نمیتوانی بمانی ، نمان

تمرین-استقلال

مهدی پاشازاده مدافع سابق تیم استقلال و سرمربی کنونی تیم آلومینیوم اراک که اخیرا به لیگ دسته اول کشور راه پیدا کرده است، در رابطه با تیم استقلال، بازی دربی و صعود تیم آلومینیوم اراک به لیگ دسته اول فوتبال کشور گفت:
شرایط راحتی برای صعود نداشتیم

ما در لیگ دسته دوم، شرایطی راحتی برای صعود نداشتیم، ولی خدا را شکر توانستیم صعود کنیم، بعد از حدود ۱۰ بازی که از لیگ گذشته بود من روی نیمکت این تیم نشستم و امسال هم با توجه به دو گروه شدن، مسابقات سخت تر شده بود، اما به لطف خدا این اتفاق افتاد و لیگ یک آمدیم. هفته آینده جلسه ای داریم تا ببینیم می توانیم بازهم در خدمت تیم آلومینیوم باشیم یا خیر.

امیدوارم انگیزه برد در این بازی بیشتر باشد

شرایط دو تیم خیلی نسبت به گذشته فرق کرده است، امیدوارم سال بعد دربی، آخرین بازی نباشد، به نظر من برگزاری این بازی در اواسط فصل هیجان بیشتری دارد، پرسپولیسی ها شرایط خوبی را از ابتدای فصل نداشتند، استقلالی ها هم این اواخر شرایط خوبی نداشتند، مخصوصا این بازی آخر که فکر می کنم به شرایط روحی این تیم لطمه زد، فکر می کنم هر دو تیم انگیزه بیشتری نسبت به سال های قبل دارند تا همدیگر را ببرند یا بهتر است بگویم ترس بیشتری دارند که این بازی را نبازند. امیدوارم انگیزه برد در این بازی بیشتر باشد.

تیمی که اولین شوک را بدهد، تیم موفق است

راجع به شانس برد در این بازی باید بگویم که به نظر من این اولین سالی است که همه چیز پنجاه پنجاه است و هرکدام از دو تیم بتواند اولین شوک را وارد کند می تواند در این بازی موفق شود.

آخرین تیر قلعه نویی

با توجه به شرایط به وجود آمده، این حرف غیرمنطقی نیست که بگوییم پیروزی در این بازی آخرین تیر امیر قلعه نویی است، از نظر جزئی شاید اینگونه نباشد اما از نظر کلی غیر منطقی نیست.

بی پولی، بازیکن مصدوم، جام ملت ها، جام جهانی

همانطور که تیم قهرمان می شود خیلی چیزها در کنار هم قرار می گیرند تا این اتفاق بیفتد، در ناکامی هم به همین ترتیب است. بی پولی، بازیکن مصدوم، جام جهانی، جام ملت ها ضرباتی به استقلال زد، از نظر فنی هم فکر نمی کنم استقلال بیشتر از دوسه دفعه زیبا بازی کرده باشد، این بزرگترین ضعف استقلال در دو سال گذشته بود.

در دفاع تبحر دارم

سه نفر از این خط دفاعی استقلال در تیم ملی بازی کرده اند و دو نفر دیگر هم بازیکنان بسیار خوبی هستند. اول فصل که قرار بود با آقای قلعه نویی همکاری کنم گفتم که نوع جاگیری و سیستم دفاعی استقلال ایراد دارد. این چیزی است که من روی آن تبحر دارم، کار کردم و سالیان سال در سیستم چهار دفاع بازی کردم. سیستمی که ۷،۸ سال است به ایران آمده، اینجا به این سیستم، خطی می گویند و در اروپا به این سیستم می گویند زنجیری، چرا که اگر یک بازیکن جابجا شود این زنجیر پاره می شود و تیم به مشکل بر می خورد، من در همه نقاط دفاع بازی کردم، همینطور در پست های هافبک دفاعی و هافبک وسط، این ضعف را همیشه می دیدم.

