صحبتهای نکونام قبل از دیدار با ملوان

جواد نکونام

🔹با توجه به اینکه پیش فصل ما با تغییرات و حواشی متعددی رو به رو بود، همه می دانید لیگ را چطور شروع کردیم و چطور به بازی ها رسیدیم. نمی خواهم درباره آن صحبت کنم و گذشته است.

🔹به نظرم در بازی اول بچه ها خیلی زحمت کشیدند و بهترین عملکرد را در زمین داشتند و توانستیم سه امتیاز را بگیریم. یادمان نمی رود و از فوتبالی که با آن زندگی کردم می دانم که نباید گول نتیجه را بخوریم و مشکلاتی که داریم را می دانم و نیازی نیست که صحبتی در این باره باشد و خدایی ناکرده باعث غرور و شرایطی شود که بازیکنان نباید به آن فکر کنند. چون مشکلات پابرجاست و نتوانستیم حل کنیم.

🔹ملوان تیم خوبی است با اینکه بازی اول را باخته اما تیم خوب و سخت کوشی هستند. در فاز دفاعی و حمله هم خیلی خوب هستند و در بازی اول هم موقعیت های خوبی داشتند. بازی سختی داریم؛ ملوان همیشه تیم خوبی است؛ تیم ریشه داری در فوتبال ما است و امیدواریم بازیکنانم با تمرکز کامل و تمام تلاش بازی را خوب شروع کرده و خوب هم به پایان برسانند.

🔹لیستی به آقای کریمی دادم و از او هم تشکر می کنم تا روزی که بودند زحمت کشیدند. دوست نداشتم در آن برهه تنها بمانم چرا که اوج نقل و انتقالات بود و در همان زمان ما دو بازیکن خوب را از دست دادیم. اما ایشان تصمیم گرفتند و قابل احترام است و از تیم جدا شدند.

🔹اینطور نبود که ما همه آن بازیکنان در لیست را بخواهیم بلکه این بود که ببینیم کدام بازیکنان را  می توانیم جذب کنیم. خداراشکر دو نفر از همان لیست جذب کردیم و لیست های دیگری هم بود و بازیکنان دیگری هم بود که درخواست داشتم اما مشکلاتی بود که باعث شده ما بازیکن نگیریم.

🔹من هیچ مشکل شخصی با کسی ندارم. من برای منافع تیمم و باشگاه بزرگ استقلال و هواداران وظیفه ام است؛ دعوا می کنم و می جنگم برای اینکه بهترین امکانات، بهترین زمین و بهترین لباس را تیمم داشته باشد و همه با هم بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که هواداران و بازیکنان باهم لذت ببرند.

🔹با هیچکس خصومت شخصی ندارم اما در کارم وقتی با هر تیمی که باشم مخصوصا الان که اسم بزرگ استقلال مطرح است، وظیفه دارم از حق و حقوق تیمم و بازیکنانم دفاع کنم. تمام این صحبت‌ها نیز به بازیکن گرفتن ختم می‌شود و خواسته دیگری ندارم و نخواهم داشت.

🔹با شرایطی که ما داشتیم همه دیدند که در بازی اول چه کردیم. لیگ امسال فرسایشی است و طول می کشد. می دانید بازی‌های تیم ملی بزرگسالان و امید و تاریخ های فیفادی است و ما باید بتوانیم بازیکنان را برای ادامه لیگ سرحال و روی فرم نگه داریم و همین‌طور مصدومیت‌ها وجود دارد.

🔹قطعا این شرایط سخت است ولی آخرین صحبتی که داشتم چون اصلا نگفتم الان می‌گویم که همه بدانند. بازیکنانی که قرار بود علی رغم کیفیت بالا از لیست کنار بگذاریم، گفتیم که برگردند چون تصمیم بر این شد که تمام بازیکنان پارسال را نگه داریم و بازیکن جدیدی هم نگیریم.

🔹اگر هوادار خواسته ای دارد و تیمی در سطح تیم مدعی قهرمانی می خواهد باشگاه باید بازیکن جذب کند اما چیزی که صحبت کردیم این بود که با همین بازیکنان ادامه بدهیم و بازیکن  جدیدی هم نمی توانیم به تیم اضافه کنیم و من این را قبول کردم و دیدید که بازیکنان را برگرداندم و در بازی اول به عنوان مثال آرمان رمضانی با دو جلسه تمرین بازی کرد و بهترین عملکرد را هم داشت.

