صحبت های جواد نکونام قبل از دیدار با نساجی

جواد نکونام سرمربی استقلال در نشست خبری قبل از بازی با ذوب آهن در هفته بیست و ششم لیگ برتر صحبت کرد. مشروح سخنان او را در ادامه می‌خوانید:

هیچ بازی برای ما راحت نیست. ۵ بازی تا آخر فصل داریم و باید تمام تلاش و تمرکزمان را بگذاریم تا به موفقیت برسیم. می دانیم که کجای کار هستیم و چه چیزی از بازی می خواهیم و دوست داریم شرایط بازی را کنترل کنیم و به پیروزی برسیم.

با بازیکنان هم که صحبت کردیم همه از اهمیت بازی و اینکه چقدر مسئولیت بزرگی روی دوشمان است آگاه هستند و تلاش می کنیم به موفقیت برسیم. به بازیکنان گفتم که بهترین عملکرد را هر بازی باید داشته باشیم؛ از روز اول این را گفته ام و باید بیشترین تلاش را انجام  دهیم و بعد هر اتفاقی افتاد قسمت و تقدیر است.

من دوست دارم همیشه پاسخگوی رسانه باشم حتی در دعوا و دوستی اما شرایط خیلی مهم است. تیم من همین الان تمرین دارد و در رختکن است اما من در نشست هستم و جواب سوالات را می دهم. اگر شرایط باشد به نشست می روم و اگر نباشد نمی روم و کسی نمی تواند به بگوید برو. تمام دنیا کنار زمین تمرین هایشان یک سالن دارند و آن جا آماده  هستند و دوستان می آیند و صحبت می کنند و می روند.

امروز خوب بود که می توانستم بیایم اما اگر هتل المپیک باشم و از آن طرف تهران بخواهم به این مکان بیایم آن هم با این ترافیک چه باید کرد؟! من هیچ وقت نمی خواهم به خبرنگاران محترم بی احترامی کنم و نمی کنم ولی این موضوع باید درست شود و سازمان لیگ باید فکری کند. ۱۰ سال دیگر هم مربی باشم و این موضوع درست نشود و نتوانم، به نشست نمی آیم اما این به معنای بی احترامی به رسانه های عزیز نیست. به خاطر برنامه ریزی است که باید درست باشد.

هر تیمی متحدتر باشد نتایج بهتری می گیرد؛ نه فقط برای جام و قهرمانی. هر گروهی این شرایط را دارد. آتیلا حجازی و پدر مرحومش نام پرافتخاری برای باشگاه استقلال است و ما افتخار می کنیم.  آقای علی عسگری و شهریاری نشان دادند چقدر تیم و باشگاه برای‌شان مهم است و اینکه بتوانیم کارها را درست انجام دهیم. صحبت هایی که انجام دادیم هم صحبت های خوبی بود و آینده در دستان این عزیزان است.

 

ما دوست داریم این تیم استقلال بهترین نتایج را بگیرد. ما هیچ قولی نمی‌توانیم بدهیم، مگر اینکه قول دهیم همه تلاش‌مان را انجام دهیم. در جلساتی که با این عزیزان و مخصوصاً فرشید سمیعی داشتیم، تمام برنامه‌ریزی برای این پنج هفته خواهد بود و همین‌طور کار تمدید قرارداد با بازیکنان نیز از هفته آینده آغاز می‌شود.

تقابلی وجود ندارد همه ما برای یک کشور هستیم و با هم دوست هستیم. ما را رو به روی یکدیگر نگذارید. قسم می خورم آن صحبت ها را گوش نکردم اما هرکسی اشتباهی کند باید تاوان بدهد. ضمن اینکه نمی‌توان منکر عملکرد هواداران در بازی‌ها شد. در بازی قبلی‌مان در تهران، روی سکو حضور داشتم و هواداران رقیب به من بی‌احترامی کردند. اینها در فوتبال هست و باید اینها را متأسفانه بپذیریم. دوست دارم فردا هواداران‌مان با شال آبی یا هر چیزی که آبی هست، به ورزشگاه بیایند و ورزشگاه را آبی کنند.

این هفته سیلوا و سهرابیان هر دو بازیکن تمرین کردند. امروز آخرین تمرین برگزار می‌شود، قطعا کنارمان هستند اما اینکه فردا از آنها استفاده شود یا نه، به شرایط بازی بستگی دارد. هر دو بازیکن برای بازی فردا در کنارمان خواهند بود.

کوپال ناظمی داور خوب و شناخته شده ای است، ولی متاسفانه اشتباه فاحش او برای ما اتفاق افتاده است. در بازی فولاد خوزستان و مس رفسنجان دقیقه ۱+۹۰ روی اشتباه گل مساوی را خوردیم. این چیزها بزرگ بوده است. در کل ایشان داور خوبی است، ولی این نگاه وجود دارد چون تنها شکست استقلال در این فصل با اشتباه ناخواسته ناظمی اتفاق افتاده است. ما نگاه‌مان تا بازی فردا مثبت است. من در این فوتبال حضور دارم و یک بار بازی ۲ بر صفر برده را باختم و با اینکه اشتباهات داوری وجود داشت، هیچ اعتراضی نکردم. با همان داور امسال یک بازی را بردیم، ولی اعتراض شدیدی کردم، چون فوتبال را می‌فهمم. منظورم این نیست که داوری را بلد هستم و بخواهم به داوران جسارت کنم، ولی می‌دانیم چطور قضاوت می‌کنند و چه خطایی می‌گیرند یا نمی گیرند. به داوران احترام می‌گذاریم و دوست نداریم حقی از تیمی ضایع شود. هرکسی در زمین لیاقت دارد بازی را ببرد این تنها خواسته ما است. این چند هفته اما، اتفاقاتی افتاد که نمیشد اعتراض نکنیم. همه می‌بینند چه اتفاقاتی افتاده است. نگران هستیم ولی به داوران اعتماد می‌کنیم.

آمار و ارقام برای رسانه و کسانی است که آنالیز فوتبال انجام می‌دهند آمارها جذاب است، ولی فردا هر تیمی که بهتر باشد بازی را می‌برد.

درباره سبک بازی، من هر کاری دلم بخواهد تا هرزمانی که بخواهم انجام می‌دهم.

من تابع باشگاه هستم و اتفاقات خوبی که برای تیمم و بازیکنانم رخ دهد. چارچوب فوتبالی من کاملا مشخص است.

این کارهای مدیریتی است و چیزی نیست که بخواهم به آن ورود کنم.

درباره امضای تسویه حساب بازیکنان هم که پرسیدید، هیچ تأثیری روی تیم ندارد. خیال‌تان راحت!

یک چیزهایی می‌گویید که دست من نیست و نمی‌توانم نظر بدهم. اگر دست من بود که چیزی تغییر کند، آن زمان نظر می‌دهم اما درباره این مدیریت تصمیم می گیرد. استقلال برای ایران است و هر تصمیمی گرفته شود اسم تیم استقلال است و با افتخار زیر پرچمش بازی می‌کنیم و زحمت می کشیم.

از اول فصل به این مسائل عادت داریم. دو تیم با هم بازی می‌کنند و یک تیم می برد و من دوست دارم تیمم ببرد، فلسفه من این است.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.