علی قربانی ، مهاجمی توانمند با روحیه ای شکننده و نه چندان محبوب

علی قربانی با ۶ گل زده در لیگ برتر بهترین گل زن استقلال است . همچنین او در لیگ قهرمانان آسیا هم با گل حساسی که زد استقلال را در همان ابتدای کار در جدول لیگ نگه داشت .

البته میدانیم که برای یک مهاجم ۶ گل زده در فاصله دو هفته تا پایان لیگ آمار چندان جالبی نیست ولی موارد زیادی هستند که در این مطلب باید مورد بررسی قرار دهیم :

۱)قربانی در این ۲۸ هفته شاید به اندازه ۶۰ درصد زمانهای بازی در زمین بوده و در همه بازی ها فیکس نبوده(البته آمار دقیق این مورد را در نیاوردیم و عدد احتمالی و حدودی می باشد ).

۲) سیستم بازی استقلال با شفر طوری است که وابسته به یک مهاجم نیست و همه عناصر هجومی و حتی دفاعی در موقعیت گلزنی قرار میگیرند و در بسیاری از بازی ها مهاجمی مانند قربانی نقش تخریبی و مشغول کردن مدافعین را بر عهده دارد تا هافبک های قدرتمند و نفوذی استقلال گلزنی کنند و بر همین اساس است که هافبک هایی مانند جپاروف و فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان بارها موفق به گلزنی شده اند .

۳) فراموش نکنیم که استقلال در ۹ هفته اول لیگ برتر و در زمان کادر فنی قبلی به بن بست تاکتیکی و روحی رسیده بود و تقریبا یک سوم فصل را اکثر بازیکنان آمار قابل توجهی نداشتند که قربانی هم از این قائده مستثنی نیست .

۴) علی قربانی روحیه شکننده ای دارد و وقتی اعتراضات هواداران به حق و گاها به ناحق به اوج خود می رسد روحیه خود را از دست می دهد و به دنبال آن تمرکز لازم را هم در بازی ها ندارد .

۵) در بسیاری از گلهای زده قربانی بارها شنیدم که هواداران به خصوص کم تجربه ترها گفته اند که یک گل ساده زد مگر خیلی سخت بود . خود این حرف که شاید بار فنی نداشته باشد و از نظر فوتبالی مورد قبول نباشد ولی نشان می دهد که او می داند در کجا جایگیری داشته باشد و بتواند ضربه نهایی را با یک بغل پای ساده و یا ضربه سر ساده وارد دروازه حریف کند .

۶)زدن ضربات سر ارسالی به سمت دفاع حریف و بازیسازی با سر در نوک خط حمله استقلال از دیگر توانایی های علی قربانی است .

۷) جدای از همه بحث های مطرح شده باید واقعیات را دید و بیایید در ذهن خود حساب کنیم الان که با وضعیت ارزی گفته شده بازیکن خارجی گرفته نمی شود و فقط خارجی های فعلی حفظ می شوند چند مهاجم ایرانی برتر از علی قربانی هستند که در لیگ برتر بازی می کنند ؟ فکر نمیکنم کسی بتواند ۵ بازیکن نام ببرد . آن تعداد انگشت شمار هم حساب کنید که آیا شرایط انتقال به استقلال را دارند یا نه ؟

در آخر باز هم تاکید می کنیم که با همه کسانی که برای استقلال زحمت می کشند مهربان تر باشیم .

هادی صاحب خواجه – آبی پوشان

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.