نشست خبری ساپینتو قبل از دیدار با سپاهان

ساپینتو

 نشست خبری پیش از مصاف تیم‌های استقلال و سپاهان در کمپ مرحوم حجازی برگزار شد.

پیش از شروع نشست خبری، محمد حسین زرندی مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال استقلال ضمن تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه، گفت: باشگاه استقلال این گام را برداشته تا در سالن کنفرانس اختصاصی خود در کمپ مرحوم حجازی میزبان نشست‌های خبری باشد. این یک اتفاق خوب برای باشگاه استقلال است.

وی افزود: بعد از اینکه دیروز اعلام شد مصاف استقلال و سپاهان بدون حضور تماشاگران است، ما اطلاعیه‌ای دادیم و اعلام کردیم که از آنجایی که یکی از ارکان برگزاری یک مسابقه به خصوص برای تیم استقلال، حضور هواداران است، این یک لطمه بدی برای ما بود. درخواست ما از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال این است که هر بازی‌ای که در دور رفت بدون حضور تماشاگران است، در بازی برگشت هم باید بدون تماشاگر باشد و از مسئولان مربوطه می‌خواهیم که عدالت را رعایت کنند.

▫️در ادامه ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال به صحبت پرداخت که به شرح زیر است:

بازی؟

خیلی خوشحالم که به ایران آمدم و سرمربی تیم بزرگ استقلال شدم. فردا اولین بازی خود را برابر یک تیم قوی در پیش داریم. من قبلا با آقای مورایس برخورد داشتم و سر تمرین تیم او رفته‌ام. امیدوارم بتوانیم در این بازی موفق باشیم. من دوست دارم برای ما و حریفمان کارها خوب پیش برود. سپاهان رقیب خوبی است و دوست داریم در این بازی عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشیم. باعث تاسف است که این بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود. تماشاگران یار دوازدهم ما هستند. ما دوست داشتیم هواداران در بازی حضور داشتند تا با انرژی ظاهر شویم. ما این درخواست را قبول می‌کنیم و امیدوارم بازی‌ برگشتمان مقابل سپاهان هم بدون تماشاگر برگزار شود.

سپاهان؟

باید بگویم که ما نقاط قوت و ضعف تیم سپاهان را مطالعه و آنالیز کرده‌ایم. سپاهان هم از نظر آماده‌سازی ایده‌آل نیست. من ۴ هفته است که تیم را در دست گرفته‌ام. تمرکز ما روی برد است و ان‌شاءالله گام به گام بتوانیم بازی‌های بهتری ارائه دهیم و بازی برگشت‌مان مقابل سپاهان، قطعا بهتر از بازی اول ما خواهد بود. از غیبت تماشاگران در این بازی ناراحتم. من به باشگاه بزرگی آمده‌ام. باشگاهی که فصل قبل قهرمان بوده است. درست است که با لیگ ایران آشنایی نداشتم. انتظار من بر حسب رزومه من بالا بود و این انتظارات هم به خوبی برطرف شده است و مجموعه باشگاه تمرکز بالایی دارد و همه کنار هم هستیم و متحد پیش می‌رویم.

آماده‌سازی؟

بهترین اردوی تدارکاتی برای ما برگزار شد و بازی‌های دوستانه و ۱۰ روز پرفشاری داشتیم. بازیکنان با وجود اینکه به طور ایده‌آل ریکاوری نشدند اما آمادگی لازم را برای بازی دارند.

محبی؟

از هفته‌ای که آمدیم برای جذب محمد محبی وارد مذاکره شدیم. او بازیکن آزاد نبود و باشگاه برای جذب او جنگید. من هم برای محبی صبوری کردم و جنگیدم. طبق صحبت‌های اولیه که داشتیم، مدیریت باشگاه سانتاکلارا تغییر کرد و قضیه برای ما منتفی شد. محبی رویای بازی کردن در اروپا را داشت. من با او خیلی صحبت کردم و به او گفتم بزرگتر از استقلال نمی‌توانی پیدا کنی و می‌توانی آینده خوبی را در تیم ملی و دوران بازی خود رقم بزنی. ما هفته‌ها با این بازیکن صحبت کردیم و توانستیم این بازیکن را جذب کنیم. محبی بازیکن توانمندی است و می‌تواند انتظارات ما را برآورده کند.

تعدد مهاجمان استقلال؟

زمانی که به استقلال آمدم، بازی‌های زیادی از این تیم دیدم. این تیم در دفاع خیلی خوب بود اما در خط حمله خیلی خوب ظاهر نمی‌شد. من خواستم شاکله تیم را حفظ کنم. من نقشی در جدایی دانشگر نداشتم و تصمیم خودش بود که برود. تا پایان نقل و انتقالات، بازیکنانی ممکن است بیایند و بروند. من برای مهاجمان خودم، راه‌ حل‌های زیادی دارم. ما برای رسیدن به اهداف خود باید قوی ظاهر شویم چون قول دادیم که بتوانیم ۴ قهرمانی بیاوریم.

آینده استقلال؟

من کلا آدم مثبتی هستم و اعتماد به نفس زیادی به خودم و کادر فنی خودم دارم. من حس خوبی به این تیم دارم. لیگ برتر ایران مثل یک ماراتن است. بازیکنان من بسیار خوب هستند و امیدوارم بتوانیم به آن چیزهایی که می‌خواهیم برسیم.

نبود VAR؟

به نظر من این سیستم نقش اساسی را بازی می‌کند. ای کاش از این سیستم استفاده می‌کردیم تا از نتایج خود بهره‌مند شویم. این سیستم در نتایج تاثیر گذار است. امیدوارم در آینده بتوانیم از این سیستم استفاده کنیم.

ترکیب استقلال؟

شایعات، شایعات هستند. من زیاد با این مسائل مواجه شده‌ام. اینطور شایعات مثبت نیستند و روی بازیکنان و سرمربی تاثیر خوبی نمی‌گذارد. من دوست داشتم رابطه صادقانه‌ای با رسانه‌ها داشته باشم. بعضی رسانه‌های مجازی اخبار غلطی می‌دهند و خود هواداران هم این مسائل را قبول ندارند. هر سوالی داشتید، از من بپرسید. هیچ وقت از من ترکیب ۱۱ نفره تیم را نپرسید اما ما می‌توانیم باهم ارتباط داشته باشیم و من دوست دارم که با شما صحبت کنم و سوالات شفاف شما را پاسخ دهم. قرار است یک روز سر تمرین شما را با حضور بازیکنان ببینیم.

 

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.