نکونام : دیگر جلوی دوربین های صدا و سیما مصاحبه نمیکنم

جواد نکونام سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از شهرآورد معوقه هفته پنجم لیگ برتر حضور یافت که صحبت‌های او به شرح زیر است:

🔹امروز تولد مرحوم ناصر حجازی یکی از اسطوره‌های استقلال و فوتبال کشور بود، خدا ایشان را رحمت کند و ناراحت هستیم که بین ما حضور ندارند.

🔹قبل از صحبت درباره شهرآورد، باید بگویم که این آخرین مصاحبه مطبوعاتی و کنفرانس من با حضور دوربین‌ها است. تمام شد. بهتر است با برخی کارشناسان شیتیل بگیر که همه در فوتبال آن‌ها را می‌شناسند، صحبت کنند یا با مجریان یک قران دوزاری که به باشگاه استقلال بی احترامی می‌کنند. از این به بعد در کنفرانسی که دوربین صداوسیما باشد، صحبت نمی‌کنم. بی احترامی به اصحاب رسانه نباشد، این بی احترامی است که به باشگاه بزرگ استقلال شده و هواداران و ما ناراحت هستیم.

🔹در نیمه اول بازی را از دست دادیم، به خاطر یک سری جای‌گیری اشتباه که داشتیم ولی در خلق موقعیت می‌توانستیم به گل برسیم. نیمه دوم کاملا در اختیار ما بود و آنالیز خوبی داشتیم و توانستیم پرسپولیس را تحت تاثیر قرار دهیم و می‌توانستیم بازی را ببریم. روی یک اشتباه و غفلت گل خوردیم و بهترین بازیکن‌مان آرمین سهرابیان یک لحظه تمرکز نداشت. در رختکن هم به او گفتم بهترین بازیکن ما بود؛ اشتباهات برای من مربی است.

🔹نیمه دوم تیم ما خوب و قابل احترام بازی کرد و موقعیت‌هایی خلق کرد. قبل از خوردن گل می‌توانستیم به گل برسیم. متاسفانه یک لحظه غفلت کردیم و گل خوردیم. صددرصد خطای اول پنالتی بود و دست بازیکن ما را کشیدند. اگر امروز VAR نبود، دوباره رقیب سه امتیاز می‌گرفت و می‌گفتند بازهم بردیم. با VAR سه صحنه مشکوک را چک کردند که یکی از آن‌ها را پنالتی گرفتند. اگر VAR نبود، دوباره باید هواداران ما ناراحت می‌شدند و آن طرف خوشحال. آقایان مسئول! VAR در همه استادیوم‌ها لازم است؛ نه فقط آزادی.

🔹بعد از اینکه گل مساوی را زدیم، تغییر سیستم دادیم و تیم هجومی را داخل زمین قرار داده بودیم. در چند دقیقه آخر بازی بکش بکش و رو به مستقیم بود. در بحث تاکتیکی خیلی قوی‌تر از پرسپولیس بازی کردیم.

🔹از بازیکنان تیمم تشکر می‌کنم، آن‌ها فوق‌العاده بازی کردند. از هواداران که سنگ تمام گذاشتند و جانانه تشویق کردند تشکر می‌کنم.

🔹خوشحالی بعد از گل من طبیعی بود و دروازه‌ای که گل زد این طرف بود منم همان سمت خوشحالی کردم. پرسپولیس هم وقتی گل زد دروازه این سمت بود و به همان سمت خوشحالی کرد. من هرطور که دلم بخواهد خوشحالی می‌کنم؛ به کسی بی احترامی نمی‌کنم اما هرطور دوست داشته باشم شادی می‌کنم.

🔹درباره صحبت با بلانکو بین دو نیمه باید بگویم که ما کار تاکتیکی داشتیم که بلانکو یک لحظه فراموش کرده و به خاطر جو ورزشگاه به او این موضوع را گوشزد کردم. چون در این جو صدا به صدا نمی‌رسد، نمی‌توانم آرام صحبت کنم. اگر دقت می‌کردیم و حواسمان جمع بود بازی را می‌بردیم.

🔹بله، من به حسینی گفتم که بخوابد زیرا می‌خواستم تغییر تاکتیک‌مان اعمال شود زیرا ۵ مهاجم داخل زمین داشتیم و دیگر نمی‌توانستیم با همان تاکتیک بازی کنیم، باید وقفه ایجاد می‌کردیم که تاکتیک را اجرا کنیم.

🔹درباره رضایت داشتن یا نداشتن از محمدی و بلانکو باید بگویم که ما تیمی کار می کنیم و نفر مهم نیست. در ۲۰ دقیقه ابتدای بازی شکل تیمی ما مشکل داشت و پرسپولیس بازی را تحت کنترل گرفت. در نیمه دوم شکل کارمان خوب و بهتر شد. برنامه ما روی ۲ مهاجم و ۳ هافبکمان نبود. برنامه ما تیمی بود.

