عجیب اما واقعی

🔰 تیام از امپولی به استقلال نیامده است ، او بعد از اتمام قرارداد قرضی اش به یونتوس برمیگردد و در تمرینات این تیم شرکت میکند

🌀 درواقع اکنون امپولی در سری B ایتالیا حضور دارد (که تا جند ماهه پیش _قبل از سقوط در سری A رقابت میکرد) ، اما تمام بازی های بابا تیام برای امپولی به زمانی برمیگردد که این تیم در سری A ایتالیا حضور داشت.

🔰 تیام برای امپولی یک بازیکن قرضی بلا استفاده نبوده است. و حتی در سایت رسمی یونتوس (به تاریخ سال گذشته) درج شده است، امپولی مایل بوده که به صورت قطعی این بازیکن را در اختیار بگیرد.

🌀 آنچه که از آمار حضور متناوب و متوالی تیام در امپولی (سری A ایتالیا) میتوان دریافت کرد این است که سرمربی این تیم نیز به او اعتقاد داشته است و حتی در ۱۵ بازی از او استفاده کرده و در ۲۵ بازی اسم او در لیست ۱۸ نفره قرار داده است، و در هشت بازی انتهایی لیگ برای امپولی با گل زنی و پاس گل به صورت متوالی حضور داشته است.

🔰 این بازیکن در فصل گذشته در لباس امپولی مقابل تیم های :
آتلانتا / کالیاری / بولونیا / ساسولو / میلان / فیورنتینا / پسکارا / رم / ناپولی به میدان رفته است ، که حضور موثری در این بازیها داشته است.

🌀 هرچند روی کاغذ آخرین بازی رسمی او به یکشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۶ بر میگردد ، اما همانطور که ذکر کردیم ، این بازیکن بعد از اتمام قرارداد قرضی خود در تاریخ جمعه، ۹ تیر ۱۳۹۶ به یونتوس برمیگردد و تمرینات خود را زیر نظر مربیان یونتوس ادامه میدهد و تا سه شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ بازیکن این تیم (یونتوس) محسوب میشده است.

🔰 در واقع مدیران استقلال موفق به توافق با بازیکنی شدند که باشگاه قبلی آن یونتوس تلقی شده و عملا بازیکن سری A ایتالیا محسوب میشود.

🌀 هرچند MAME THIAM بازیکن تراز اول سری A نیست ، اما همواره از طرف باشگاه یونتوس به عنوان استعداد قابل توجه و احترام تلقی شده است .

🔰 باید توجه داشت که این اتفاق در فوتبال ایران یک رخداد نادر محسوب میشود. (ترانسفر بازیکن از سری A به فوتبال ایران)

🌀 در گذشته فوتبال ایران موفق شده بود که رحمان رضایی و علی سامره را به فوتبال ایتالیا ترانسفر نماید ، اما عکس این حالت تا بحال (تا آنجا که ما به خاطر داریم) اتفاق نیافته بود.

🔸بهتر است تیام را به مثابه سایر بازیکنان آزاد در ذهن خود به بی کیفیت بودن آن تعبیر نکنیم ، زیرا با در نظر گرفتن بودجه محدود باشگاه های ایرانی نسبت به یونتوس ، اگر این بازیکن قراردادش با یونتوس به اتمام نمیرسید ، شاید استقلال از نظر مالی توان پرداخت مبلغ رضایت نامه اش را نداشت ، و این امر اتفاقی خوب برای استقلالی است که به اندازه کافی (و به میزان سرخکی های پایتخت) از طرف حکومت ساپورت مالی نمیشود.

😬 از طرفی رقابت در سطح اول فوتبال اروپا (سری A) و رقابت با مهاجمین تیم همیشه قهرمان ایتالیا یونتوس (که ارزش بازیکنان آنها مجموعا ۵۶۵ میلیون یورو برآورد میشود) کار راحتی نیست.
و
ذاتا و از لحاظ ماحوی با حضور در فوتبال آسیا و ایران تفاوت ذاتی و فاحشی دارد.

😁پس امید آن میرود که حتی مهاجم هقتم یونتوس در فوتبالی مثل فوتبال ایران بدرخشد.

🔰 در واقع اگر MAME THIAM بتواند موفق عمل کند ، استقلال از نظر صرفه مالی نیز سود جسته است ، با در نظر گرفتن سن و سال نسبت مناسب تیام (۲۵ سال) ، حتی میتوان در سالهای آینده او را با قیمتی مناسب به راحتی به سایر تیم های آسیایی منتقل کرد و دستاورد مالی قابل توجهی از قِبل ترانسفر او بدست آورد.

🌀 ضمن اینکه حضور وی در سایر تیم های اروپایی مانند ، آکادمی باشگاه اینتر میلان ، ساسولو ، فوتبال بلژیک و یونان را نباید نادیده گرفت و از ارزش آنان کاست.

🔰 اما واقعیت این است که استقلال بازیکن چند ماهه پیش یونتوس را به خدمت گرفته است ، امیدواریم که MAME BABA THIAM سنگالی بتواند در استقلال نیز ارزش های خود را ثابت کند و عنوان بهترین بازیکن خارجی تاریخ فوتبال ایران را از فابیو جانواریو (موطلایی) برُباید ، و طبع این اثبات شدن ، دل هوادار را استقلال را شاد نماید ( که از هر چیزی مهم تراست)

به امید موفقیت ⭐💙تاج کبیر آسیا 💙⭐
ح.پیام

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.