نکونام : درویش نمیتواند بگوید کی در تهران بازی کند

جواد نکونام سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از پیروزی مقابل آلومینیوم اراک در هفته هشتم لیگ برتر صحبت کرد که مشروح صحبت‌های او به شرح زیر است:

🔹این برد را به تیم و هواداران تبریک می‌گویم. در ۱۰-۱۵ دقیقه پایانی که ۱۰ نفره شدیم، هواداران به ما نیرو و انرژی دادند تا بچه‌ها توانستند تمرکز بالایی داشته باشند و نیروی خود را بری حفظ تک گل نگه دارند.

🔹 بازی در دو نیمه کاملا دست ما بود. می‌دانستیم حریف توپ را به ما می‌دهد و سعی می‌کند روی اشتباهات در ضدحمله به گل برسد یا ضربه ایستگاهی به دست آورد تا به ما ضربه بزند. دیدید که کاشته کنار دروازه را هم بلند می‌زدند، توپ به اوت می‌رفت و ما آن را می‌گرفتیم. گذشتن از خط دفاعی تیمی که ۱-۴-۵ بازی می‌کند و مهاجمشان در نیمه خودشان است واقعا سخت است اما ما توانستیم چندین بار این کار را انجام دهیم.

🔹در دقیقه ۶ بازی باید برای ما پنالتی گرفته می‌شد اما در ادامه توانستیم گل بزنیم. تا زمانی که ۱۰ نفره شویم بازی دست ما بود و خوب بازی کردیم. با تعویض اجباری که داشتیم نتوانستیم بازیکنان مدنظرمان را به زمین بیاوریم. در ۱۰ دقیقه آخر به خاطر ۱۰ نفره شدن تحت فشار قرار گرفتیم اما موقعیتی به حریف ندادیم. فقط یک موقعیت ارسال بود که داشتند. در زمان ۱۰ نفره بودن سازمان و ساختار دفاعی خودمان را خوب حفظ کردیم و توانستیم سه امتیاز مهم را بگیریم.

🔹اگر دقت می‌کردیم، می‌توانستیم در نیمه دوم روی ضدحملات به گل برسیم. مهرداد محمدی در یک صحنه ۲۰-۳۰ متر تک به تک شد اما نتوانست گل بزند. می‌توانستیم این بازی را با اختلاف ۲ گل ببریم اما با توجه به فشاری که دقایق آخر روی تیم ما آمد، نزدیک بود بازی مساوی شود. به هرحال به هواداران تبریک می‌گویم و برای بازی بعد آماده می‌شویم.

🔹من در فوتبالم و تمام مدتی که مربی گری می‌کنم، فقط بازی به بازی فکر می‌کنم و اینکه قبل و بعد چه اتفاقی می‌افتد اهمیت ندارد. هر بازی برای من مهم است. شرایط سختی که قبلا داشتیم را الان هم داریم. با توجه به نقل و انتقالات، سقف قرارداد و بازیکنان نگرفتن روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم. من اصلا آن را فراموش نمی‌کنم؛ خیلی روزهای سختی بود. اینکه می بریم یک خوشحالی برای من دارد و آن اینکه هواداران خوشحال هستند. من خودم روزی جای آن.ها بودم. همیشه به بازیکنان گفتم حق ندارید یک لحظه اشتباه کنید و یک لحظه خواب بمانید؛ به خاطر این هواداران؛ خانواده‌هایمان که پای تلویزیون هستند و کسانی که این تیم تمام زندگی شان است. ما وظیفه مان را انجام می‌دهیم.

🔹ولی قطعا من شرایط سختی که گذراندم را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم و در ذهنم است. به تمام بازیکنان می‌گویم با قدرت به زمین برویم، ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و اینکه چه اتفاقی می‌افتد دست خداست.

 

🔹 درباره شروع خوب در لیگ برتر باید بگویم اینکه چه اتفاقی سال‌های قبل برای استقلال افتاده است را کاری ندارم. من زمانی هم که بازیکن یا مربی بودم پیگیر نتایجش بودم. یادم است زمانی که در پاس بودم، وسط بازی، نتیجه دیدار استقلال و پرسپولیس را پیگیری می‌کردم اما اینکه به رکورد و … مسائل فکر کنم، اصلا اینگونه نبوده است و اصلا فکر نمی‌کنم. کار من برای بازی بعدی از فردا شروع می‌شود. تمام تلاش و زحمت و بردهایی که اتفاق می.افتد برای بازیکنان است و من کوچکترین نقشی ندارم چون آن‌ها مردانه برای تیم زحمت می کشند.

🔹 بازیکنان سال گذشته ۷ ماه بدون دریافتی کار کردند و امسال نیز از خیلی تیم‌ها عقب هستیم ولی نسبت به یکی دو ماه گذشته شرایط بهتری داریم واقعا همه کارها را بچه‌ها انجام می‌دهند و این رکوردها و بردها برای آن‌ها است. من همیشه گفتم که کنارشان هستم اما آن‌ها در زمین تلاش می‌کنند و من فقط صحبت و راهنمایی انجام می‌دهم. روز اول هم گفتم که باید سرتا پای این بازیکنان را طلا گرفت. آن‌ها در شرایط سختی که داشتیم به تیم کمک کردند.

