فتح الله زاده در برنامه نود حاضر شد

علی فتح الله زاده مدیر عامل اسبق استقلال در برنامه نود حاضر شد و حرفهای جالبی زد .

مدیرعامل سابق استقلال گفت: متاسفانه در بعضی دولتها رفیق بازی شده است. هر جا هم خط دولت نبودیم بودجه ها تغییر کرده است.

 علی فتح الله زاده درباره میزان بدهی هایی که در زمان او برای استقلال به جاگذاشته شد، اظهار داشت: پیش از این ۹۰ میلیارد و ۱۳۰ میلیارد هم گفته شده است اما  الان بدهی که در زمان من به جا گذاشته شد، ۸۶ میلیارد اعلام شده است. روزی که از استقلال رفتم ۲۷ میلیارد تومان بدهی داشتیم و باشگاه را تحویل دادیم. البته ۲۵ میلیارد بدهی مالیاتی هم بود که حتی بدهی های باشگاه تاج نیز در این بین بود. زیرا تاج قبل از انقلاب مالیات نداده بود.

وی افزود: من سه سال این تیم را گرفتم اما یک ورزشگاه ساختم که قیمت آن بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است. سه جام هم برای تیم به ارمغان آوردم. این زمین را در بهترین جای بلوار فردوس تهیه کردیم.

فتح الله زاده خاطرنشان کرد: مگر ۵۰۰ میلیاردتومان در لیگ هزینه نمی شود؟ می خواهیم بدانیم که ارزش قهرمانی چقدر است؟ البته در ایران حق تلویزیونی و درآمدهای ناشی از آن را نداریم. این را تقصیر تلویزیون نمی دانم. زیرا باید مجلس این را مصوب کند.

مدیرعامل سابق استقلال تصریح کرد: من با وزیر وقت قرارداد بستم و قرار شد نصف قراردادها را من بپردازم. من از ۲۴ میلیارد، ۱۶ میلیارد درآمدزایی کردم. یعنی ۴ میلیاردتومان اضافه. ولی وزارت ورزش ۱۲ میلیارد خود را نداده است. این وزارت سال قبل از آن هم ۸ میلیارد خود را نداد. البته مجلس تصویب کرد که نباید به باشگاههای دولتی کمک شود. این وقتی اعلام شد که در وسط فصل بودیم و دیگر نمی توانستیم قراردادها را تغییر دهیم.

 علی فتح الله زاده اذعان داشت: الان مدیرعامل باشگاه من هستم. هنوز در این سه سال در سطح شرکت ها قراردادی انجام نشده است چون غیرقانونی است. الان من ماشین ندارم و تمام اموالم توقیف شده است. اگر من بالاتر از مبلغ مشخص شده هیات مدیره هزینه کنم مقصر من هستم. جالب است که فقط یقه ما را می گیرند. تمام اسناد و ریز قراردادها را تحویل دادم. برای ۲۴ میلیاردتومانی که خرج کردیم ریال به ریال سند داده ایم و این ها را به حسنی خو تحویل داده ام.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بعضی دولتها رفیق بازی شده است. هر جا هم خط دولت نبودیم بودجه ها تغییر کرده است. زمانی که استقلال هزینه اش ۷ میلیارد بوده است، دولت ۶ میلیارد داده است. اما زمان ما به جای ۲۴ میلیاردتومان ۳ میلیارد دادند.

فتح الله زاده در ارتباط با فروش ساختمان بیمه استقلال گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره این فروش صورت گرفت. هیات مدیره گفت این ساختمان را بفروش و پول بازیکنان را بدهید. ما دو آپارتمان داشتیم که یکی را فروختیم و دیگری وجود داشته است.

وی افزود: افشارزاده که یک سال آمده، از کجا می داند هیات مدیره چه کرده است؟ این کار را دکتر ایروانی پایه گذاری کرد و سالهای زیادی به باشگاه خدمت کرد. قرار بود یکی از خانه ها را به آندو و دیگری را به منتظری بدهیم. کارشناس دادگستری را آوریم و الان هم سند آن به باشگاه داده شده است.

مدیرعامل سابق استقلال درباره گرفتن پول اسپانسر قبل از فرا رسیدن فصل فوتبال گفت:ما بخشی از پول اسپانسر سال آینده را گرفتیم و قرار شد که یک سال بعد که وزارتخانه به ما پول بدهد، آن را پس بدهیم. قانون برای من دستور هیات مدیره و مصوبات آن است.

وی ادامه داد: ما چون بدهی داریم و بدهی مان انباشته است، طلبکار حکم برداشت از حساب ما را گرفته است. چون باید برای جام باشگاههای آسیا آماده می شدیم من مجوز هیات مدیره را گرفتم و هر چه گرفتم پرداخت کردم. من در این حکم تبرئه شدم.

قتح الله زاده بیان داشت: تا زمانی که پول نداشتیم به بازیکن می گفتیم مالیات قرارداد را می دهیم و قرارداد را کم می کردیم. من این بدهی ها را حساب کرده ام که می گویم ۲۷ میلیاردتومان. دولت به عنوان درآمد بیرون از زمین، از اسپانسر ما هم مالیات می گیرد.  مالیات ها وقتی پرداخت نشود بیشتر می شود و جریمه می خورد. بدهی ۲۰ میلیارد مالیاتی ما الان ۳۵ میلیارد تومان شده است.

