صحبتهای قلعه نوعی بعد از حذف از جام ملتهای آسیا

امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی ایران بعد از باخت  سه بر دو ایران در نیمه نهایی مقابل قطر، در کنفرانس خبری حاضر شد و گفت: قبل از هرچیزی یک معذرت خواهی می‌کنم از مردم‌. ما باید امروز مردم را خوشحال می‌کردیم و به فینال می‌رفتیم اما شانس با ما یار نبود. فکر می‌کنم یکی از بازی‌های خوب‌مان را در نیمه دوم انجام دادیم و کلی موقعیت و کرنر داشتیم که استفاده نکردیم. از بچه‌های‌مان ممنونم و شاید یکی از بهترین بازی‌های‌شان را انجام دادند. فوتبال همین است، اگر از موقعیت‌ها استفاده نکنید تنبیهت می‌کند.

قلعه‌نویی در مورد شرایط بازی عنوان کرد: ما امروز تنبیه شدیم و بعد از اینکه بازی دو-دو شد به‌جز پنج دقیقه بعد از گل، کل بازی را در اختیار گرفتیم ولی از موقعیت‌ها استفاده نکردیم و یک توپی که آمد شوت بزند پاس گل شد و میلیمتری آفساید را پر کردند‌.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: به تیم قطر هم تبریک می‌گویم. به هرحال این جزئی از فوتبال است، نزنی می‌خوری. از تک تک بازیکنانم ممنونم. نمی‌توانم از بازیکنان ایراد فنی بگیرم. بدشانس بودیم و از موقعیت‌ها استفاده نکردیم.

او در پاسخ به اینکه در پنجاه سال گذشته ایران در بازی‌های حساس جام ملت‌ها و جام جهانی موفق نبوده، گفت: ما ایراد فنی نمی‌توانیم از این بازی بگیریم. موقعیت‌های زیادی داشتیم ولی توپ‌های‌مان تبدیل به گل نشد. اینکه چرا نمی‌توانیم ببریم، فوتبال همین است دیگر. ژاپن، کره، عربستان با این‌همه سرمایه‌گذاری در مراحل قبل حذف شدند. مقصر این باخت من هستم نه فدراسیون و شخص دیگر. در این یک ماه همه وظایف‌شان را انجام دادند ولی امروز اگر بخواهیم حرف فنی بزنیم باید با اختلاف چهار، پنج گل می‌بردیم. اینکه روی یک حادثه‌ای شوت او پاس گل شده از بدشانسی ماست. یک بحث ساختارسازی داریم که باید بعدا صحبت کنیم. برای این بازی خیلی ناراحتم شاید یکی از شب‌های بد زندگی من است و برمی‌گردیم به همان ۲۰۰۷ اما بچه‌ها فوتبال خیلی خیلی خوبی بازی کردند.

قلعه‌نویی در مورد عدم تعویض مهدی طارمی علی‌رغم اینکه او عملکرد همیشگی را نداشت عنوان کرد: وقتی می‌خواهید تعویض کنید دو حالت دارد؛ یک اینکه تیم روند خوب ندارد که باید تغییر سیستم بدهی یا بازیکنت را تغییر بدهی. ما باید سه، چهار گل جلو می‌افتادیم، مهدی طارمی هم بد بازی نمی‌کرد و داشت وظایفش را به نحو احسن کنار سردار آزمون با جابه‌جایی‌هایش انجام می‌داد. اصلا چنین چیزی نیست و من هر بازیکنی که خوب نباشد به‌خاطر خود بازیکن تعویض می‌کنم. وقتی تیمت آهنگ خوبی دارد و ایجاد موقعیت می‌کند نباید تعویض کنی. اگر طارمی را تعویض می‌کردیم، می‌گفتند تعویض کرد و روند به هم ریخت. من ایراد فنی از نیمه دوم نمی‌توانم بگیرم و بدشانسی بود. بعد از پنالتی چند موقعیت داشتیم. به نظرم گلرشان باید بهترین بازیکن می‌شد و خیلی روز خوبی داشت. موقعی باید تعویض کنی که روند تیمی خوب نباشد مثل نیمه اول که ما تا نیمه دوم شروع شد تعویض کردیم و به پنالتی رسیدیم. بعد از آن باز ما بازی را گرفتیم.