🔹این هفته تیم بودنمان را نشان دادیم و کار بزرگی کردیم. تیم های دیگر چه پول‌هایی می.گیرند و سر خیلی چیزها اشک تمساح هم می‌ریزند اما ما از چیزهایی که داریم هم می‌گذریم. این وظیفه مان است که برای مردمی که عاشق استقلال هستند انجام بدهیم و دلشان را شاد کنیم.

🔹به این فکر می‌کنم که چه بگویم که فردا نگویند آقای نکونام تا اطلاع ثانوی محروم هستیم؛ یک دقیقه دیگر می‌گویند محروم هستی. چیزی هم نگوییم درست نیست چون هواداران و خانواده هایمان یک به یک پیام می دهند که این چه داوری است؟! واقعیت این است که به خدا، به دین خسته شده‌ایم و دیگر نمی‌دانیم چه بگوییم.

🔹قبل از بازی با مس رفسنجان و حتی سپاهان می‌دانستم چه اتفاق داوری می‌افتد چون قبلا در بازی نساجی سپاهان برایم رخ داده بود. دو بازی ما را مهدوی قضاوت کرده بود می‌خواهم بدانم داور دیگری در فوتبال ایران وجود ندارد؟ چرا در ۷ بازی قبلی ما دو بار ایشان قضاوت کرده است؟ در شرایطی که بازی قبل ما هم در آزادی اشتباه کرد و پنالتی نگرفت. امروز هم ۱۰ دقیقه وقت اضافه گرفت. در یکی از بازی‌های لیگ بازیکن ذوب آهن ضربه به سرش خورد، آمبولانس وارد زمین شد اما داور ۱۰ دقیقه وقت اضافه گرفت. امروز برای چه ۱۰ دقیقه وقت اضافه گرفتند؟! ابتدا گفتند ۶ دقیقه وقت اضافه اما در ادامه ۱۰ دقیقه شد. کنار زمین دوید تا ۶ دقیقه را نشان ندهند و بگوید ۱۰ دقیقه است. این چه نوع داوری است؟ ما استقلالی‌ها خسته شده‌ایم. آقای هوادار استقلال حواستان باشد تیم ما خیلی باید دعوا کند! ما باید رو به روی همه چیز بایستیم. بدون هیچ جنگی تیم‌های دیگر سه امتیاز سه امتیاز می‌گیرند.

🔹امروز چرا ۱۰ نفره شدیم؟ بازیکن حریف روی محمدحسین مرادمند فن کشتی فیتو زده، او را به زمین کوبیده اخراج نمی‌کند ولی داور به بازیکن من و مرتضی تبریزی کارت زرد نشان داد و به بازیکنی هم که فن زد کارت داد. بازیکن من را زده اخراج دارد. کنار زمین آقای صالحی و داور چهارم خودشان مانده بودند. من با آن ها صحبت کردم. آرمان رمضانی دقیقه ۱۰ بازی نباید کارت زرد می گرفت. در ۱۰ دقیقه آخر همه هواداران و خانواده هایمان استرس داشتند در صورتی که بازی باید خیلی راحت تمام می شد؛ خیلی راحت. من نمی‌دانم چه مانده که ما بگوییم و چه اتفاقی باید بیفتد که ما شاهد اشتباهات علیه تیم مان نباشیم. هفت هفته از لیگ گذشته؛ دیگر بس است؛ خسته شده‌ایم. والا  خسته شده‌ایم.

🔹زبیر کمی در عضلاتش درد داشت و قرار شد این بازی نباشد تا دیدار بعدی را از دست ندهد.  برای بازی بعد آماده می‌شود.

🔹درباره کاهش قراردادها برای ثبت قرارداد بلانکو باید بگویم که به خاطر لطف هواداران، ما و بازیکنان وظیفه مان را انجام دادیم و هیچ منت و حرفی نیست. بازیکنان با عشق این کار را کردند و کوچک ترین کاری بود که می‌توانستیم برای باشگاه بزرگ استقلال انجام دهیم.

🔹درباره اینکه مدیرعامل پرسپولیس درباره بازی کردن تیم‌ها در ورزشگاه آزادی گفته‌اند “اگر قرار باشد یک تیم بازی کند آن تیم ما هستیم”  باید بگویم که ایشان نمی توانند تعیین کننند که چه تیمی بازی کند. اگر اینطور باشد، من هم می‌گویم اگر قرار باشد یک تیم در ورزشگاه آزادی بازی کند استقلال است. استقلال و پرسپولیس باید در ورزشگاه آزادی بازی کنند و اگر قرار باشد در آزادی بازی نکنند دو تیم باهم نباید بازی کنند. من هم می‌توانم بگویم فقط استقلال باید در آزادی بازی کند؛ به حرف من نیست.

🔹بلانکو به نسبت بازی اول به نظرم خوب بازی کرد. چون مشکل تمرین نکردن و ثبت قرارداد در سازمان لیگ برای بازیکن استرس می کند و شرایط مسابقه را نداشت و اینکه برای ما بازی کرد و زحمت می‌کشید؛ آن هم در جوی که تا به حال بازی نکرده بود، عالی بود و در آینده می بینید چه کیفیتی دارد. ما شرایطی داریم که هر بازیکن در هر جای زمین می تواند به ما کمک می کند. بلانکو قطعا یکی از خوب‌های تیم ما می‌شود.

 

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.