صحبت های ساپینتو بعد از برد پیکان

مشروح صحبت‌های ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در کنفرانس خبری بعد از مصاف با پیکان:

صحبت آغازین؟

آنچه که باید گفته می‌شد را شما (زرندی) گفتید. من منتظرم که این مسائل تمام شود. زمانی که تیم حریف عقب می‌افتد دنبال بهانه‌ای هست که تیم ما را تحریک کند. برخی‌ از مربیان رفتار مناسبی ندارند و احترام نمی‌گذارند. هم سرمربی تیم حریف و هم نیمکت مقابل از فوتبال چیزی نمی‌دانند و نمی‌خواهند به تیم خود کمک کنند. قبلا هم این موضوع را گفته‌ام. این تصاویری که از بازی تیمم منتشر می‌شود، در کشورم از من سوال می‌شود که چه اتفاقی افتاده است؟ در هر بازی این چنین حواشی داریم. هر بازی کارت زرد و قرمز داریم و این اصلا خوب نیست. اینجا بازیکنان با استعدادی حضور دارند و این فوتبال مقررات و قوانین زیادی برای این‌گونه رفتارها می‌خواهد. چون همه ما حرفه‌ای هستیم و بهترین خود را سعی می‌کنیم انجام دهیم اما با قوانین. صحبت با داور برای این که توپی خطا است یا نه عادی است اما نمی‌توان به سمت دیگه‌ای فوتبال را پیش ببریم. قابل باور نیست. امیدوارم فدراسیون برای همیشه قوانین سختگیرانه‌ای بر این‌گونه رفتارها بگذارد و جریمه هم کند.

بازی؟

در بازی قبلی ما ۱۳-۱۴ موقعیت داشتیم و آن‌ها ۲-۳ موقعیت. ما پنالتی داشتیم و گل خوب داشتیم. گل پیمان هم درست بود. قطعا مربی حریف مانند آن بازی می‌آید و خواهد گفت که تیم ما لایق برد بود. به کسانی که به استقلال احترام نمی‌گذارند عادت کرده‌ام. برای من فرقی ندارد جلوی پرسپولیس بازی کنم یا هوادار چن دوست دارم همواره بهترین خود را به نمایش بگذارم. تیمم را همیشه یکسان آماده می‌کنم اما باید بگویم که تیم حریف زیاد به ما احترام نگذاشت و استقلال در جبهه‌های متفاوتی در حال جنگ است. استقلال تیم متحدی دارد و روحیه خوبی داریم. باید بگویم که نمی‌توان همواره فوتبال مستقیم بازی کرد. تیم‌هایی که بازیکنان جوان دارند همیشه می‌جنگنند و و تلاش می‌کنند و جلوی این نوع تیم‌ها بازی کردن آسان نیست. بازی را کنترل کردیم و موفق شدیم نتایج مناسبی بگیریم و در طول بازی تیم برتر بودیم و عدالت امروز با پیروزی استقلال بدست آمد. به تیمم برای یک روحیه خوب و برد عالی خود تبریک می‌گویم.

تعویض سیلوا؟

با او حرف زده بودم. این بازیکن کمی درد داشت و به من گفت که با وجود درد می‌تواند ادامه دهد ولی من به عنوان مربی نمی‌خواستم بازیکنم را از دست بدهم برای همین او را تعویض کردم. من به روزبه چشمی اعتماد داشتم و تصمیم گرفتم که ریسک نکنم. سیلوا موقع خروج درد داشت و نیاز داریم همه بازیکنان را داشته باشیم.

شلوغ‌کاری نیمکت‌ها؟

باید جلوی این کارها گرفته شود و من به تنهایی نمی‌توانم مقابل این موضوع بایستم. فدراسیون باید ورود کند و این موضوعات را حل کند چرا که صحبت آینده فوتبال ایران درمیان است و باید این قضیه حل شود. یک رفتار انسانی و نرمال نبود. این موضوع را به همه نمی‌توان تعمیم داد. باید نتیجه را قبول کنید و اگر باختید شکست را قبول کنید.

شانس قهرمانی؟

صد درصد برای قهرمانی هم قبلا و هم الان امیدوارم. وقتی چیزی می‌گویم، به آن ایمان دارم.

قایدی؟

روی قایدی کار می‌کنیم. این بازیکن موقعیت‌های زیادی ایجاد می‌کند و بهترین شرایط را دارد. او الان بهترین شرایط را دارد. زمانی که او به تیم آمد سطح خود را نداشت اما الان به کیفیت قبلا خود می‌رسد و تصمیمات خوبی می‌گیرد و تیم هم به این تصمیمات نیاز دارد. همه تیم در مسیر خوبی هستند و من از این موضوع خوشحالم. چه بازیکنانی که فیکس بودند و چه کسانی که ذخیره بازی کردند مثل حردانی که گل زد، مهم هستند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.