مجیدی یک پیشکسوت با معرفت است

امیر قلعه‌نویی بعد از برتری ۳ بر یک تیمش مقابل ملوان انزلی در نشست خبری گفت: ابتدا باید دو عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام باقر(ع) و ایام مسلمیه داشته باشم و به خاطر مدال‌های خوبی که کاروان ایران در بازی‌های آسیایی کسب کرده تبریک بگویم. نتایجی که در اینچئون کسب شده واقعا مایه افتخار ایران و ایرانی است.
وی با اشاره به دیدار تیمش با ملوان افزود: باید از طرفداران خوبمان تشکر کنم که با حمایت‌های خوبی که انجام دادند به ما کمک کردند بازی زیبایی را به نمایش بگذاریم و نتیجه خوبی بگیریم. تشکری هم باید از فرهاد مجیدی داشته باشم که نشان داد یک پیشکسوت واقعی و با معرفت است.
قلعه‌نویی با بیان اینکه مجیدی در روزهای بحرانی کنار استقلال حاضر شده است، گفت: برخی برای خودشان و در دفترشان و روزنامه‌هایی که دارند و افراد معلوم‌الحالی هستند به تیمی که در رتبه دوم جدول حضور دارد می‌گفتند که در بحران قرار گرفته است. نمی‌دانم حالا تیمی که در رتبه دوم است اگر چند بازی هم ببازد چگونه می‌تواند به بحران بخورد؟ برخی افراد با این صحبت‌ها می‌خواهند علیه قلعه‌نویی حرف بزنند تا عکس‌شان در روزنامه‌ها چاپ شود.
سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: برخی از آنها که خودشان را پیشکسوت استقلال معرفی می‌کنند و آنها را نمی‌شناسم، دنبال این هستند که حاشیه درست کنند و ۲ عکس از آنها نیز در روزنامه‌ها چاپ شود. آیا تیمی که در رتبه دوم جدول قرار دارد وارد بحران شده است؟ ما با تیمی که نیمی از توانش را داشت کار می‌کردیم و ۲ شکست هم خوردیم اما با این حال بازی‌‌های خوبی را به نمایش گذاشتیم.
وی با بیان اینکه استقلال در بازی با ملوان هم فرصت‌های زیادی داشت اما ۲ موقعیت در جریان بازی تبدیل به گل شد ادامه داد: در بازی‌های قبلی هم بسیار خوب بازی می‌کردیم اما بدشانس بودیم که توپ‌هایمان وارد گل نمی‌شد. این صحبت‌ها را گفتم تا به اینجا برسم که پیشکسوت واقعی فرهاد مجیدی است که در شرایط بحرانی به ورزشگاه می‌آید و به تیم کمک می‌کند. پیشکسوتان واقعی کسانی هستند که اگر کمک هم نمی‌کنند به تیم ضربه نمی‌زنند اما برخی هستند که در دفترشان برنامه‌ریزی می‌کنند تا تیم وارد بحران شود.
قلعه‌نویی یادآور شد: آقایان می‌گویند استقلال بحران دارد، اما تیم ما شرایط بسیار خوبی دارد و از درون و بیرون آرامش در استقلال حاکم است. جای تاسف دارد که برخی خودشان را استقلالی و پیشکسوت این تیم می‌دانند.
وی عنوان کرد: در خصوص بازی با ملوان نیز باید به دو تیم تبریک بگویم. ملوان با تمام مشکلات و شرایطی که داشت مقابل استقلال حاضر شد تا یک بازی خوب را به نمایش بگذارد و از این بازی امتیاز بگیرد. استقلال هم امروز روز خوبش بود هر چند از دو، سه بازیکن تیمم گلایه دارم. آنها می‌توانستند زمانی که دو بر صفر پیش بودیم بازی را ۳ بر صفر کنند تا شرایط روحی تیم بهتر شود.
