هافبک پر قدرت و دفاع متزلزل

استقلال مدل ۹۳ دوازده بازی در لیگ و دو بازی در جام حذفی انجام داده است و بعد از گذشت ۱۴ بازی میتونا بهتر در مورد نقاط ضعف و قدرت استقلال اظهار نظر کرد . خطوط مختلف استقلال را بررسی میکنیم:

عکسهای بازی استقلال و پارسه

هافبک پر قدرت و دفاع متزلزل:

خط دروازه:

در دروازه استقلال تنها محسن فروزان استفاده شده است و عملکرد تقریبا رضایت بخشی نیز داشته است و کارلوس کیروش را مجاب به دعوت از او به تیم ملی کرده است . داسیلوای برزیلی و گروسیان جوان هم مورد استفاده قرار نگرفته اند تا در مورد آنها بشود قضاوت کرد . ولی تاکنون استقلال در این خط احساس مشکل جدی نداشته است .

خط دفاعی :

بیشترین مشکل استقلال در این خط بوده است . استقلال در خط دفاعی انبوهی از بازیکنان مصدوم را این فصل داشته است . ابتدای فصل حنیف عمران زاده مصدوم شد و تا به حال نیز به ترکسیب استقلال اضافه نشده است و امیرحسین صادقی نیز بعد از عمل جراحی ابتدای فصل و غیبت چند هفته ای به ترکیب استقلال بازگشت , بازگشتی که چندان پرفروغ نبوده و اشتباهات وحشتناک او در چند بازی امتیازات حساسی را از استقلال گرفت . هرائر مگویان ارمنستانی که مدافعی تنومند و خوب نشان داده است هم مصدوم شد و در شرایط سختی بازیهای استقلال را ازدست داد . بیگ زاده نیز بالجبار به خط دفاعی آمد که او هم در اردوی تیم ملی مصدوم شد و دست امیر قلعه نوعی بسته تر از قبل . خرسند نیا نیز که پست اصلی اش هافبک دفاعی است در خط دفاعی استفاده شد که چندان جواب نداده است . به نظر میرسد با پایان مصدومیت عمران زاده و مگویان و تمرکز بیشتر صادقی استقلال می تواند مشکلات خود را در این منطقه هموار کند .

خط هافبک:

نقطه قوت و اتکای استقلال خط هافبک این تیم بوده است . جاسم کرار عراقی فوق ستاره استقلال در این فصل بوده و در کنار او امید ابراهیمی که فوق العاده بازی می کند . در این خط آندرانیک تیموریان و خسرو حیدری ملی پوش هم هستند که هرچند نا آماده و دور از روزهای اوج ولی نام آنها هم میتواند وزن این خط را بالاتر ببرد . کریمیان جنگنده و رمضانی جوان و پدیده این فصل استقلال هم در این خط هستند که امیر قلعه نوعی با اعتماد به رمضانی هم میتواند باعث پیشرفت این بازیکن شود و هم وزن تهاجمی و سرعتی تیمش را بالاتر ببرد .

خط حمله:

در خط حمله استقلال سجاد سه بازیکنی هستند که نه چندان پرقدرت و نه چندان ضعیف کار کرده اند . جدای آرش برهانی دو مهاجم دیگر یعنی شهباززاده و قاضی در ۱۴ بازی گذشته ۱۲ گل به ثمر رسانده اند و ۷ گل زده شهباززاده برای استقلال تا اینجا و در اولین سال حضورش آمار مناسبی است .

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.