میلاد زکی پور : مدیون منصوریان هستم

میلاد زکی پور، مدافع ۲۱ ساله ای است که در چند بازی اخیر در پست دفاع چپ به صورت ثابت در ترکیب استقلال به میدان رفته و عملکرد خوبی هم از خود نشان داده است. در زیر گفت و گو با میلاد زکی پور جوان را می خوانید :

* توانستید در ۲ بازی اخیر به پیروزی برسید. درباره شرایط استقلال صحبت کن؟

خدا را شکر شرایط تیم رو به پیشرفت است و خیلی راضی هستیم. منصوریان تیم را جوان کرده و دوندگی و انگیزه بازیکنان جوان بیشتر است. فوتبال روز دنیا هم روی پایه جنگندگی بازیکنان است و ما هم انگیزه بالایی داریم تا هر روز بهتر از قبل شویم.

* یک بازی نسبتا سخت هم با ماشین سازی در تبریز دارید؟

ما برای برد به تبریز می رویم و مطمئنم که سومین بردمان را جشن می گیریم. در نیم فصل دوم می خواهیم در تمام بازیها به برتری برسیم و اگر همین انگیزه را داشته باشیم، در تمام مسابقات برنده هستیم. البته بازی با ماشین سازی سختی های خاص خودش را دارد و فرهاد کاظمی همواره تیم های خوبی را به میدان می فرستد. هوا هم سرد شده اما ما فقط ۳ امتیاز را می خواهیم، حالا چه گرم باشد و چه سرد.

* بعد از آن هم ۲ بازی سخت با السد قطر و پرسپولیس دارید؟

فعلا خیلی به بازی های بعدی فکر نمی کنیم. تمام تمرکز ما روی بازی با ماشین سازی است و باید ابتدا این تیم را شکست دهیم. بعد هم به سراغ السد می رویم و سپس پرسپولیس.

* خیلی از بازیکنان از همین حالا به فکر رویارویی با ژاوی هستند؟

افتخار بزرگی است که مقابل یکی از بهترین بازیکنان دنیا بازی کنم. همین که او را از نزدیک ببینیم، هم خودش افتخار است. البته من از این اخلاق ها ندارم که بخواهم با او عکس بگیرم و روی دیوار اتاقم بزنم.

* بعد از نیمکت نشینی های ابتدای فصل در چند بازی اخیر به عنوان یکی از مهره های اصلی استقلال به میدان رفتی؟

به هر حال از ابتدای فصل من در تمرینات با انگیزه حاضر شدم و هیچ وقت هم کم نگذاشتم. فکر می کنم منصوریان حالا مزد زحمات مرا می دهد. در ضمن وقتی تیم نتیجه می گیرد، مربی دست به ترکیب تیمش نمی زند. در تمام دنیا وقتی یک مدافع اجازه نفوذ مهاجمان را نمی دهد، قطعا نمره قبولی می گیرد.

* از سالهای گذشته مدافع چپی در استقلال بوده که به عنوان الگوی خودت قرار داده باشی؟

من در ایران فقط از بازی احسان حاج صفی در پست خودم خوشم می آید. برخی ها هم می گویند که خیلی شبیه او هستم. در خارج از ایران نیز بازی مارسلو را دوست دارم.

* همانطور که گفتی منصوریان جوانگرایی کرده و حالا نوبت شماست که پاسخ اعتمادش را بدهید. با بردن السد و پرسپولیس این کار را می کنید؟

قبل از اینکه منصوریان جوان ها را هم بازی بدهد، من می گفتم که جوان های تیم ما فوق العاده هستند. تیم ما واقعا تیم است. من با بازیکنان دیگر رابطه خیلی خوبی دارم. مثلا نورافکن وقتی در زمین است و دریبل می خورد، انگار من دریبل خوردم. اگر چند بازی اخیر را نگاه کرده باشید، ما نفس تمام تیمها را گرفتیم.

* یک سال قبل فکر می کردی که در ۲۱ سالگی فیکس استقلال شوی؟

وقتی سال قبل نفت بودم، فکر نمی کردم که به این زودی به استقلال بیایم. پیش خودم می گفتم که باید چند سال در نفت باشم و بعد به تیم های بزرگتر بروم. به هر حال منصوریان توانایی های مرا دید و من هم مدیون او هستم. انشاالله از استقلال هم به تیم های اروپایی و تیم ملی برسم. خیلی علاقه دارم با کارلوس کی روش کار کنم چون او هم جوانگرایی کرده و نتایج خوبی هم گرفته است.

* تو هم مثل بازیکنان دیگر از نفت تهران طلب داری؟

من قرارداد زیادی نداشتم و طلبکار نیستم. من با تیم امید قرارداد داشتم و برای آمدن به استقلال قراردادم را فسخ کردم. البته ابتدای فصل من در اردوی ارمنستان خیلی آماده بودم و فیکس استقلال بودم اما چون قراردادم با نفت به مشکل خورد، از ترکیب دور شدم. ۲ بازی اول را نبودم و در بازی سوم نیز ۲۰ دقیقه آخر وارد زمین شدم که کاری نتوانستم انجام دهم.

* فکر می کنی تا چه زمانی می توانی در استقلال بمانی؟

من فعلا که قرارداد ۳ ساله دارم. تا زمانی که هستم، سعی می کنم بهترین عملکردم را داشته باشم. پوشیدن پیراهن استقلال افتخار بزرگی است و سعی می کنم به موفقیت تیمم کمک کنم.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.