صحبتی با ادمین های رسانه های استقلالی

حقیر نگارنده مطلب ۱۷ سال است برای استقلال قلم میزنم در رسانه های تصویری و صوتی و چاپی برای تیم محبوبم و برای سربلندی آن فعالیت داشته ام . هرگز ادعایی نداشته و ندارم ولی چند مسئله است که برگرفته از سالها تجربه حضور در این عرصه به دست آمده و لازم می بینم بیان کنم :

متاسفانه فضای اطلاع رسانی در عصر فعلی بسیار مسموم است و تشخیص سره از ناسره بسیار سخت . انواع خبرهای دروغ و حاشیه سازی که (به خصوص برای استقلال ) ایجاد می شود و گاها این خبرها تا حد نابودی تیم را به حاشیه می برد . اما منبع این خبرها کجاست و توسط چه کسانی بازنشر می شود ؟

منبع این خبرها چند سایت و روزنامه بزرگ و بنام و مافیایی است (با اهداف خاصی) و نشر دهنده های آن هم متاسفانه دوستان کم تجربه استقلالی که به تازگی به جمع اطلاع رسانی و مدیریت رسانه های استقلالی روی آورده اند .

چند مثال از همین یکی دو روز اخیر میزنیم :

وقتی در مورد لغو قرارداد گومز گفته می شود و اشاره به تاریخ قرارداد مشخصا این خبر دروغی بیش نیست و عقل سلیم آن را قبول نخواهد کرد چون وقتی بازیکنی فسخ قرارداد میکند در این مقطع میخواهد به عنوان بازیکنی آزاد به تیم دیگری برود و اگر بعد از آن مهلت فسخ کند بدون تیم خواهد بود پس قطعا چنین اتفاقی نخواهد افتاد . البته نویسنده مطلب فوق با هوشیاری زیاد با فونت ریزتر منبع خبر را تاریخ درج توئیت باشگاه قبلی میداند ولی بیننده عادی یا آن را نمی بیند و یا نمی داند که تاریخ توئیت نمی تواند مشخص کننده تاریخ فسخ باشد .

در مورد اشکان دژاگه تیتری به آن بزرگی میزنند که باشگاه استقلال به خاطر تتو اشکان دژاگه به شفر گفته او را جذب نمی کنیم . همین اشکان دژاگه با همین تتوها کاپیتان تیم ملی است و از طرفی سرور جپاروف تتو دار بازیکن همین استقلال و اگر خط قرمزی در این زمینه بود جپاروف در استقلال بازی نمی کرد .

صدها و هزاران مثال از این موارد است که فقط با اندکی تفکر می شود به کذب بودن آن پی برد و نیاز به منبع قوی و موثقی هم برای پی بردن به صحت و سقم آن خبرها نیست .

برخی دوستان جوانتر و ادمین های رسانه های اجتماعی استقلالی به هر دلیلی این خبرها را به زودی و با شدت زیادی نشر می دهند و هم باشگاه را به حاشیه می کشانند و هم با روح و روان هوادار بازی می کنند . دوستان عزیز من و سروران من لطفا و لطفا خبرهای دروغ مافیاهای رسانه ای را بازنشر نکنید اگر فکر میکنید با پخش سریع این نوع خبرها بینندگان احساس خواهند کرد شما بروز هستید و رسانه ای پیشرفته دارید بدانید که  هرگز چنین نیست و بعد از آشکار شدن کذب بودن این مطالب اعتماد بینندگان خود را نیز از دست می دهید .

به لطف خدا و به احترام به ارزش قلم (که خداوند در قرآن به آن سوگند یاد کرده است) تا از صحت خبری اطمینان حاصل نکنیم نشر نداده و نخواهیم داد .

✏️هادی صاحب خواجه

تلگرام استقلال

1 دیدگاه برای “صحبتی با ادمین های رسانه های استقلالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.