پارسال تیم خوب گل می زد ضعف دفاعی اش دیده نمی شد

البته اول فصل نشد که من در خدمت تیم باشم، این ضعف در تیم سال پیش هم وجود داشت اما آن موقع چون تیم خوب گل می زد و بازی را می برد این عیب زیاد دیده نمی شد به جزء هفته های آخر که کاملا این ضعف استقلال خودش را نشان داده بود. تیم ابتدا نباید گل بخورد، اگر هم بخورد باید تلاش دو برابر کند تا بتوانی گل بزند.

اگر یک اشتباه را دوبار انجام بدهی، مشکل داری

روزی که من به آلومینیوم آمدم، آقای پورحیدری به من گفت، ما روی ضربات ایستگاهی گل های زیادی دریافت کردیم و از این طریق هم نتوانستیم به گل برسیم، من روی این موضوع تمرکز زیادی گذاشتم و این قانون من است که اگر یک اشتباه را دو بار انجام دهی، مشکل بزرگی داری، من اگر یک بازی از روی نقطه کرنر گل خوردم آدم روی این موضوع کار کردم و با تیم کار کردم. من نوع ایستادن بازیکنی که سه سال آن گونه می ایستاد را عوض کردم. در سیستم آلمان فرد مهم نیست، چهارچوب مهم است، اینکه شما فقط بازیکنان سر بزن بیاری مهم نیست، باید نوع ایستادن و حرکت بازیکن را اصلا کرد.

استقلال عشق است، نمی توانی بمانی، نمان

من تا به حال به استقلال انتقاد نکردم، چون معتقدم آدم خودش را باید جای آنها بگذارد. البته از آن طرف بازیکنانی که در استقلال بودند هم می دانستند که استقلال مشکل مالی دارد، در زمان ما هم اینطور بود، ما هم می دانستیم این تیم مشکلات مالی دارد، از جاهای دیگر هم پیشنهادات بهتری داشتیم، اما می ماندیم صدایمان هم درنمی آمد و کارمان را هم انجام می دادیم برای اینکه استقلال عشق است، درست است این بازیکنان حق شان است و فوتبال هم حرفه ای است و باید بگیرند، اما استقلال عشق است، اگر نمی توانید این عشق را قبول کنید سال آینده نمانید و بروید. نظر من این است چهار جوان بیایند و ده میلیون قرارداد ببندند و آن را هم به آنها بدهند خیلی بهتر از این است که بازیکن میلیاردی بیاورند و مشکل مالی و حاشیه ای به وجود بیاید.

پیشنهادم به استقلال قبل از دربی، کم کردن فاصله بین مهاجم و مدافع است

من اگر می خواستم به این تیم قبل از دربی پیشنهاد بدهم، دفاعم را دفاع تیمی می کردم، فاصله بین دفاع و فوروارد استقلال زیاد است، فاصله بیشتر از ۵۰ متر به هرتیمی اجازه می دهد در مقابل این تیم کار کند، فورواردهای پرسپولیس سرعتی هستند، من اگر بودم یک دایره ای درست می کردم و در این دایره فضا به تیم حریف نمی دادم، این دفاع نیست، اما فاصله صادقی با عنایتی باید بشود ۳۵ متر، این باعث می شود مهاجمان حریف اجازه عرض اندام نداشته باشند.

هم روشن و هم قلعه نویی برای من قابل احترام هستند

من فکر می کنم مسئله آقایان روشن و قلعه نویی یک مسئله شخصی است، البته دیدگاه ها فرق می کند، من هم می توانستم از تیم انتقاد کنم اما بهرحال فوتبال همین است، مگر می شود تیمی هر سال جام بیاورد، حتی نباید به چهار گل خوردن استقلال هم نباید زیاد پرداخت، مگر برزیل در خانه خودش هفت گل نخورد؟ بهرحال هر دو این عزیزان از نظر من قابل احترام هستند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.