🔹باورمان نمی‌شد که گل خوردیم چون پرسپولیس در نیمه دوم جلو نیامده بود. بازیکنان زحمت کشیدند و بازی را کنترل کردند. در زدن ضربات آخر بی دقت بودیم. چهره من نسبت به شرایط بازی واکنش نشان می‌دهد. باز هم می‌گویم با احترام به کارشناسان داوری و موعود بنیادی فر پنالتی اول باید برای استقلال گرفته می‌شد.

🔹گروهی از کارشناسان شیتیل بگیر هستند که کارشناسی دل به خواهی انجام می‌دهند. طبیعی این بود که خطای اول در نیمه دوم پنالتی بود و عکس العمل نشان دادیم اما با کارشناسانی که با حب و بغض در مورد تیمم صحبت می‌کنند و به مجریان پیام می‌دهند که پنالتی استقلال را اینطور کنید، مشکل داریم. برای من این چیزها را فرستاده‌اند و با این مسائل مشکل داریم و گرنه بازی تمام شده و کسی نمی‌تواند دیگر بحث کند. نظرمان را در کنفرانس می‌گوییم و هرکسی بگوید پنالتی بود یا نبود دیگر تصمیم عوض نمی‌شود.

🔹تیم من یاد گرفته که بجنگد و خودم هم می‌جنگم. زحمت کشیدیم و به اینجا رسیدیم. نگاه نکنید که صدر جدول هستیم، امروز دفاع وسط نداشتم. پیمان بابایی بعد از مدت‌ها مصدومیت اولین بازی‌اش را انجام داد. تیمم را با هیچ تیم دیگری نمی‌توانید مقایسه کنید. هیچ تیمی به اندازه ما سختی نکشیده است. واقعا باید سرتاپای بازیکنان را طلا گرفت که با همه سختی‌ها ایستادند. در استقلال باید همیشه زحمت بکشیم و بهترین عملکرد را داشته باشیم.

🔹در نیمه اول این بازی بی محابا و باز بازی کردن کاری ندارد. تیم ما با برنامه ریزی بازی کرد و در این نیمه جای گیری ما اشتباه بود. بهترین بازیکنان را داریم ولی در نیم فصل باید ببینیم می توانیم بازیکن بگیریم یا نه. نیاز به بازیکن بزرگسال و زیر ۲۳ سال داریم تا در نیم فصل دوم بتوانیم با یک تغییر تاکتیک نفرات بیشتری داشته باشیم.

🔹نتایج تیم‌های دیگر برای ما هیچ اهمیتی ندارد. من خیلی زرنگ باشم کارهای تیم خود را انجام دهم.

🔹من با بازیکنانم زندگی کردم و هربازی از بهترین نفرات استفاده می‌کنم. دوست دارم تیمم بهترین نتیجه را بگیرد و هرکسی در تمرینات بهتر باشد بازی می‌کند.

🔹حضور VAR در بازی تاثیر داشت وگرنه از استقلال امتیاز گرفته می‌شد. پنالتی استقلال را داور برنگرداند و VAR برگرداند که جای خوشحالی دارد. قبل از این صحنه نیز می‌توانستند برای ما پنالتی بگیرند. VAR به بهتر شدن فوتبال کمک می‌کند و نیاز است که برای فوتبال ما نیز اتفاق بیفتد. برای فوتبال ما به جای سقف قرارداد و سقف بازیکن بهتر است VAR بیاورند تا حق به حق دار برسد.

🔹 من قبل از بازی هم گفتم که همه چیز به ضرر استقلال است. در خصوص این بازی هم فقط نمی‌گویم. همه چیز به ضرر استقلال است. همه شما دیدید که ما چقدر روی موضوع سقف قرارداد  سختی کشیدیم. دیدید که چطور تیم ما را تحت فشار گذاشتند تا بتوانند از ما امتیاز کم کنند. باشد، امتیاز کم کنید، این هم روی آن! اما واقعیت این است که ما کاری انجام ندادیم. اگر قرار است از ما امتیاز کم شود، باید از تیم‌های دیگر ۵ امتیاز کم شود.

🔹خنده‌دار است که بگوییم این تیم، سقف را رعایت کرده است. نباید به شعور همدیگر توهین کنیم. تلویزیون برای استقلال معضل شده است. هر کسی به خودش نباید اجازه دهد که در مورد استقلال صحبت کند. من در زندگی‌ام برای کسی کری نخواندم. توهین نکردم. بی احترامی نمی‌کنم. چه هوادار پرسپولیس و چه هوادار سپاهان. آنها هم هوادار تیمشان هستند. نمی‌شود هر کسی هر چیزی دلش خواست بگوید. تا به صورت رسمی از ما عذرخواهی نکنند، به بازیکنان هم گفته‌ام که با صداوسیما مصاحبه نکند. من به بازیکنم اجازه ندادم به تلویزیون برود ولی در آن برنامه نشستند هر چه دلشان خواسته به من گفتند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.