صحبتهای نکونام قبل از دربی ۱۰۲

جواد نکونام سرمربی استقلال در نشست خبری قبل از شهرآورد معوقه هفته پنجم لیگ برتر حضور یافت که صحبت‌های او به شرح زیر است:

🔹 دربی مثل تمام بازی‌ها است. تلاش می‌کنیم نقاط ضعف و قوت حریف را آنالیز و شناسایی کنیم و بدانیم فردا چه برنامه‌ای برای بازی داشته باشیم. نیاز به تمرکز بالا داریم و این موضوع را به بازیکنان هم گوشزد کرده‌ام که حواسمان باید خیلی جمع باشد. امیدوارم بازی جذابی برای هواداران استقلال باشد و با یک بازی خوب، نتیجه لازم را هم بگیریم.

🔹درباره جدال مدعیان قهرمانی که می‌گویید؛ مدعی قهرمانی بودن یک بحث جدا است. روی صحبت من با هواداران استقلال است. اول فصل به آن‌ها گفتم که گاهی سر ما کلاه می‌رود و شیطنت‌هایی صورت می‌گیرد که ما را از راه خودمان دور می‌کند. از روز اول که کارمان را شروع کردیم گفتیم برنامه ما مشخص است و با توجه به تغییر مدیریت و دیگر اتفاقات نتوانستیم شرایط ایده‌آلی داشته باشیم. آن زمان هیچ کسی خواسته‌ای از تیم نداشت و این گونه نبود که همه بگویند استقلال باید قهرمان شود اما وقتی به صدرجدول رسیدیم فشار روی تیم شروع شد.

🔹نمی‌دانم چرا درباره تیم‌های دیگر که این همه بازیکنان گرفتند؛ شرایط خیلی بهتری دست‌کم از پایان فصل گذشته تا امسال دارند؛ همین الان هم بازیکن می‌گیرند؛ لیستشان را پر و خالی می‌کنند تا یار جدید بگیرند؛ چنین صحبتی نمی‌شود؟! با این وجود تا استقلال به صدر آمد، همه به صحبت درباره استقلال پرداختند که باید قهرمان شود؛ اینگونه نیست.

🔹من فوتبالی صحبت می‌کنم. سال گذشته سهمیه بازیکنان بزرگسال باشگاه‌های ما ۲۰ نفر بود و ۳ سهمیه زیر ۲۵ سال و ۶ زیر ۲۳ سال داشتیم. امسال سهمیه بزرگسالان ۱۹ نفر و سهمیه زیر ۲۵ سال حذف شده است. با آن همه اتفاقات و شرایطی که سال گذشته تیم‌ها داشتند؛ همین فشارها سبب شد استقلال از هدفش دور شود.

🔹کسانی می‌گویند باید قهرمان شویم؛ شهرآورد را ببریم، می‌خواهند روی تیم فشار بگذارند و ما از این آگاه هستیم؛ روز اول هم به هوادارانمان گفتم باید حواسمان باشد که سرمان کلاه نرود.
مثالی هم زدم که در یک بازی یک بر صفر جلو بودیم و گفتند استقلال حمله‌ای و هجومی باید ۳-۴ گل بزند. آن هم با آن تیم پرستاره‌ای که پارسال استقلال داشت و تیم خوبی که امسال داریم و کمبود یار. این فشارهایی است که سعی می‌کنند روی تیم ما بگذارند اما ما آگاه هستیم. تکرار می‌کنم که هوادارانمان هم باید باهوش باشند. این افراد دشمن استقلال هستند. فوتبال قانون دارد. برای موفقیت نیاز به ابزار دارید.

🔹هیچ ابزاری نداشتیم و تمام بازیکنان یا ابزار خود را از دست داده‌ایم. خودتان می‌دانید شرایط ایده‌آل نبود. بچه‌های تیم زحمت کشیدند و بازی.ها را بردند. تمام وجودشان را در هر بازی گذاشته‌اند اما شاید باورتان نشود که نگاه نمی کنم چند امتیاز داریم؛ بلکه برای من هر بازی مهم است. این را به بازیکنان استقلال گفته‌ام که باید در هر بازی با تمام وجود بجنگید و زحمت بکشید.

🔹من به دربی.های دیگر کاری ندارم چرا که هرکدام شرایط خاص خودش را داشته است. همه مهدی هاشمی نسب را می.شناسند و نیازی به صحبت من نیست. رک و صریح حرفش را می.زند و تا زمانی که کسی عملی انجام ندهد، عکس العملی نشان نمی.دهد. بازی سال گذشته یا دو روز قبل هم تمام شده و فردا یک بازی جدید با شرایط جدید است که برای هر دو تیم کاملا متفاوت است.

