علت مصدومیت های پرتعداد استقلالیها چیست ؟

پیامهای بسیاری به دست ما میرسد که در مورد مصدومیت های زیاد بازیکنان استقلال سوال می شود . اینکه چرا بازیکنان استقلال از ابتدای فصل تا بحال زیاد مصدوم شده اند ؟

واقعیت نه ما و نه حتی شاید کادر فنی استقلال نتوانند به صورت واضح به این سوال پاسخ دهند ولی ما علل این آسیب دیدگی ها را در سه مورد محتمل تر میدانیم که بعد از مقدمه ای کوتاه به این سه دلیل خواهیم پرداخت :

اول باید تاکید کنیم که این مصدومیت ها مختص استقلال نبوده و در همه تیمها تعداد مصدومان در فصل جاری زیاد می باشد و میتوانید مصدوم های تیمهایی چون پرسپولیس و تراکتورسازی و پدیده و سایر تیمها را بررسی کنید و همچنین تعداد رباط هایی که در چند هفته سپری شده در لیگ دچار پارگی و یا کشیدگی شده اند . پس نمیتوان گفت این قضیه فقط برای استقلال بوده و شامل همه تیمها می باشد ولی چون استقلال به علت بزرگی زیاد در معرض دید مردم و رسانه ها هست و همچنین تخریبی که رسانه های قدرتمند رقیب برای کادر فنی استقلال تدارک دیده اند و غلظت این مصدومیت ها را زیادتر میکند . و اما سه دلیلی که ما برای مصدومهای زیاد استقلال احتمال می دهیم :

۱) زمین های تمرین غیر استاندارد

زمین تمرین نا مناسب یکی از اصلی ترین مورد مصدومیت بازیکنان است . استقلالیها بساری از تمرینات این فصل خود را در زمین شماره دو آزادی برگزار میکردند که آنجا هم از کیفیت چندان بالایی برخوردار نبود و با ورود و خواست پرسپولیس به تمرین در این زمین تمرینات استقلال در برخی روزها به کمپ مرحوم حجازی انتقال یافت که چمن آنجا هم بسیار بی کیفیت و مستعد مصدوم کردن بازیکنان است .

۲) تعطیلی های زیاد لیگ

شاید بتوان اصلی ترین و علت مشترک مصدومیت های زیاد بازیکنان همه تیمهای لیگ را این مورد نام برد . تعطیلیهای ویرانگر لیگ با برنامه ریزی جناب کیروش علاوه بر عیوب زیاد و دیگری چون دلزدگی مردم از فوتبال , پایین آمدن انگیزه بازیکنان و خارج شدن از جو مسابقه , باعث اجبار مربیان به اعمال برنامه های بدنسازی می شود . همین بدنسازی های کوتاه مدت و به فواصل کم باعث مشکلات عضلانی در بازیکنان شده و احتمال مصدومیت را بالا می برد .

۳) استیون جونز

استیون جونز یکی از بهترین بدنسازهای جهان است و شاید بتوان گفت بی شک بهترین بدنسازی که تا بحال به ایران آمده است .

تمرینات جونز در حین سختی بسیار با نشاط و متنوع می باشد ولی این تمرینات سخت احساس می شود با بدن بازیکنان تنبل ایرانی سازگار نیست و برای اینکه بدن بازیکنان ایرانی به این نوع تمرینات عادت کند به مدتی زمان نیاز است .

جونز خدمات زیادی برای استقلال انجام میدهد که در آینده کارهای او نمود بیشتری پیدا خواهد کرد و از جمله این کارها به تثویت عضلات محسن کریمی که برنامه ریزی کرده تا دیگر شاهد مصدومیت های پی در پی این بازیکن نباشیم و یا تثویت عضلات روزبه چشمی که بسیار روی این مورد هم زحمت می کشد ولی برای جا افتادن برنامه های سخت بدنسازی این مربی مدتی زمان نیاز است تا بازیکنان با شرایط خو بگیرند و در این صورت با شروع بازیهای آسیایی و فشرده شدن بازیها بدن بازیکنان تخلیه نخواهد شد و توان بازی در فواصل ۵ روز را به راحتی خواهند داشت .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.