مدیرعامل سابق استقلال اذعان داشت: من طی ۱۲ سال نه حقوق گرفتم و نه حتی هزینه سفر به من پرداخت نشده است. روزی که من بازیکن را یک میلیون می خریدم و ۵۰۰ میلیون می فروختم کسی گفت ۵ درصد به من داده شود؟ یزدانی را ۳ میلیون تومان خریدم و یک میلیاردتومان فروختم. در مورد سرژیک و دین محمدی چنین شرایطی بوده است.  کسی که مدیرعامل استقلال می شود مگر نمی داند باشگاه چقدر بدهی دارد؟ خب قبول نکند.اگر ۵ سال باشگاه و هیات مدیره به من داده شود، تمام بدهی های باشگاه را صاف می کنم. اگر باشگاه ها بیت المال است، خب دولت چرا آن را به بخش خصوصی واگذار نمی کند؟

فتح‌الله‌زاده در ارتباط با بدهی باشگاه به ساموئل اذعان داشت: وقتی از استقلال می‌رفتم ۳۰۰ هزار دلار به ساموئل بدهکار بودیم اما طی نامه به این بازیکن گفتیم ۲۰۰ هزار دلار از ای. اف. سی که طلب داریم بگیر و ما هم ۵۰ هزار دلار می‌دهیم تا قراردادت صاف شود و مابقی را ببخش که او هم قبول کرد؛ بعد از من دو روز پس از آن یک نفر از باشگاه استقلال می‌رود آن ۲۰۰ هزار دلار را می‌گیرد اما به ساموئل نمی‌دهد.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال  با اشاره به اینکه در تمام سال‌ها تیمش در جام باشگاه‌های آسیا بود، گفت: یک جام حذفی، یک قهرمانی لیگ برتر، سومی در رنکینگ آسیا، پنجاه و پنجمی جهان، صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و … در زمان بنده اتفاق افتاد و یک ورزشگاه ساختم اما این مسائل را نمی‌بینند.

وی درباره حقوق کارمندان باشگاه خاطرنشان کرد:من را وادار به بعضی حرف‌ها می‌کنند؛ کل بودجه‌ای که برای کارمندان حقوق می‌دادم ۲۵ میلیون تومان بود اما حالا ۵ برابر شده است و کسی حرفی نمی‌زند.

فتح الله زاده در پاسخ به این سوال که آیا کارهای وی پولشویی نبوده است، اذعان داشت: از نظر قانونی اساسنامه باشگاه استقلال می‌گوید مدیرعامل نظر هیأت مدیره را باید اجرایی کند. هیأت مدیره من اجازه داد کارهایی انجام دهم و آنها نیز اعمال‌شان درست است چون آن زمان باشگاه استقلال دولتی نبود و الان چنین سر و شکلی پیدا کرده است.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال  در ارتباط با درآمدزایی خود برای استقلال اذعان داشت:  وظیفه من تحویل دادن اسناد به مدیرعامل بعدی استقلال است و رسید آن را دارم؛ روزی که به باشگاه استقلال رفتم حساب‌ها بسته بود؛ زمانی که پاشازاده را فروختم با چمدان پول را جابجا می‌کردم نه اینکه مثل الان از طریق بانک انجام شود با این حال سندش هم است.

وی افزود: بنده اسناد ۲۰ سال قبل را هم دارم ولی به چه درد می‌خورد؟ رئیس مجمع وقت و بازرس هم آن را امضاء کرده است ولی افرادی که اخیرا مدیرعامل باشگاه بودند هم مدارک‌شان را بفرستند؛ اصلا من را برای چه برداشتند؟ گفتند چون ۲۴ میلیارد خرج کردم و زیاد است. موقعی که چک شخصی دادم باشگاه دولتی نبود؛ یک سال و نیم است که باشگاه خزانه‌داری دارد؛ برای مثال وقتی بازیکنی مثل خسرو حیدری می‌گیرم و می‌گوید چک باشگاه را نمی‌گیرم و چک شخصی تو را می‌خواهم و بعد من آن چک را در باشگاه ثبت می‌کنم مقصر من هستم؟

 علی فتح الله زاده با بیان اینکه باید انتقادات منصفانه باشد، ابراز کرد: چطور برای من که دو بار در جام باشگاه‌های آسیا بودم ۲۴ میلیارد تومان زیاد است اما برای زمان آقای افشارزاده که در آسیا نبود ۳۵ میلیارد تومان زیاد نیست؟

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال  اضافه کرد: از زمانی که برعهده گرفتن مالیات توسط باشگاه ممنوع شد  مالیات یک نفر را نگرفتم؛ هر کسی دارد رو کند؛ از وقتی آقای تاج بخشنامه کرد نباید پول مالیات را بدهید یک مورد مالیات بازیکنی را نگرفتم.شما فکر می‌کنید دیوان محاسبات و دیوان بازرسی مسائل مالی باشگاه‌ها را نمی‌دانند اما اینطور نیست؛ در زمان من هیچ ابهامی وجود ندارد چون در اینصورت می‌توانستند من را محاکمه کنند.

فتح‌الله‌زاده اذعان داشت: من استقلال را هفت بار قهرمان کردم، اگر در این افتخارات خلافی کردم بگویید؛ سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و اداره کل تربیت بدنی استان تهران یک نسخه از قراردادها را دارند.

فتح الله زاده در ارتباط با درآمدزایی از طریق هواداران گفت: ما شفاف کارمان را می‌کردیم؛ وقتی آندو را ۲ میلیارد تومان گرفتیم آن زمان این بازیکن ۶ میلیارد تومان قیمت داشت؛ ما ۷-۶ ستاره می‌آوردیم که ۸۰-۷۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آمدند و خوشحالی‌شان را به همراه داشت اما حالا چطور شده که ۸-۷ هزار نفر به ورزشگاه می‌روند؟

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.