صحبت های نکونام قبل از دیدار با هوادار

جواد نکونام سرمربی استقلال در نشست خبری قبل از بازی مقابل هوادار تهران در هفته ششم لیگ برتر شرکت کرد که مشروح صحبت‌های او به شرح زیر است:

نکونام

🔹مثل تمام بازی‌ها باید با تمام تمرکز و وجودمان آماده شویم. بازی سختی خواهد بود و باید بتوانیم در زمین بهترین عملکرد را  داشته باشیم و با تمرکز بالا آماده شویم تا به موفقیت برسیم.

🔹خیلی خوشحالم که فردا (جمعه) هوادارانمان در ورزشگاه هستند. من از از روز اول گفتم که همیشه مدیون هواداران استقلال هستم. چه زمانی که در استقلال بودم و چه زمانی که نبودم همیشه به ما لطف داشتند و واقعا تا آخر عمرم مدیون این هواداران خوب و بزرگ می‌مانم. همیشه در ذهن من هستند. امیدوارم بتوانیم یک بازی خوب و با کیفیت همراه با نتیجه را برای هواداران به ارمغان بیاوریم.

🔹 درباره قرارداد بلانکو باید بگویم که او بازیکن با کیفیتی است که نیاز داریم از او استفاده کنیم. مخصوصا در شرایط فعلی که کمبود بازیکن هم داریم. اگر قرارداد امید حامدی فر ثبت شود کلا ۱۸ نفر می‌شویم و یک نفر هم دروازه‌بان است و اگر قرارداد امید ثبت نشود، ۱۶ نفر می‌شویم. زمانی که اول فصل با استقلال قرارداد بستم، دوست داشتم که بتوانیم تیم پرمهره و بازیکنانی داشته باشیم که در طول فصل به ما کمک کنند؛ به خاطر شرایطی بود که پیش بینی می‌کردم چون امسال سال سختی برای فوتبال ایران است. تیم امید و بزرگسالان مسابقه دارند و وقفه‌هایی نیز به خاطر لیگ قهرمانان آسیا است و لیگ سختی برای همه است و هر تیمی که بیشتر بازیکن داشته باشد موفق تر است.

🔹درباره بلانکو صحبت‌هایی با آقای خطیر داشتیم و هنوز نتوانستیم قراردادش را ثبت کنیم. درباره کاهش قراردادها نیز بازیکنان خودشان تصمیم گیرنده هستند. مدیریت باشگاه با آن‌ها صحبت کرده است  و شرایط را برای آن‌ها تشریح کرده است. نکاتی است که مدیریت و خود باشگاه باید تصمیم بگیرد. چه شرایطی را فراهم کنند تا بتوانیم از بازیکنان استفاده کنیم. امیدوارم شرایط طوری فراهم شود که به استقلال کمک شود تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

🔹اگر بنابر کم کردن یک یا دو امتیاز به خاطر هزینه بود، من مشکلی ندارم که برگردیم اول فصل؛ می‌دانم نمی‌شود اما مثال می‌گویم. برمی‌گشتیم اول فصل تا بتوانیم تمام بازیکنانمان که می‌خواهیم بگیریم، حتی سه امتیاز هم کم کنند مشکلی نیست چرا که در طول فصل می‌توان جبران کرد ولی دیگر دیر شد و متاسفانه ما تا نیم فصل دستمان خالی است. از روز اول هم گفتم بازهم می‌گویم که این بازیکنان بهترین هستند. ما با ۱۳ بازیکن هم باشیم، می‌رویم و زحمت می‌کشیم. وظیفه خود را در قبال این هواداران که صاحبان اصلی باشگاه هستند انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را در هر بازی داشته باشیم.

🔹باز هم می‌گویم اگر بنا به کم کردن یک دو یا ۳ امتیاز به خاطر قراردادها باشد که من موافق هستم که برای ما هم رخ بدهد. همین طور به خاطر اشتباهات داوری سه امتیاز از ما کم شده و مشکلی نیست. وقتی بازیکن داشته باشید، در طول فصل می‌توانید این را جبران کنید. در ۳۰ بازی می‌توانید این سه امتیاز را جبران کنید، یک امتیاز که خیلی راحت است. اگر تخلفی صورت گرفته باید همه مثل هم باشند. روز اول هم گفتم سرباشگاه و تیم ما بی کلاه ماند و ضرر کردیم ولی تصمیماتی است که مدیریت باشگاه گرفته است.

