدار با السد خطایی روی فرشید اسماعیلی صورت گرفت که اگر هر داوری بود، بازیکن حریف را با کارت قرمز جریمه می‌کرد اما داور سنگاپوری اعتنایی به این خطا نداشت. اگر فرشید خوش‌شانس نبود، پایش می‌شکست و مشکل جدی‌تری برایش رخ می‌داد. در تمرین دیروز چشمی برخوردی با بازیکن دیگری داشت که دچار ضرب دیدگی شد و بازی فردا از دست داد. ما بازیکن به اندازه کافی داریم که جایگزین این دو بازیکن کنیم. مطمئن هستم بازیکنان جایگزین هم‌سطح بازیکنان اصلی ما هستند. بازی با پرسپولیس پس از دیدار با نساجی است .

سرمربی آلمانی اضافه کرد: سال گذشته ما تیم جدیدی درست کردیم. من ۶ ماه قبل از اینکه فصل گذشته به اتمام برسد به باشگاه گفتم که قرارداد بازیکنان را تمدید کند و این کار صورت نگرفت و آن‌ها از استقلال جدا شدند. ما الان تیم جدیدی درست کرده‌ایم. ما فصل گذشته تیم را به ۹۹ درصد رساندیم و دوباره این فصل از ۶۰ درصد شروع کردیم. امیدوارم بتوانیم همه هواداران را خوشحال کنیم. خوشحالی هواداران چه چیزی است؟ اینکه در لیگ قهرمان شویم و در لیگ قهرمانان خوب بازی کنیم.اگر تیم قبلی حفظ می‌شد و بازیکنان مد نظرمان اضافه می‌شدند شانس مابرای کسب ستاره سوم بسیار زیاد بود اما این شانس را به ما ندادند. با رفتن بازیکنانی مثل ابراهیمی، تیام و مجید حسینی، تیم ما ناقص شد البته این موضوع به مسئولان قبلی باشگاه برمی‌گردد. این مانند بلند کردن سنگی سنگین است که تا نزدیکی مقصدی که در نظر دارید آن را حمل می‌کنید اما ناگهان از دست شما می‌افتد و دوباره باید آن را از ابتدا به مقصد مورد نظرتان برسانید. دفعه پیش به باشگاه گفتیم این کار را انجام بدهید و انجام نشد و اکنون باید دوباره آن را انجام بدهیم. هدف ما این است که به سطح فصل گذشته خود برسیم و در لیگ قهرمانان فصل آینده که چند ماه دیگر آغاز می‌شود عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: محکم بازی کردن مشکل نیست بلکه خطا کردن ایراد دارد. اگر شما مهاجم هستی و می‌خواهی محکم از مدافع مستقیمت عبور کنی هیچ ایرادی ندارد اما با خطا عبور کردن مشکل دارد. ما نیاز داریم که در هر بازی محکم بازی کنیم. شما هیچ بازی را نمی‌توانید ببرید بدون اینکه محکم بازی کنید. البته نباید خطا کنید. ما بازیکنان خوبی نظیر علی کریمی و طارق همام را در میانه زمین داریم. باید تسلط همه بازیکنان در میانه زمین را پیدا کنیم. فرشید اسماعیلی مصدوم شده است و باید برای بازی فردا همین طور بازی با پرسپولیس و بازی بعدی آن از بازیکنان جدید استفاده کنیم. امیدوارم بازیکنان دیگری مانند علی کریمی نیز روند خوب خود را در زمین ادامه دهند. بعضی بازیکنان شاید به اندازه کافی خوب باشند اما باید بتوانند خیلی خوب با سایر بازیکنان صحبت کنند و تیم را مدیریت کنند.

شفر در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شناختش از نساجی اظهار کرد: سوال شما بیشتر یک شوخی بود. شما فکر می‌کنید ما چه کار می‌کنیم؟ آیا فقط در یک اتاق می‌نشینیم وترکیب تیم را می‌چینیم؟ ما بازی همه تیم‌ها حتی نساجی را می‌بینیم و آن را آنالیز می‌کنیم و در دی‌وی‌دی‌های مختلف آن را مشاهده می‌کنیم. این یک احترام برای حریفان‌مان است. این را نمی‌گوییم که بدون آنالیز کردن بازی آن‌ها کار خود و بازی خود را انجام دهیم. ما کادر فنی خوبی داریم.

سرمربی استقلال درباره جریمه روزبه چشمی پس از اخراجش در دیدار با السد گفت: وقتی هر مربی بازیکنش را بعد از یک اشتباه آن را بیرون بگذارد تمام بازیکنان دنیا باید بیرون بنشینند و بازی نکنند.

او درباره تاثیر ژاوی در عملکرد داوران دیدارهای استقلال و السد گفت: در بازی تهران هم بازیکن السد خطای شدیدی روی نویمایر انجام داد اما ژاوی سریعا به سمت او رفت و از او خواست که به بازیکن کره‌ای السد کارت نشان ندهد و داور فقط کارت زرد نشان داد. البته داور می‌خواست کارت قرمز نشان دهد که ژاوی باعث شد این اتفاق رخ ندهد. بهتر این است که تنها کاپیتان در زمین با داور صحبت کند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.