نگاهی به بازی پیش روی استقلال و تراکتور سازی

اختصای آبی پوشان – بازی استقلال برابر تراکتور سازی یکی از حساس ترین بازیهای نیم فصل است و استقلالی که خود را کم کم به جمع تیمهای بالا نشین نزدیک کرده است با پیروزی در این دیدار میتواند جهش خوبی در نزدیک شدن به تیمهای بالانشین داشته باشد .

استقلال-تراکتور

با بازیهایی که از استقلال و تراکتور سازی در هفته های گذشته دیده ایم معتقدیم که استقلالیها در این دیدار میتوانند برنده از زمین بیرون روند و در این راه اول نیازمند حمایت هواداران و بعدا باهوشی و زیرکی کادر فنی و بازیکنان به خصوص در پستهای خاصی می باشد .

سمت راست تراکتور جایی است که شهرام گودرزی حضور دارد و در پشت سر او ایران پوریان بهترین بازیکن فصل تراکتورسازان در آنجا بازی میکند و در نفوذها به خوبی جلو می کشد و مدافع سمت چپ حریفان را به درد سر می اندازد , از این رو نقش یعقوب کریمی در این دیدار حیاتی خواهد بود و یک اشتباه از سوی او میتواند تبعات بدی داشته باشد . یعقوب کریمی که در پست مدافع چپ به خوبی جا افتاده و یکی از بهترین بازیکنان استقلال در این فصل بوده باید در این بازی با حواس جمع تر بازی کند .

سمت چپ تراکتور هم چندان بی خطر نیست و سرعت محمد ابراهیمی در آن سمت می تواند مشکل ساز باشد و مگویان باید در دفاع راست استقلال باهوش بازی کند و مواظب استارت های خطرناک ابراهیمی باشد .

اما مهمترین قسمت زمین که می تواند سرنوشت این بازی را عوض کند میانه میدان است که در تراکتور بازیکنانی چون کیانی و سروش رفیعی و احتمالا کرار یا محمد نوری حضور خواهند دشت و هافبک های استقلال و به خصوص بختیار رحمانی و امید ابراهیمی و فرشید اسماعیلی ( در صورت رسیدن به این بازی)در جنگهای تک به تک میانه میدان موفق تر عمل کنند .

در خط حمله تراکتور سازی که روی سر زنی حاتمی حساب ویژه ای باز کرده اند با بودن پادوانی کار راحتی برای اجرای این تاکتیک خود نخواهند داشت .

اما تراکتورسازی ضعف هایی هم دارد که استقلال می تواند به خوبی از آنها استفاده لازم را ببرد . البته از پرداختن به برخی ضعف های تراکتور خودداری میکنیم و این موارد تقدیم کادر فنی استقلال به صورت خصوص خواهد شد ( البته اعضای کادر فنی و آنالیز استقلال بهتر از آنها آگاه هستند) ولی به صورت کلی حرکات بازیکنان سرعتی استقلال مثل محسن کریمی در عمق می تواند بلای جان تیم امیر قلعه نوعی باشد و هادی محمدی و خالد شفیعی استعداد دادن پنالتی و حتی اخطار و اخراج برابر سرعت محسن کریمی را دارند .

محمد رضا اخباری دروازه بان تراکتور سازی نیز امسال در حد و اندازه های سال قبل خود ظاهر نشده است و اشتباهاتی در بازی انجام میدهد که مهاجمان استقلال می توانند از آن استفاده لازم را ببرند .

تلگرام استقلال

1 دیدگاه برای “نگاهی به بازی پیش روی استقلال و تراکتور سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.