🔹قطعا کمبود بازیکن و مصدومیت‌ها دردسرساز می‌شود. وقتی در ابتدای فصل دوست داشتم تیم من پرمهره باشد، حتی با حضور بازیکنان جوان، به این دلیل بود که این روزها و شرایط را می‌دیدم. در تعطیلات لیگ نه تنها تیم من بلکه همه تیم‌ها مصدوم داشتند. این وسط فقط تیم‌هایی سود بردند که در لیگ قهرمانان بازی می‌کردند.

🔹ما هروقت بازی کردیم، بعدش دو هفته استراحت داشتیم. نمی‌دانم چرا باید این اتفاق بیفتد. از سازمان لیگ درخواست کردیم بازی با فولاد را یک روز جلو بیندازند. هیچ کدام از دو تیم هم ملی پوش نداشتند و در لیگ قهرمانان هم نبودند اما این اتفاق رخ نداد. این شرایط واقعا در لیگ امسال به استقلال ضربه زده است. خداراشکر امروز دو بازیکن از چهار مصدوم ما تمرین کردند. تا فردا صبر می‌کنیم و درباره مصدوم‌ها تصمیم می‌گیریم.

🔹 ما هم دنبال هوادار متمول هستیم. وقتی خودشان تایید کردند صحبتی درباره حریف ندارم. به هرحال توانسته‌اند و از این موضوع استفاده کردند. کمیته انضباطی در مورد کسر یک امتیاز تصمیم می‌گیرد و من کلیت نظر خودم را می‌گویم. با این سقف بودجه و تعداد بازیکنان، فوتبال ما چند سال دیگر بیشتر دوام نمی‌آورد. چون شرایط خوب نیست و باید برای فوتبال قانون فوتبالی بنویسیم. باید قانونی نوشته شود که در مورد آن فکر شده باشد؛ به فوتبال کمک کند و باید بتوانیم آن را کنترل کنیم.

🔹 قیمت هر بازیکن مشخص است و می‌توانند پول زیاد یا کم بدهند اما باید بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم. اگر می‌توانستیم این کار را انجام بدهیم، چنین اتفاقاتی رخ نمی داد که یک سال لیگ ما درگیر سقف و کف قرارداد باشد و همه به هم اعتراض کنند. به صراحت می‌گویم حداقل ۵ تیم این سقف را رعایت نکرده است.

🔹 من هیچ نگرانی درباره نیمکت‌ها ندارم چون ما از جنس خودشان هستیم و همه چیز را بلدیم. دربی قبلی هم برای قبل است و صحبتی نداریم. فقط امیدواریم آن اتفاقات که داور در جشن بود نیفتد!

🔹ما هم خوشحالیم که بازی با VAR است و امیدواریم در همه بازی‌ها باشد و قانون به بهترین شکل اجرا شود و همه بتوانیم در شرایط عادی بازی کنیم.

🔹تکلیف ما که مشخص است و همه چیز تیم ما گویا است. کسانی که با سوال‌هایشان به باشگاه ما بی احترامی می‌کنند مطمئنا، خط دهی شده هستند و خودمان متوجه هستیم اما بی احترامی نباید باشد. بازیکنان دو تیم وقتی به زمین بیایند، مشخص می‌شود که قیمت‌ها چگونه است. تاییدیه کمک هوادار هم مشخص است چون خودشان تایید کردند؛ همه چیز روی میز باز است. اینکه یک امتیاز یا چند امتیاز کم شود برعهده افرادی است که تصمیم گیرنده هستند.

🔹داور در تمام بازی‌های تعیین کننده است و فقط یک بازی نیست. از ابتدای فصل بررسی کنید چند تیم ضرر کردند یا سود بردند، همه چیز کاملا مشخص است. وقتی VAR باشد دیگر این اتفاقات نمی‌افتد و امتیازات واقعی تقسیم می‌شود. من سال‌های قبل استقلال را به عنوان هوادار می‌دیدم، این تیم همیشه از داوری متضرر بوده است و شرایط ضد و علیه استقلال بوده است. امیدوارم شرایط با حضور سیستم VAR تغییر کند.

🔹صحبت‌هایی که ما با دیگر مربیان انجام می‌دهیم ممکن است بین شما و همکارانتان هم اتفاق بیفتد، من و سرمربی حریف هیچ مشکلی نداریم؛ من همیشه احترام گذاشتم و خواهم گذاشت و شاهد بودید هر بازی به سمت نیمکت‌ها رفتم و این کار با آغوش باز بوده است. قطعا می‌دانیم این چالش‌ها در فوتبال وجود دارد.

🔹درباره سوال‌هایی که درباره نیمکت‌ها و اعتراض‌ها صورت می‌گیرد همان طور که گفتم ما از جنس خودشان هستیم و همه چیز را بلدیم.

🔹چرا درباره زیبا شدن دربی و بازی هجومی از رقیب سوال نمی‌کنید؟! این سوال را از آن‌ها هم بپرسید. این همه دربی زیبا نشده است؛ این هم نشود؛ چه اتفاقی می‌افتد!؟

 

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.