وقتی هیچ دروازه ای به رویت بسته نیست

🔹شیخ دیاباته… اسمی که حالا حالاها نه از ذهن هواداران آبی می رود و نه از ذهن لیگ برتر و نه از ذهن عموم فوتبال دوستان.
🔹مهاجمی که در اولین فصل حضورش که تنها در دو سوم بازیها حضور ثابت داشت توانست ۱۴ گل به ثمر برساند و به تنهایی در صدر جدول گلزنان لیگ برتر این فصل قرار بگیرد و کفش طلای فوتبال ایران را از آن خود کند.
🔹هواداران آبی تا قبل از او با نام و خاطره مامه تیام که هموطن شیخ دیاباته و هم شماره او در دو فصل گذشته در خط حمله آبی ها تنها یک نیم فصل حضور داشت ایام می گذراندند و پس از رفتن آن مهاجم گلزن، به اندازه انگشتان هر دو دست مهاجم خارجی و داخلی در خط حمله تیم محبوبشان دیدند اما هیچ یک نه به اندازه مامه تیام توانستند گلزنی کنند و نه در حد و اندازه های خط حمله استقلال بودند.
🔹تا اینکه در فصل و انتقالات این فصل، اسمی به نام شیخ دیاباته پیدا شد که همه نگاه ها را به سمت خود جلب کرد.. شاید با دیدن و شنیدن نامش گمان می کردیم که او هم مهاجمی است مثل منشا، یا مثل الحاجی گرو یا مثل گونزالس و…و… که در طول فصل گذشته چهار مهاجم خارجی بی فایده و به درد نخوری بودند که تنها چند صد هزار دلار پول زبان بسته را گرفتند و حتی به اندازه انگشتان یک دست هم نتوانستند برای تیم استقلال گلزنی کنند.
🔹اما اگر می خواهید یک مهاجم را خوب بشناسید باید ببینید که در اوایل حضورش چند مرده حلاج است.. شیخ دیاباته از این نوع مهاجمان بود.. در بدو ورودش بوی گل می داد.. مهاجمی بسیار باهوش، با قدرت بدنی عالی، و مسلط در هوا و زمین.. زوج خوب و خوشبختی هم برای مهدی قائدی بود.
🔹مهدی قائدی که این فصل هم بصورت جدی، اولین فصل حضور ثابت خود با پیراهن شماره ۱۰ را تجربه می کرد که با نظر و توصیه سرمربی ایتالیایی، زوج خوب و دوست داشتنی خط حمله آبی ها در این فصل را تشکیل دادند.
🔹شیخ دیاباته با ۱۴ گل زده و مهدی قائدی با ۱۰ گل زده.. و یک عالمه فرصت های گلزنی که با بدشانسی به گل تبدیل نشدند، باعث این شدند که خط حمله آبی پوشان بهترین خط حمله این فصل را تشکیل دهند.
🔹به واقع هر زمان که شیخ دیاباته در ترکیب ثابت حضور داشت، خیال هواداران از بابت خط حمله و گلزنی آنقدر راحت و آسوده بود که می دانستند که در این بازی پای شیخ دیاباته به طور حتم به گل باز می شود، و به معنای خودمانی تر، تا زمانی که شیخ در خط حمله حضور داشت هیچ دروازه ای به رویش بسته نبود و حداقل یک توپ بوسیله این مهاجم به تور دروازه حریفان می چسبید.
🔹دیاباته در اولین فصل حضورش خاطره ای از خود در بین هواداران آبی ساخت و در ذهن هایشان به ثبت رساند که تا مدتهای طولانی هرگز قابل فراموشی نخواهد بود.. و زمانی این خاطره دلنشین تر و از یاد نرفتنی خواهد شد که خیالشان از بابت حضور مستمر این مهاجم برای فصل آینده لیگ برتر هم آسوده شود.
🔹اصلا مگر می شود آقای گل این فصل را به این آسانی از دست داد.. تیم استقلال پس از فصل ها انتظار و مشکل در گلزنی مهاجمانش، دو مهاجم آماده، گلزن و با هوش به خود دیده است و اگر قرار باشد هر کدام از آنها را از دست بدهد، هرگز برای هواداران قابل قبول نخواهد بود و باید منتظر اتفاقات بسیار سخت و ناگوار در آینده باشیم اگر بخواهد جدایی ای صورت بگیرد.

✍️ محمود فخرالحاج

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.