فرشید اسماعیلی را نابود نکنید

دفاع کردن از شخصی کههمه او را سیبل کرده اند و به سمتش تیر پرتاب می کنند کار سختی است و مسلما فرد دفاع کننده هم مورد هدف قرار خواهد گرفت ولی همیشه سعی کرده ام نظرات خود را بدون هیچ واهمه ای بیان کنم .

چرا فرشید اسماعیلی را مقصر باخت دربی می دانیم ؟

چون یک پنالتی را از دست داد ؟

چون اصرار به زدن پنالتی داشت ؟

چون چیپ زد ؟

در پاسخ این سوالات باید بگویم بزرگترین بازیکنان دنیا هم پنالتی هدر داده اند و این اتفاق مختص فرشید اسماعیلی نبوده . حتی در بازیهای بزرگتر و فینال جام جهانی هم پنالتی از دست رفته است .

اگر فرشید اسماعیلی اصرار به زدن پنالتی داشت با توجه به روحیه خودش گمان می کرد که پنالتی را به گل تبدیل خواهد کرد حال اگر بنا را بر این بگذاریم که  از قبل تعیین شده بود پنالتی زن تیم پاتوسی یا منشا باشند و فرشید سرخود پنالتی زده باز این ایراد را باید در کادر فنی دید نه فرشید . وای به حال تیمی که بازیکن بخواهد خارج از دستور سرمربی عمل کند .

و مورد دیگر در مورد چیپ زدن پنالتی که اگر آن پنالتی تبدیل به گل میشد فرشید باهوش ترین و بهترین بازیکن دنیا بود و اکنون شده است بازیکن خودخواه و بد . من نگارنده متن معتقدم بیرانوند با دستان کشیده ای که دارد احتمال گرفتن پنالتی فرشید در صورت ساده زدن را هم زیاد داشت و شاید فریب بیرانوند بهترین کار ممکن بود ولی این ریسک جواب نداد و فرشید در محاسبه کمی اشتباه کرد .

حال من دو سوال از خدمت شما دارم و یک یادآوری

ابتدا دو سوال :

از کجا مطمئنید اگر پنالتی را یکی دیگر میزد تبدیل به گل می شد ؟

پنالتی از دست رفت ولی استقلال بعد از گل خوردن دقایق زیادی فرصت داشت چه برنامه ای برای گل زدن و پیروزی داشت ؟ بله پنالتی موقعیت مهمی بود ولی بقیه دقایق بازی چه ؟یعنی فقط فرشید این سه امتیاز رو از استقلال گرفت ؟

و در آخر یادآوری کنم که:

همین ما بودیم میگفتیم همه چیز از شوت فرشید شروع شد

همین فرشید بود که سال قبل بهترین پاسور آسیا شد و ۸۰ درصد پاسهای گل تیام را داد و تیام را تیام کرد (کما اینکه تیام در تیم جدیدش موفقیت های استقلال را هرگز نداشت )

همه ما ناراحتیم ولی با یک اشتباه همه پلها را پشت سر خودمان خراب نکنیم .

✍🏻 هادی صاحب خواجه

تلگرام استقلال

دیدگاه برای “فرشید اسماعیلی را نابود نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.