صحبت های قلعه نوعی بعد از برد ژاپن

امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی ایران بعد از برد مقابل ژاپن در کنفرانس خبری به سوالات رسانه ها و خبرنگاران پاسخ داد :

 صحبت‌های ابتدایی؟
بازیکنانی که جانفشانی کردند و سربازان وطن نشان دادند که چه بازیکنان بزرگی هستند. امیدوارم از امروز نگاه‌ها به فوتبال ایران عوض شود. می‌توانیم از فوتبال استفاده بهتری داشته باشیم. این بازی نقطه عطفی برای فوتبال ایران بود. فکر می‌کنم جوانان ما کار بزرگی کردند.

پیروزی مقابل ژاپن؟
بازیکنان ما کار بزرگی کردند، نه به خاطر برد بلکه به خاطر کیفیتی که داشتند. ما برنامه داشتیم که خط هافبک آنها را کنترل کنیم ولی پیش از گل او موفق نبودیم اما در نیمه دوم شرایط کاملا به سود ما بود. امیدوارم شرایط فوتبال ما تغییر کند و مثل قطر امکانات و استادیوم داشته باشیم. به تیم‌های پایه توجه کنید، نگذارید دقیقه ۹۰ سرمربی بگذارید. باید برنامه ریزی داشته باشیم تا این بردها تداوم داشته باشد. این جوانان کار بزرگی انجام دادند اما این کار بزرگ باید با برنامه‌ریزی همراه شود. دست تک تک بازیکنان را می‌بوسم که کار بزرگی انجام دادند و خدا را شاکرم.

* مقابل تمام انتقادات نابجا ایستادید و نشان دادید که یک مربی ایرانی می‌تواند تاریخ‌ساز شود. سوال من این است که…
قلعه‌نویی وسط حرف او پرید: من دوست دارم به افتخار مردم ایران بایستم.
(خبرنگاران نیز ایستادند و برای او دست زدند.)

* سوال من این است که برای شما فرقی دارد حریف ازبکستان باشد یا قطر؟
من نمی‌خواهم از کسی انتقاد کنم فقط خواهش می‌کنم. ایرانی را باور کنید، نه فقط در فوتبال بلکه در سایر رشته‌ها. ایرانی می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد اما متاسفانه در چند سال گذشته فضا را ایجاد نکردند. می‌خواهم کمی درددل کنم، چقدر برای کافا به ما اعتراض شد. حتی گفتند اگر خودمان جمع شویم می‌توانیم آنها را ببریم. از ۸ تیمی که آمدند یک چهارم، ۵ تیم در کافا بودند و حالا ما و اردن به نیمه نهایی رسیدیم. به جای تمسخر از ما حمایت کنید، ما هم دوست داشتیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم اما وقتی شرایط اینطور بود… بعد از خدا و اهل بیت ما به بازیکنان اعتقاد داشتیم. به جای تخریب بیاید انتقاد کنید.

 

تخریب با انتقاد فرق دارد. چطور می‌شود تاجیکستان و ایران و ازبکستان و قطر و اردن و عراق در این دو تورنمنت بودند. خواهش می‌کنم نگاهتان را عوض کنید. انتقاد کنید چون باعث پیشرفت است اما شما فقط آمدید تیم ملی را زدید. این برد شاید فقط یک مسکن باشد، من خواهشم این است که برای تیم‌های پایه کار کنید. من دیگر از این فوتبال چیزی نمی‌خواهم و به آخر مربیگری رسیدم اما دوست دارم وقتی بازنشسته شدم، ببینم مردم ایران شاد هستند. من از ۲۰۰۷ که بالاخره از تیم ملی رفتم، چندین سال در شهرستان‌ها زحمت کشیدم که بگویم ایرانی می‌تواند. اگر در ۲۰۰۷ هم کمک می‌کردید می‌توانستیم کار بزرگی انجام دهیم.

ما مربیان بزرگی داریم که می‌توانند در اروپا مربیگری کنند. اما چون یکسری مشکلات داریم، باعث شده که به لیاقتمان نرسیم. ما در این ۱۱ ماه خیلی اذیت شدیم. حرف‌هایی شنیدیم که نشستیم و گفتیم این چه حرف‌هایی است؟ من که مربی در خانه نبودم، جا دارد از مدیرعامل گل‌گهر هم تشکر کنم که اجازه دادند سهمی در این مجموعه داشته باشم. خواهشم این است که نگاه‌ها را عوض کنید، شاید من خیلی ایراد داشته باشم و ایرادم با انتقاد خوب شما برطرف شود.

* قطر یا ازبکستان؟ کدام را ترجیح می‌دهید؟
خیلی‌ها دنبال این بودند که ما گروهمان را عوض کنیم، من به بازیکنان گفتم اگر قرار است قهرمان شویم باید با همه تیم‌ها قدرتمند بازی کنیم. این دو تیم هر دو قوی هستند و ما با آنها بازی کردیم اما باید قدرت تاکتیکی خودمان را باور کنیم. امروز بچه‌ها نیمه دوم در حد ۷۰% خودشان بودند. امیدوارم هر تیمی که بالا آمد، بتوانیم همین بازی را داشته باشیم. فردا ساعت ۱۲ اولین تمرین را داریم و بازیکنان تا آن زمان اجازه خوشحالی دارند و بعد باید به فکر بازی آینده باشیم.

* خبرنگار ژاپنی: ایران در این مسابقه از همه جنبه‌ها بهتر از ژاپن بود و ژاپن را نابود کرد، فکر می‌کنید دلیلش چه بود؟
من خدمت شما عرض کنم که فوتبال جای نابودی نیست و فوتبال جای لذت بردن است. من قبول دارم از نظر فنی بعد از گل ژاپن یکی از بهترین بازی‌ها را انجام دادیم. اوایل بازی بازیکنان ما آن اعتماد به نفس را نداشتند و شاید این به خاطر نتایج ژاپن در بازی‌های دوستانه بود. ما بین نیمه دستور دادیم که سه بازیکن میانی را از بازی خارج کنند و گفتیم اگر این اتفاق بیفتد در ۹۰ دقیقه هم می‌توانیم برنده شویم. ژاپن تیم قابل احترام با ستاره‌های زیاد است. من چند ماه پیش با سرمربی ژاپن در اجلاس فیفا بودیم و دیدیم که چه انسان بزرگی است و عاشق فوتبال است و افکار خوبی دارد.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.