منصوریان : حکمی که برای بارسلونا تغییر نکرد، برای ما تغییر نمی کند

علیرضا منصوریان سرمربی استقلال در پایان دیدار مقابل پیکان در کنفرانس خبری گفت : جدا از ده نفره شدن پیکان می دانستیم بازی سختی داریم. پیکان جدید در فوتبال ایران چیزی متفاوت از پیکان سابق است. خیلی خوب بازی را شروع کردیم وخیلی زود به ضربه کاشته رسیدیم. ما ۷-۶ کاشته زن خوب داریم.

وی افزود: اصلا دوست ندارم در برابر تیم های ده یاره بازی کنم. شما این تیم را ۱۰ نفره را می بینید ولی آن ها شدیدا به هم کلاف می شوند و کار سخت تر می شود. ما می توانستیم گلهای چهارم و پنجم را بزنیم ولی زمان می برد این جوانان به پژمان منتظری ها بدل شوند.ممکن بود توپ به سری یا پایی بخورد و موقعیتی برای پیکان ایجاد کند ولی در مجموع خیلی خوب بویدم. هواداران روی سکو خیلی نگران بودند و زمانی که آن ها یاردوازدهم ما هستند، ما با این جوانان به آینده امید داریم. خودم ۱۰ سال روی این سکوها بودم و می دانم که چقدر سخت است در سرمای زمستان در این شرایط بازی تیم را دیدن.

منصوریان در ارتباط با حاشیه های هفته اخیر بیان داشت: قطعا این مسایل تاثیر دارد. زمانی نسل جعفرخان مختاری فر را تشویق کردیم. خدا را شاکر هستم و اصلا فکرش را نمی کردم روزی سر از نیمکت استقلال در آورم. آرم استقلال به من هویت داد. من ۱۰۰ بازیکن برتر از خودم را سراغ داشتم که می توانم اسم ۹۹ تای آن را بیاورم که از من بهتر بودند ولی پون در استقلال نبودند من بیشتر به چشم آمدم. من منکر آسیب خوردن هواداران مان در این شرایط نیستم. اتفاقاتی که رخ داد، در شهریور گروهی از آن اطلاع داشتند. من به افتخاری گفتم باید با تمام قدرت آدمهایی را که از این ماجرا مطلع بودند را از استقلال کنار بگذارید. از هواداران می خواهم بدانند که این زمان با توجه به این که گذشته ، دیگر برنمی گردد. ما را حمایت کنید.

سرمربی استقلال درباره اختلافاتش با فتح الله زاده بیان داشت: من کسی را بی جواب نمی گذارم مگر این که این قدر محبت از کسی دیده باشم که چشمانم را ببندم. شما مرا دوست داشته باش و من ۱۰۰ برابر شما را بیشتر دوست خواهم داشت. اتفاقات اخیر هیچ ربطی به مسایل سکو ندارد. من از حق خانوادگی خودم هرگز نمی گذرم. من جوابم را به ایشان می دهم. قطع به یقین بدانید به هیچ کسی بی احترامی نکرده ام.

وی خاطرنشان کرد: ما در کارهای هجومی خوب بوده ایم. بهمن ماه، بسیار سنگین است. هفته بعد باید با ماشین سازی بازی کنیم. بعد باید با  السد بازی کنیم و سپس نوبت دربی و ذوب آهن است؛ اگر السد را ببریم نوبت جام باشگاههای آسیا می رسد. مثل کسی است که نمراتش در خرداد کافی نبوده و حالا باید در شهریورماه جبران کرد. باید فاصله بین دفاع چپ و وسط را از بین ببریم. خدا را شکر می کنیم که در فدراسیون ما را دعوت کردند و برنامه ای دادند که ۲۸ این ماه دربی را برگزار کنند. من گفتم ماقبل دربی هرتیم یک بازی داشته باشد. من گفتم حاضرم چون ۱۹ این ماه با السد بازی داریم، در روز ۲۳ بهمن هم در لیگ بازی کنیم. احتمال کشیده شدن بازی به وقت اضافی زیاد است. احتمال مصدوم شدن بازیکنان زیاد است چون بحث حیثیت ملی مطرح است. در بازی با السد یک سر برد و یک سر باخت است. اما رقیب ما چنین  شرایطی ندارد. من وسط جلسه در برابر آذری دیدم که ما و افتخاری و آذری ماندیم. ولی برانکو و طاهری را بیرون بردند و ناکهان گفتند زمان دربی بیست و هشتم است. این اعتراض ماست. فردوسی پور گفت کجای دنیا چنین اتفاقی می افتد؟ ما هم گفتیم درست است ولی چرا برنامه را عوض کردند؟

سرمربی استقلال در رابطه با نتایج ضعیف استقلال در خانه بیان داشت: علت اصلی این است که جوان در ترکیب زیاد داریم. فشار روحی روانی در بازی خانگی بسیار زیاد است. این بازیکنان باید انعطاف زیادی در برابر این شرایط داشته باشند. در آزادی شرایط با ورزشگاه صنعت نفت و مشهد فرق دارد. به هر حال باید به شرایط بالانس برسیم. امروز سکوها ناگهان غیر استاندارد شد؛ هم می خواستند ما را تشویق کنند و هم می خواستند اعتراض خود را به کادر مدیریتی نشان دهند.

وی درباره حکم فیفا گفت:حکم فیفا مشخص بود. تنها امید ما به سه سهمیه آزادمان است. حکمی که برای بارسلونا تغییر نکرد، برای ما تغییر نمی کند. قبول دارم که هوادار در این ایام خیلی اذیت شده است. ما باید در این مسیر محکم برویم. نمی توانیم نابسامان مقابل السد به میدان برویم. من سه چهارسال سخت در فوتبال داشتم و به افتخاری گفتم بی رحمتی بخشی از فوتبال است. بی رحمی باید در ازای بی انضباطی باشد. باید حوزه حقوقی و روابط بین الملل پاسخگو باشند. زیرا ما در رقابت با هوادار تیم دیگر هم هستیم.

منصوریان در ارتباط با این که هواداران در بازی فتح الله زاده را تشویق کردند، اذعان داشت: تمام تمرکزم روی تیم خودم بودم. تمام فکرم به این بود که سیدمجید را برگردانم و من باید او را بلند کنم. جوانمان باید برگردد. او ده سال بعد ما را تضمین می کند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.