وقتی باید ببازی ها مد نبود

اختصاصی آبی پوشان – سال ۱۹۷۰ میلادی (فروردین ۱۳۴۹ شمسی) تاج ایران برابر هاپوئل اسرائیل یکی از قدرتهای آن زمان فوتبال آسیا قرار گرفت تا قهرمان آسیا در فینالی دشوار مشخص شود .

در این دیدار هاپوئل از تاج پیش افتاد و تا دقیقه ۸۳ هم تاج از این تیم شکست خورده بود ولی در دقایق ۸۳ و ۹۲ غلام وفاخواه و مسعود معینی دو بار دروازه غول فوتبال آسیا در آن زمان را باز کردند و به مقام قهرمانی رسیدند .

یاران با غیرت تاج و بازیکنان ایرانی در این دیدار کاری کردند کارستان و جام قهرمانی را در برابر اسرائیلی ها بالا بردند و دل میلیونها ایرانی و به خصوص هواداران تاج آسیا را شاد کردند . هنوز هم که هنوزه هواداران استقلال و یا همان تاج سابق به این افتخار آفرینی می نازند و در هر کوی و محفلی از این قهرمانی با افتخار یاد می کنند .

در آن زمان مد نبود به ورزشکار بگویی باید ببازی در آن زمان روح ورزش روح جوانمردی و مبارزه و قهرمانی بود . از آن سال زیاد می گذرد و اگر آن زمان کسی می گفت باید ببازی یا باید شرکت نکنی الان چیزی از آن روز باقی نمانده بود ولی اکنون این برد غرور انگیز در تاریخ ثبت شده و ایرانیها از آن روز به نیکی یاد می کنند و اسرائیلی ها به تلخی .

حرفهای کلیشه ای و تکراری را نمیخواهیم باز کنیم و بگوییم چرا فلسطینی ها با رژیم صهیونیستی مسابقه می دهند و یا چرا زحمات سالها تلاش ورزشکارانمان را بر باد می دهید فقط می گوییم روزهای درخشانی بسازید مانند بیست و یکم فروردین ۱۳۴۹ که  سالهای سال با افتخار  یاد شود .

#ورزش_از_سیاست_جداست

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.