بخش پایانی

🔹تمام آرزوی من در فوتبال این بوده که جلوی هواداران استقلال بازی کنم. اولین روز حضورم در باشگاه استقلال و اولین تمرینم جلوی همین هواداران بود. دوست داشتم اولین حضورم در ورزشگاه آزادی و اولین مربیگری‌ ام در بازی خانگی استقلال با حضور تماشاگران باشد. این همه مشکل هست؛ واقعا برایم سخت است؛ در کل فوتبالی که بازی می‌کردم هم اینقدر حواشی را ندیده بودم. به عشق این هواداران؛ محبت و علاقه ای که از آن ها می بینم خستگی ام در می رود. واقعا با توجه به این مشکلات در برابر خودم آن ها پادشاه هستند.  به خاطر اینکه چقدر سختی را تحمل می کنند که یک تمرین یا مسابقه را ببیند. این خیلی برای من ارزش دارد.

🔹خیلی متاسفم؛ متاسفم که تماشاگران فردا نمی توانند به ورزشگاه بیایند. این یکی از جرایمی است که فوتبال برای تیم های خاطی در نظر می گیرد. ما هنوز فوتبال شروع نشده جریمه شدیم و این بدترین تنبیه برای تیم و هوادار است . باید از هوادارمان استفاده می کردیم و کنار آن ها بازی می کردیم و لذت می بردیم اما متاسفانه فردا از این نعمت محروم هستیم.

🔹همین که مسئولان باشگاه از حق ما دفاع کنند، راضی هستیم. ما انتظار زیادی هم نداریم. وقتی بازیکن ملی هستید و چندین سال در تیم ملی بازی می‌کنید ارتباط بین فدراسیون و بازیکن بوده و خواهد بود. خودم هم بازیکن بودم و این ارتباط را داشتم. به این موضوع ایرادی  نیست که مشکلات به مسئولان منتقل شود.  من کاملا حرفه ای فکر می کنم ولی کوچکترین و کم ترین توقع این است اگر حرف ناحق یا دخالتی در باشگاه صورت می گیرد عکس‌العملی نشان بدهیم و از حق هواداران دفاع شود.

🔹استقلال به صورت امانت دستم است؛ من امروز سرمربی هستم، می روم و یک نفر دیگر می آید. باید از باشگاه استقلال دفاع کنیم؛ اگر قرار است این کار را انجام بدهیم همه باید باهم این کار را انجام بدهیم.  این نیست که ما الان هستیم دفاع نکنیم و بگویم بعدی ها دفاع کنند؛ نه. همه ما تا روزی که هستیم باید تلاش کنیم برای موفقیت. تا روزی که هستم این کار را می کنم. توقع این است که هرکسی که این جا مسئولیتی داشت؛ در هر پستی بود از استقلال دفاع کند.

🔹استقلال واقعا باشگاه بزرگی است . این هواداران لیاقت این بزرگی را دارند. خواهشا به آن ها احترام بگذارید؛ بهترین ها را برای آن ها بخواهید. این هواداران می‌توانند وجه ای را به ما بدهند که در تمام طول فوتبالمان به دست نیاوردیم. کنار نام استقلال و هواداران می‌توانیم این شخصیت و بزرگی باشگاه را احساس کنیم.

🔹اصلا نمی دانیم فردا چه کسی هست و چه کسی نیست.

 

🔹همین تیم برای من بهترین تیم است و بهترین بازیکنان هستند و این را نشان هم دادند. تا جایی که بتوانیم زحمت می کشیم و تلاش می کنیم تا بهترین جایگاه را برای استقلال داشته باشیم و به بازیکنانم هم گفتم و قول دادند و من هم قول می دهم تا جایی که در توانمان است می جنگیم و برای استقلال زحمت می کشیم اما بقیه اش را باید به لیگ برویم و ببینیم چه می شود.

🔹شما دیدید که سرمربی تراکتور دیروز به درستی مدعیان قهرمانی اعلام کرد که مثلث قهرمانی بین خودشان است و ما را اصلا در این قاب نیاوردو ما زحمت خودمان را برای هر بازی می کشیم اما هر اتفاقی افتاد باید ببینیم چه تصمیمی می شود گرفت.

 

🔹لیست اولیه من زمان آقای کریمی بود و لیست بعدی در زمان جابه‌جایی بازیکنان؛ همچنین لیستی که در زمان آقای خطیر من به او دادم موجود است. بازیکنان ایرانی و خارجی که در پست‌های مختلف درخواست کردم، اسامی‌شان موجود است ولی به هر حال من می‌توانم درخواست خودم را داشته باشم، اما آخر باشگاه باید این صحبت‌ها را با هوادار داشته باشد، کسانی که صاحب و مالک اصلی باشگاه هستند باید صحبت کنیم و به آن ها بگوییم. پست هایی که می دانستیم ضعف داریم را گفتیم اما باشگاه نتوانست و نمی تواند این کار را انجام بدهد.