قلعه‌نویی با بیان اینکه نتایج چند وقت اخیر استقلال اهمیت چندانی ندارد، اظهار داشت: موضوعی که اکنون اهمیت دارد این است که همه از بازی استقلال لذت می‌برند. فارغ از هر نتیجه‌ای، ما توانسته‌ایم بازی زیبایی را به نمایش بگذاریم تا همه از کار ما لذت ببرند. در بازی با ذوب‌آهن، فولاد و ملوان همه از بازی استقلال لذت بردند. خودم زمانی که فیلم بازی با ذوب‌آهن را دیدم نتیجه از یادم رفت و دیدم که سرعت تیم چقدر خوب است. در بازی با فولاد هم ما بازی خوبی به نمایش گذاشتیم و توپ‌هایمان گل نشد تا فولاد از تنها موقعیتش استفاده کند و ما بازنده شویم.
قلعه‌نویی افزود: خدا را شکر می‌کنم که توانستیم در بازی با ملوان پیروز شویم و اکنون نیز دو، سه هفته تعطیلی داریم و می‌توانیم شرایط‌مان را بهتر کنیم.
سرمربی استقلال در واکنش به این سوال که منتقدان معتقدند آبی‌پوشان مقابل تیم‌های بزرگ نتیجه نمی‌گیرند،گفت: اگر نقد کردن و این صحبت‌ها فقط انتقاد باشد خوب است اما باید ببینید نیت این افراد چیست. این افراد چرا زمانی که ما ۱۸ امتیازی بودیم صحبتی نمی‌کردند؟ آنها آن موقع که با ۱۸ امتیاز در صدر جدول بودیم کجا بودند؟ اتفاقا معتقدم ما مقابل تیم‌های بزرگ بهتر بازی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه استقلال مقابل فولاد بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است، خاطرنشان کرد: در بازی با فولاد اجازه ندادیم آنها حتی یک کرنر از ما بگیرند یا در بازی با نفت ما بسیار خوب بازی کردیم. اتفاقا معتقدم مقابل ملوان شرایط‌مان چندان خوب نبود و در خط دفاعی اشتباهاتی را مرتکب شدیم که می‌توانست به ضرر ما شود. بازیکنانی داریم که می‌توانند به ما کمک زیادی کنند اما اکنون کمی از شرایط بازی به دور هستند و باید به لحاظ بدنی آماده‌تر شوند.
قلعه‌نویی ادامه داد: معتقدم در لیگ هیچ بازی راحت نیست و تیمی که خوب است مقابل همه تیم‌ها خوب بازی می‌کند. آنهایی که نقد غیرمنصفانه می‌کنند نه تنها پیشکسوت استقلال نیستند بلکه… (بعد از مکث کوتاهی) بهتر است این موضوع را فراموش کنید و سوال بعدی را بپرسید.
وی درباره تعطیلی ۵۰ روزه لیگ گفت: اگر حرف بزنیم، یک آقایی که میکروفن دارد و همچنین ۲-۳ روزنامه علیه ما می‌شوند. جالب است که این افراد ادعای مسلمانی دارند اما مسلمانی آنها عمروعاصی است. از لیگ افغانستان تا لیگ آلمان که قهرمان جهان است چیزی به اسم تعطیلی ۵۰ روزه وجود ندارد و در آسیا هم کره جنوبی و ژاپن چنین تعطیلاتی ندارند.
وی افزود: من این برنامه را قبول ندارم، به هر حال خودم یک سال مربی تیم ملی بودم. به این تعطیلی لیگ به صورت کتبی اعتراض خواهیم کرد هر چند بعید است به حرف ما گوش کنند چراکه چشم آبی نیستیم.
