قانون مسخره سقف بودجه

قانونها و تصمیمات عجیب و من در اوردی در فوتبال ما کم نبوده . از سقف قرارداد تا منع حضور دروازه بانهای خارجی تا جدیدترین انها قانون مسخره سقف بودجه .

سقف بودجه تیمهای لیگ برتری ۱۵ میلیارد در نظر گرفته شده است و تیمهای حاضر در لیگ قهرمانان اسیا ۱۸ میلیارد .

اگر همین امروز این قانون را به یک بچه کم سن و سال بدهی تا تحلیل کند خواهد گفت که اصلا منطقی نیست و معلوم نیست مبتکر این قبیل قوانین در فوتبال ما کیست؟

آیا بودجه تیم پرطرفداری مثل استقلال که هواداران فقط توقع قهرمانی از تیم دارند باید با تیم تازه صعود کرده پدیده مشهد یکی باشد ؟ آیا بودجه استقلال بزرگ باید با تیم بدون هوادار پیکان و سایپا و… باید یکی باشد ؟

کدام منطقی قبول میکند که استقلال همان بازیکنانی را اختیار کند که مثلا گسترش و صبا اختیار میکنند؟

تیم بزرگ بودجه بزرگی هم میخواهد و این در کل دنیا مرسومه. شاید جواب داده شود که تیمهای ایرانی دولتی هستند و از بیت المال استفاده میکنند . در جواب باید گفت تیم استقلال یا پرسپولیس میلیونها نفر را به پای تلوزیون میکشانند و تلوزیون با تبلیغ های سرسام آور از این تیمها سود میکند .

آیا همان اندازه که شرکتها و برندها به تلوزیون و رادیو آگهی سفارش میدهند تا بین بازیهای سرخابی یا قبل و بعد بازیها پخش شود سفارش برای تیمهای کوچک هم میشود؟

در بحث تولید و فروش لباس ورزشی و تماشای فوتبال در استادیوم و … هم آیا در آمدی که تیمهای بزرگ به جامعه میدهند تیمهای کوچک هم همان اندازه در آمد را عاید کشور میکنند؟

امیدواریم (فقط امیدواریم) که ریشه مدیران غیر ورزشی و غیر فوتبالی از فوتبال ایران کنده شود تا فوتبال بتواند تنفس کند .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.