🔹من یک بار هم گفتم که چهار بازیکن فیکس این تیم نیستند یعنی از ۱۰ نفر اصلی؛ این می شود ۴۰ درصد تیم. من حق این را دارم که ۳ بازیکن جدید را هم خودم بگیرم؛ یعنی حداقل ما ۷ بازیکن جدید نیاز داشتیم اما فقط سه بازیکن گرفتیم. بازیکنان تیم ملی امید را گرفتیم که برای آینده استقلال واقعا خوب و با کیفیت هستند و خودتان خواهید دید.

🔹شرایطی است که تصمیم گیری شده و صحبت کردیم. این بازیکنان برای من بهترین هستند؛ به خودشان هم گفتم و اگر اعتقاد نداشتم مطمئن باشید با صراحت و شفاف می گفتم که نیاز نیست در تیم باشند. همه هم قسم شدیم تا بهترین تلاش و انگیزه را در هر تمرین و مسابقه داشته باشیم تا ان شاالله موفق باشیم.

🔹مدیریت باشگاه که گفت حتی با چهاردهمی تیم هم پشت نکونام هستیم، اما هوادار اینجا دوست دارد تیمش مدعی باشد ما هم با آنها زندگی می‌کنیم. خانواده، دوست، آشنا، همه دوست دارند تیم‌شان قوی باشد که حداقل در این جنگ نابرابر سربلند باشند اما به هر حال تصمیم‌گیرنده و کسی که کار انجام می‌دهد، من نیستم. من فقط می‌توانم خواسته هایم را بگویم. وقتی این اتفاق می افتد از دست من و چارچوب کاری من خارج است و نمی توانم کاری کنم.

🔹اگر این تیم مدعی قهرمانی باشد واقعاً از همین حالا می‌گویم نتیجه تلاش و زحمات بازیکنان خواهد بود و من هیچ نقشی نخواهم داشت و اگر هم این اتفاق نیفتد هیچ چیز از ارزش‌های بازیکنان تیم کم نمی‌شود. بازیکن تلاش می کند هرروز بهترین باشد بهترین نتایج را بگیرد؛ گل بزند؛ ببرد و اگر این اتفاق نیفتد باید تلاش کنیم تا در نهایت پیش وجدانمان و هواداران خیالمان راحت باشد و ما این کار را تا روز و ثانیه آخر می کنیم.

 

🔹شما ببینید امسال چند فوتبالیست از بین رفتند. چقدر فوتبالیست زیر ۲۳ سال یا زیر ۲۵ سال بر اثر بالا رفتن سن و حضور در لیست بزرگسالان نابود شدند. شرایطی شده که سقف قرارداد فقط برای ما شده و ما می‌خواهیم رعایت کنیم و این موضوع شرایط را برای استقلال سخت کرده است. ما خودمان می‌خواهیم اولین نفر این قانون باشیم.

🔹یک زمانی گفتم غرق می‌شویم، حالا که دیگر غرق شده‌ایم! الان که دیگر کشتی قشنگ راحت پایین می‌رود و امیدوارم یک قایق نجاتی به داد ما برسد و ما را به ساحل ببرد. فکر می‌کنم قایق نجات ما فقط هواداران هستند که وجودشان و حضورشان به ما روحیه و انگیزه می‌دهد تا از این شرایط سخت عبور کنیم. علاوه بر این قانون، در آینده خواهید دید. من به‌عنوان کسی که سال‌ها فوتبال بازی و در این حوزه کار کردم می‌گویم خیلی از قوانین است که به یک سال نمی‌کشد عوض می‌شوند و باید عوض شوند.

🔹جالب است در مورد هیچ تیمی صحبت نمی‌شود. مسئول فدراسیون در تلویزیون درباره هیچ تیمی صحبت نمی‌کند، اما در مورد استقلال از ب، بسم الله تا صدق الله العلی العظیم را می گوید و خداحافظ شما. همه چیز را از مربی تا بازیکن می‌گوید. خیلی جالب است که در باشگاه ما کسی چیزی نمی‌گوید؛ بگویند شما چه کاره هستید که درباره استقلال صحبت می‌کنید؟! نمی دانم چرا چیزی نمی گویند.