🔹با آقای خطیر هم جلساتی داشتیم و تصمیماتی است که گرفته شده. الان هم زمانی نیست که بخواهیم در این باره صحبت کنیم. بنابراین شد که تا نیم فصل ادامه بدهیم و آن زمان تیم را تقویت کنیم. بازهم امیدواریم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم ۳ یا ۴ بازیکن بگیریم که بتوانند به تیم کمک کنند که شرایط ما و بازیکنانمان از وضعیتی که از اول فصل داشتیم جدا شود. اینکه تیمی خلاف می‌کند نه وظیفه‌ام است و نه من ورود می‌کنم ولی باشگاه، فدراسیون فوتبال و مراجعی که که باید رسیدگی کنند، پیگیری می‌کنند و تصمیم می‌گیرند. با حرف و صحبت ماهم چیزی تغییر نمی‌کند و ما باید حواسمان به کار و برنامه خودمان باشد تا بتوانیم تیم و هوادارانمان را خوشحال کنیم.

🔹باید از پیشکسوتان و بزرگان باشگاه استقلال بابت حمایت و بیانیه اعتراضی به مشکلات داوری تشکر کنم. این نشان می‌دهد باشگاه، تیم و شرایطی که استقلال دارد همیشه برای آن ها مهم است. برای دفاع از حق استقلال است تا تیم شرایط خوبی داشته باشد. آقایان روشن، جباری، بیانی و همه بزرگان؛ واقعا نمی‌توان از همه بزرگان نام برد چرا که تاریخچه و تاریخ استقلال به قدری بزرگ است که نیازی نیست من نام ببرم.

🔹درباره تیم خودم صحبت می‌کنم؛ اگر این اشتباهات به شکلی باشد ۲ امتیاز به ما بدهند و ۲ امتیاز بگیرند فرق قهرمان روز آخر مشخص می‌شود. مثال تیم خودمان را می‌زنم تا مشکلی پیش نیاید. الان اگر صحبت کنم فردا می‌گویند توضیح بده اما به قدری کار داریم و سرمان به خاطر وضعیت تیم شلوغ است که باید تمرکزمان روی تیم باشد. دوست ندارم صحبتی شود یا مشکلی پیش بیاید که فردا بروم جایی توضیح بدهم که این اتفاق افتاده است.

🔹خودتان می‌بینید از بازی اول تا بازی آخرمان چه شرایطی برایمان به وجود آمد و تیم‌های دیگر چه شرایطی داشتند. اگر در یک بازی به ما ۳ امتیاز می‌دادند الان شرایط بهتری داشتیم؛ ۳ امتیاز هم از ما بگیرند شرایطمان به این شکل می‌شود که الان یک باخت داریم؛ باختی که به گفته همه عزیزان به خاطر اشتباه داوری بود. ولی به هرحال اتفاق افتاده و فقط هم برای ما اتفاق می‌افتد. ضررش هم همیشه برای ما است و سودش برای رقبا. بازی‌ها و امتیازهایی که تاثیر گذار است. ببینید تیم‌هایی که امتیاز گرفتند اگر ۳ یا ۴ امتیاز از آن‌ها کم کنند در کجای جدول قرار می‌گیرند. امیدواریم حداقل از این به بعد این اتفاقات نیفتد و شرایط به شکلی باشد که هر تیمی که لیاقت دارد بازی را ببرد.

🔹 من فقط از اینکه هواداران استقلال در بازی با هوادار هستند خوشحالم. هر زمان از بچگی مقابل هواداران استقلال بازی کردم حس و حال دیگری داشتم با اینکه شاید مقابل آن ها بازی می کردم اما حس و حال دیگری داشتم؛ خودم جای مردم بودم. واقعا خوشحالم که هواداران را چه سرتمرین و بیرون می بینم و امیدوارم فردا حضورشان و انرژی مثبتشان در بازی به ما کمک کند و ما بهترین عملکرد را داشته باشیم و خوشحالشان کنیم. چون به خاطر شرایط سختی که تا نیم فصل داریم به حضورشان نیاز داریم. هر بازی، هر روز، هر ساعت و هر دقیقه به آن ها نیاز داریم تا با حضور آن ها قدرتمان را بیشتر کنیم و بتوانیم تیم را به موفقیت برسانیم.

🔹 درباره برگزاری بازی‌های استقلال در کیش با آقای خطیر جلسه داشتیم و صحبت کردیم و اولین موضوع این است که من می‌خواهم حرف دلم را بزنم؛ حرف فوتبالی است. واقعا بد نیست برای فوتبال ما که در تهران یک ورزشگاه نداریم که استقلال برود آن جا بازی کند؟ این واقعا برایمان بد است و باید به این فکر کنیم. اینکه برویم جای دیگری بازی کنیم راحت‌ترین کار است، بگوییم زمین نیست برویم شهر  دیگر. با احترام به تمام استان‌ها و شهرهای کشور عزیزمان، برای فوتبال ما زشت نیست که استقلال شهر دیگری بازی کند؟ برای ما بد است.

