وینفرد شفر گزینه ای که میتواند در استقلال موفق باشد

اختصاصی آبی پوشان -مربی خارجی در ایران مثل هندوانه سربسته هست و کسی نمی تواند بگوید فلان مربی موفق خواهد شد و یا موفق نخواهد شد .

هنوز نه ما نه کس دیگه ای نمیدانیم واقعا وینفرد شفر به عنوان مربی استقلال انتخاب شده است یا نه چون اطلاع رسانی در این زمینه از سوی باشگاه بسیار ضعیف است ولی از وقتی نام او بر سر زبانها افتاد برخی کانالها که اتفاقا برای منصوریان هم خیلی زود حیا کن رها کن راه انداخته بودند برای این مربی آلمانی هم نیامده حیا کن و رها کن راه انداخته اند و سعی دارند از همین ابتدا ذهن هواداران را مخدوش کنند. سه علتی که برای مخالفت با این مربی نامدار آلمانی مطرح میشود را در زیر بیان میکنیم و به تحلیل آنها میپردازیم :

افتخارات

دیدیم و شنیدیم برخی مطالب نوشته شده و شفر را بی افتخار نامیده اند .آیا از دید این دوستان قهرمان جام اینتر توتو و قهرمانی جام ملتهای آفریقا و نایب قهرمانی جام کنفدراسیونها و قهرمانی لیگ و سوپر جام امارات و قهرمان جام کشورهای حوزه کارائیب و…  افتخار حساب نمیشه ؟

دوستان وقتی مطلبی درج میکنیم واقعیات را درج کنیم نه چیزی که میخواهیم به خواننده مطلب القا کنیم.

 

سن بالا

دوستان سن این مربی را زیاد میدانند و این مربی را پیر میدانند هرچند ما هم علاقه داریم و داشتیم مربی جوانتر هدایت استقلال را برعهده بگیرد ولی همین دوستان به سن پایین منصوریان ایراد میگرفتند و او را برای مربی گری استقلال زود میدانستند و همین دوستان باید در نظر داشته باشند شفر فقط ۴ سال از برانکو و ۳ سال از کیروش بزرگتر است .

این هم در نظر داشته باشید که شفر از آرسن ونگر ، فابیو کاپلو ، ویسنته دل بوسکه و ده ها و صدها مربی فعال در دنیا سن پایین تری دارد .

 

افتخارات دور

برخی از دوستان در کمال شگفتی افتخارات شفر را برای سالهای دور مطرح کرده اند در حالی که این دوستان میتوانستند با کمی تحقیق و جستجو ببینند که شفر در همین دو سال قبل هم مقام داشته است و باید توجه کنیم او مربی ملی بوده و نمیشد هر لحظه جام گرفت .

افتخارات شفر برای سالهای دور نیست و نزدیک است .

 

نقاط ضعف از دید ما

ما میتوانیم دو نقطه ضعف برای شفر بیان کنیم :

اولی اینکه این مربی بیشتر  و به خصوص در سالهای اخیر در رده ملی مربی بوده و از جو باشگاهی دور بوده و دومی هم همان هجمه و فشارهایی که باعث زمین خوردن منصوریان شد هنوز نیامده برای این مربی هم ایجاد شده و همان هجمه ها مانع نتیجه گیری میشوند و البته این مورد تنها برای این مربی نیست چون فرهنگ حیا کن رها کن تبدیل به یک اپیدمی در استقلال شده است…

✏️ هادی صاحب خواجه

تلگرام استقلال

1 دیدگاه برای “وینفرد شفر گزینه ای که میتواند در استقلال موفق باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.