🔹ریز صحبت‌های باشگاه ما بیرون می‌آید. سقف رعایت نمی شود؛ این قرارداد ثبت نمی شود؛ این بازیکن ایفمارک نرفت. آقا! بروید به فدراسیون برسید. این وضعیت فوتبال ماست. اینقدر کار در فوتبال ایران است؛ کار استقلال را استقلالی‌ها انجام می‌دهند. پیشکسوتان، بزرگان و مسئولانش انجام می‌دهند. اگر اینقدر دلتان به حال استقلال می‌سوزد بروید دنبال فوتبال و تیم ملی کشورمان.

🔹بروید برای تیم ملی کشورمان که جام ملت ها بازی دارد، مسابقه تدارکاتی و اردوی خوب فراهم کنید که بهترین نتیجه را بگیرد. بروید برای فوتبال کارهایی که نیاز است را انجام دهید.

🔹بحث قرارداد بازیکن می شود از استقلال بیرون می آید؛ مربی نمی تواند ثبت کند از استقلال بیرون می آید؛ سرمربی به ایفمارک نرسیده از استقلال بیرون می آید! فقط درباره باشگاه ما صحبت می کنند اما باشگاه هیچ واکنشی نشان نمی دهد؛ هیچ واکنشی. هوادار می بیند و توقع دارد از تیم و باشگاه حمایت شود.

🔹تمام آرزوی من در فوتبال این بوده که جلوی هواداران استقلال بازی کنم. اولین روز حضورم در باشگاه استقلال و اولین تمرینم جلوی همین هواداران بود. دوست داشتم اولین حضورم در ورزشگاه آزادی و اولین مربیگری‌ ام در بازی خانگی استقلال با حضور تماشاگران باشد. این همه مشکل هست؛ واقعا برایم سخت است؛ در کل فوتبالی که بازی می‌کردم هم اینقدر حواشی را ندیده بودم. به عشق این هواداران؛ محبت و علاقه ای که از آن ها می بینم خستگی ام در می رود. واقعا با توجه به این مشکلات در برابر خودم آن ها پادشاه هستند.  به خاطر اینکه چقدر سختی را تحمل می کنند که یک تمرین یا مسابقه را ببیند. این خیلی برای من ارزش دارد.

🔹خیلی متاسفم؛ متاسفم که تماشاگران فردا نمی توانند به ورزشگاه بیایند. این یکی از جرایمی است که فوتبال برای تیم های خاطی در نظر می گیرد. ما هنوز فوتبال شروع نشده جریمه شدیم و این بدترین تنبیه برای تیم و هوادار است . باید از هوادارمان استفاده می کردیم و کنار آن ها بازی می کردیم و لذت می بردیم اما متاسفانه فردا از این نعمت محروم هستیم.

🔹همین که مسئولان باشگاه از حق ما دفاع کنند، راضی هستیم. ما انتظار زیادی هم نداریم. وقتی بازیکن ملی هستید و چندین سال در تیم ملی بازی می‌کنید ارتباط بین فدراسیون و بازیکن بوده و خواهد بود. خودم هم بازیکن بودم و این ارتباط را داشتم. به این موضوع ایرادی  نیست که مشکلات به مسئولان منتقل شود.  من کاملا حرفه ای فکر می کنم ولی کوچکترین و کم ترین توقع این است اگر حرف ناحق یا دخالتی در باشگاه صورت می گیرد عکس‌العملی نشان بدهیم و از حق هواداران دفاع شود.

🔹استقلال به صورت امانت دستم است؛ من امروز سرمربی هستم، می روم و یک نفر دیگر می آید. باید از باشگاه استقلال دفاع کنیم؛ اگر قرار است این کار را انجام بدهیم همه باید باهم این کار را انجام بدهیم.  این نیست که ما الان هستیم دفاع نکنیم و بگویم بعدی ها دفاع کنند؛ نه. همه ما تا روزی که هستیم باید تلاش کنیم برای موفقیت. تا روزی که هستم این کار را می کنم. توقع این است که هرکسی که این جا مسئولیتی داشت؛ در هر پستی بود از استقلال دفاع کند.

🔹استقلال واقعا باشگاه بزرگی است . این هواداران لیاقت این بزرگی را دارند. خواهشا به آن ها احترام بگذارید؛ بهترین ها را برای آن ها بخواهید. این هواداران می‌توانند وجه ای را به ما بدهند که در تمام طول فوتبالمان به دست نیاوردیم. کنار نام استقلال و هواداران می‌توانیم این شخصیت و بزرگی باشگاه را احساس کنیم.

🔹اصلا نمی دانیم فردا چه کسی هست و چه کسی نیست.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.