 

او در پاسخ به اینکه کار او برای صعود به جام جهانی شروع می‌شود و به نظر نمی‌رسد اتفاقات ۲۰۰۷ تکرار بشود، گفت: واقعا باید از این بچه‌ها تشکر کنیم‌. تورنمنت خوبی را انجام دادند ولی شانس با ما یار نبود. اکثر گل‌هایی که خوردیم بدشانسی بود و من این را قبول دارم. ما از الان باید به فکر تغییرات باشیم و یک‌سری نیروهای جوان‌تر را وارد چرخه تیم ملی کنیم تا برای جام جهانی تغییرات بالای ۵۰، ۶۰ درصد را داشته باشیم تا هم تیم جوان‌تر شود و هم از نظر نتیجه عقب نیفتیم.

او ادامه داد: اکثر لژیونرهای ما وقتی به اردو آمدند می‌توانستند دو بازی در باشگاه‌های‌شان انجام بدهند اما از همان روز اول آمدند و نشان دادند هم به تیم ملی‌شان تعصب دارند و هم مردم‌شان را دوست دارند. خیلی‌ها بازی‌های مهم و دربی داشتند اما از روزی که گفتیم آمدند و یک ماه است که تمام فکر و ذکرشان مردم بود اما امروز اوج بدشانسی بود‌. اگر ایراد فنی هم باشد مسئولیتش با من سرمربی است. تمام تلاش‌شان را انجام دادند‌. اگر توپ‌های ما گل می‌شد الان سوال‌ها یک مدل دیگر بود. و همه چیز خوب بود‌. این قانون فوتبال است‌ و وقتی نتیجه نگیری خبرنگار از این سوالات می‌پرسد. باید از شما هم معذرت خواهی کنم چون شماهم تعصب مملکت‌تان را می‌کشید. اگر قرار است کسی معذرت خواهی کند من هستم. همکارانم همه تلاش‌شان را کردند.

سرمربی تیم ملی در خصوص تغییرات امیر قلعه‌نویی در این بازی و فاصله گرفتن طارمی از دروازه و اینکه آیا آنالیز اشتباهی از قطر داشته‌اند یا خیر، بیان کرد: اگر اشتباه نکنم ما کلا دوتا تغییر داشتیم و یکی مهدی طارمی بود و یکی احسان حاج‌صفی. اتفاقا ما آنالیز خوبی داشتیم و از سمت دفاع راست‌شان کلی موقعیت درست کردیم. از سوی مهدی طارمی که به‌عنوان وینگر چپ به داخل می‌زد می‌توانست تک به تک بشود. در یک هیچ جهانبخش یک پاس داد که مهدی ده سانت کم آورد. ما همان سیستم ژاپن‌مان را تقریبا بازی کردیم. در کنفرانس قبل از بازی هم گفتم تغییرات داریم. محمد محبی و میلاد محمدی جزء بهترین‌ها بودند و خیلی هم تلاش کردند و چون فاصله بازی‌ها کم بود تغییرات داشتیم. آنالیز خوبی داشتیم و به گل هم رسیدیم و شاید اگر گل دوم را می‌زدیم شرایط فرق می کرد. در نیمه دوم باتوجه به عقب بودن‌مان ترکیب را هجومی‌تر کردیم و مهدی را نزدیک سردار کردیم‌. در هیچ بازی انقدر موقعیت نداشتیم‌.

سرمربی تیم ملی در صحبت‌های پایانی خود گفت: تشکر ویژه از کادرفنی، پزشکی و همکارانم که در این یازده ماه خیلی تلاش کردند. مطبوعات، رسانه ملی و مسئولین خصوصا بعد از بازی با ژاپن خیلی حمایت کردند ولی من قلعه‌نویی شرمنده همه‌شان شدم. اگر این بازی را واگذار کردیم مقصر اصلی من هستم و جا دارد از همه عذرخواهی کنم.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.