قهرمانی ایران در تورنمنت اردن

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار فینال تورنمنت چهار جانبه اردن موفق شد با چهار گل از سد قطر عبور کند و عنوان قهرمانی را کسب کند. چهار گلی که در ۹ دقیقه وارد دروازه تیم کارلوس کی‌روش شد تا او شکست سنگینی را برابر شاگردان سابقش تجربه کند.

شرح گلها :

ایران یک – قطر صفر (دقیقه ۷۰: محمدحسین کنعانی‌زادگان): ارسال کرنر رامین رضاییان به روی دروازه با ضربه سر کنعانی از حوالی نقطه پنالتی همراه شد و توپ او به کنج دروازه مشعل برشم رفت تا ایران به گل نخست بازی دست یابد.

ایران ۲ – قطر صفر (دقیقه ۷۳: علیرضا جهانبخش): حرکت خوب میلاد محمدی از سمت چپ و ارسال زمینی او با شوت یک ضرب علیرضا جهانبخش وارد دروازه قطر شد.

ایران ۳ – قطر صفر (دقیقه ۷۵: سردار آزمون): محمد محبی از سمت چپ یک حرکت را راه‌اندازی کرد که پاس او به میلاد محمدی رسید و ارسال او با شوت روی پا و تماشایی سردار به گل سوم تیم ملی تبدیل شد.

ایران ۴ – قطر صفر (دقیقه ۷۹: محمدحسین کنعانی‌زادگان): یک بار دیگر گل اول ایران تکرار شد. ارسال کرنر رامین رضاییان به روی دروازه با ضربه سر کنعانی‌زادگان به گوشه دروازه رفت تا شکست تیم کی‌روش سنگین‌تر شود.

حظات حساس:

دقیقه ۵: پاس در عمق مهدی طارمی برای محمد محبی به دلیل سرنگونی این بازیکن در محوطه جریمه قطر بی‌نتیجه بود. وینگر روستوف پس از برخورد با بسام الراوی روی زمین افتاد، ولی داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۶: نخستین موقعیت جدی بازی توسط طارمی خلق شد. پس از اشتباه بسام الراوی روی دفع توپ، مهدی طارمی توانست از یک توپ سرگردان استفاده ببرد و شوت فنی و دیدنی او پس از سایش به پایه تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲: پاس در عمق طارمی به محبی رسید، ولی زاویه بسته شده بود و ضربه محبی نیز پس از برخورد به مدافعان قطر راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۳: ارسال کرنر توسط قدوس در یک رفت و برگشت به شجاع خلیل‌زاده رسید. ضربه سر این بازیکن در تیر دوم به محبی رسید که این بازیکن قدر فرصت به دست آمده را ندانست و ضربه سرش به بیرون رفت.

دقیقه ۲۶: یک پاس رو به عقب نصیب علیرضا بیرانوند شد که اشتباه این گلر در کنترل توپ باعث شد تا توپ به یوسف عبدالرزاق برسد و در نهایت نیز بیرانوند مجبور شد مرتکب خطا شود و یک اخطار دریافت کند.

دقیقه ۲۸: ارسال محمد وعد از سمت چپ پس از برخورد به پای علیرضا جهانبخش در دستان بیرانوند آرام گرفت.

دقیقه ۴۳: کار دو نفره جهانبخش و رضاییان در گوشه سمت راست محوطه جریمه قطر با پاس رامین برای کاپیتان تیم ملی همراه شد که شوت جهانبخش به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۶: تیم ملی خیلی سریع و روی شوت مهدی طارمی به گل رسید، ولی داور این گل را به دلیل خطای محبی به روی طارق سلمان مردود اعلام کرد

دقیقه ۴۸: سردار آزمون روی یک فرار تند و تیز از قلب خط دفاعی قطر، صاحب موقعیت خوبی شد که پاس کات بک او به دلیل سر خوردن و افتادن مهدی طارمی، بی‌نتیجه از دست رفت.

دقیقه ۶۸: پاس در عمق دیدنی طارمی به محبی رسید که ضربه او را مشعل برشم مهار کرد.

دقیقه ۸۶: شوت راه دور سعید عزت اللهی روی یک ضربه کاشته با واکنش مشعل برشم راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۷: یک ارسال به روی دروازه قطر با ضربه سر طارمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴+۹۰: قطر صاحب یک ضدحمله خطرناک شد که پاس در عمق اکرم عفیف با خروج به موقع بیرانوند دفع شد.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.