🔹اولین نکته این است که فوتبال تا نیم فصل باید برای ما در تهران ادامه داشته باشد. خواسته من هم از باشگاه این بوده است. نیم فصل جام ملت ها را داریم و در این زمان می‌توانیم کاری انجام دهیم و زمینی را آماده کنیم. اینکه استقلال از تهران بیرون برود برای فوتبالمان بد است. به آقای خطیر هم گفتم با توحه به شرایطی که  کیش دارد نمی‌توانیم آن جا میزبانی کنیم. تمام برنامه‌هایمان این است که در تهران دو سه ورزشگاه را مسئولان آماده کنند تا میزبانی کنیم. من خواهشم این است که بتوانیم تا نیم فصل در ورزشگاه آزادی بازی کنیم و در تعطیلی نیم فصل بتوانیم به این موضوع رسیدگی کنیم.

🔹 ما چند هفته در تهران بدون تماشاگر بازی کردیم و الان هم به شهر دیگری برویم و بازی کنیم فوتبال ما آسیب می بیند. من به عنوان مربی تیم این خواسته را دارم. ما به شهر دیگر برویم در آن زمان میزبان نیستیم چون باید سوار هواپیما شویم و آن جا هم مهمان هستیم. هفته بعد از آن هم بازی بیرون خانه داریم و این به ضرر تیم ما خواهد شد. از آقای خطیر هم خواهش کردیم صحبت کنند تا بازی‌ها در تهران برگزار شود تا شرایط بهتر شود.

🔹یکی از معضلات فوتبال ما همین زمین تمرین و استادیوم است. با توجه به تیم ها و جمعیتی که در تهران است شرایط فوتبال ما خوب نیست اما زمین تمرین کمپ ما خداراشکر خوب است. روزهایی اینجا تمرین می‌کنیم و روزهایی هم خارج از آن تمرین می‌کنیم که بتوانیم شرایط زمین را حفظ کنیم. الان هم با توجه به فصل سرما نیاز داریم بیشتر مراقبت کنیم و مشکلی نداریم.

🔹فردا استقلال با هوادار بازی دارد.

🔹تیم‌ها در شرایط مسابقه باشند، قطعا بهتر است. شاید یک جاهایی تعطیلات در اول فصل به نفع ما بود اما الان به ضررمان شد. الان دیگر نه چیزی عوض می‌شود که بخوایهم درباره آن صحبت کنیم. شرایطی بوده که فوتبال ما امسال داشته است.

🔹فوتبال اینطور نیست که یک تیم هفته قبل بازی کرده و برده پس این هفته هم برنده است. هر روز که بازی دارید هر تیمی بهتر بازی کند می تواند نتیجه بگیرد و ما فردا تلاش می‌کنیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم و به موفقیت برسیم.

🔹دوست دارم به هواداران بگویم آن چه که در کودکی در ذهنم داشتم این است که با لباس و پرچم آبی در استادیوم آن‌ها را ببینم و استادیوم جو و شرایطی داشته باشد که بازی را برای حریف سخت کند و بتوانیم با حضورشان انرژی بیشتری برای عملکرد بهتر در زمین داشته باشیم.

🔹از پیشکسوتان عزیز آقایان روشن، جباری، بیانی، عالمی و بابازاده تشکر می‌کنم. بزرگانی که ما خدمتشان بودیم و به ما لطف داشتند. آقای دبیر که احساس مسئولیت کرد و جلسه برگزار شد. همه دوستان و عزیزان فکرشان این بود شرایط برای استقلال بهتر شود. صحبت‌هایی که مدیریت و من انجام می‌دادیم، فکرمان این بود شرایط را بهتر کنیم. من دوست دارم شرایط برای تیمم بهتر باشد تا هوادار خوشحال باشد. باشگاه مشکلاتی را داشت که از قبل ایجاد شده بود که من ورود نمی‌کنم. ولی درباره اینکه چه اتفاقاتی در گذشته افتاده و چه چیزهایی را پشت سر گذاشتیم نیازی نیست صحبتی شود. مهم این است که الان چه شرایطی داریم که وضعیت بهتر است و با توجه به صحبت‌هایی که داشتیم شرایط به سمتی می رود که با همین توان و دارایی بتوانیم تا نیم فصل ادامه بدهیم و مدیریت هم از لحاظ مالی و هم اینکه نیم فصل بازیکن بگیریم تلاش می کند. بتوانیم نیم فصل با توجه به شرایطی که از قبل داشتیم وضعیت را بهتر کنیم و شرایط بهتری را رقم بزنیم و امیدوارم این اتفاق برای ما بیفتد.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.