سرمربی استقلال درباره اینکه در دفاع میانی تیمش ضعف دارد و هاشم بیک‌زاده در این پست اشتباهاتی داشت، تصریح کرد: این موضوع را قبول دارم و اشتباهات فردی هم داشتیم. امیدوارم در این ۲ هفته تعطیلی، حنیف عمران‌زاده به شرایط آرمانی برسد. البته معتقدم هاشم در این پست جواب می دهد، البته او یکی، دو اشتباه هم داشت اما معتقدم او می‌تواند تبدیل به یک دفاع خوب شود. با این حال ۲ اشتباه فردی هم در بازی امروز داشتیم که امیدوارم بعد از تعطیلات ۲ بازیکن مصدوم ما در خط دفاعی به ترکیب بازگردند.
قلعه‌نویی در مورد حضور فرهاد مجیدی در ورزشگاه و زمزمه حضور او در استقلال تصریح کرد: استقلال ارث پدری من نیست. ضمن اینکه استقلال وقتی نهم و دهم است و یا در دسته سوم بود، برای من است. این را که چشم آن مسلمانان عمرو عاصی نمی‌بیند. من با استقلال ۱۷- ۱۸ جام گرفتم آن هم نه اینکه این تیم را از لیگ یک بالا بیاورم بلکه در آسیا، جام میلز و قهرمانی ایران یعنی سطح اول فوتبال آسیا و ایران.
وی افزود: در شاهین هم قهرمان شدم و بهترین نتایج راه آهن در زمان من رقم خورد. همراه با السد هم جام آوردم. در حال حاضر استقلال تیم پنجاه و نهم دنیاست و من هم جایگاهم در رده بندی مربیان جهان مشخص است اما این مسائل به نظر آقایان نمی‌آید.
سرمربی استقلال تصریح کرد: فرهاد مجیدی آدم و بازیکن باهوشی است و به عنوان نسل بعد از ما می‌تواند به استقلال کمک کند. خوشحالم که بسیاری از همکاران هم‌نسلم اکنون مربی هستند و یکی از شاگردانم هم در میان مربیان قرار دارد ضمن آنکه ۳ بازیکن بزرگ استقلال هم در زمان من خداحافظی کردند. البته زمان خداحافظی مجیدی خوب نبود و باید باشکوه‌تر برگزار می‌شد.
قلعه‌نویی ادامه داد: روزی هم ما خسته می‌شویم و نسل جوانتر جای ما را می‌گیرد که فرهاد هم جزو آنهاست. مربیگری مانند پدر شدن است و بخشی از آن تجربی است. کسی که پدر نشده از مهر پدری مانند فردی که فرزند دارد اطلاع ندارد.
وی افزود: یک مربی بهتر است کار خود را از سطح پایین‌تر و کم فشارتر آغاز کند تا آبدیده شود مانند خودم که کارم را از کشاورز و برق آغاز کردم و در آینده هم استقلال برای این جوانان است. فرهاد مجیدی هم به خوبی این مسیر را پیش می‌رود و دو، سه نفر دیگر هستند که لیاقت کار در استقلال را دارند.
سرمربی تیم استقلال در باره اینکه اتکای تیمش به کرار یک فرصت است یا تهدید، اظهار داشت: من همواره در بحث مربیگری« دو لیدره» بازی می‌کنم این کار را چه در استقلال و چه در سپاهان انجام دادم که در آنجا از محرم و ابراهیمی و یا جانواریو استفاده می‌کردم. بخشی از این نگرانی را قبول دارم و اینکه خلاقیت و ابتکار را در شعاع حرکتی تیم ما قرار دارد.
قلعه‌نویی عنوان کرد: با این حال سوالم این است که در ۳ بازی گذشته ما با کیفیت نبودیم؟ در دیدار مقابل فولاد باید با ۴ یا ۵ گل پیروز می‌شدیم. کرار در۵۰ متر روبه جلوی تیم ما تاثیرگذار است این موضوع خوبی است قبلا هم جباری در استقلال و توزی در تراکتورسازی همین نقش را داشتند. البته شاید در نیم فصل یک مهاجم اضافه کنیم ولی بدون کرار هم باکیفیت بازی کرده‌ایم.

کنفرانس خبری امیرقلعه نوعی

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.