چرا بازی با الریان مهم است ؟

🔹 اگر برنامه بازیهای پیش روی استقلال را نگاه کنیم و از سوی دیگر ، جدول رقابت های آسیایی و اردوی تیم ملی بزرگسال ایران را کنار هم قرار دهیم ، در می یابیم که پیروزی در بازی الریان (و همانا حضور ۹۰ هزار نفری استقلالی ها در ۱۳ فرودین ۹۷) چقدر اهمیت دارد.

🔹 از طرفی سرمربی تیم ملی (کارلوس کیروش) نیز با مصاحبه و به راه انداختن جو رسانه ایی به نوعی نشان داده که نمیتوان به تعامل وی با باشگاه هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند ، امیدوار بود.

🔹 پارامتر دیگری که باید در نظر گرفت ، حریف احتمالی تیم دومِ گروه استقلال (گروه D) در گروه B است. جایی که نماینده دوم گروه مرگ می بایست در تاریخ ۱۷ یا ۱۸ اردیبهشت ۹۶ در مقابل تیم قدرتمند گروه B_الدحیل قطر قرار بگیرد.

🔹 این درحالی است که الدحیل با ۴ برد از ۴ بازی در گروه B تنها تیمی در لیگ قهرمانان آسیاست که تمام بازیهای مرحله گروهی ACL 2018 را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

🔹 آمادگی فنی تیم الدحیل زمانی مشخص میشود که در کنار آمار خوب بازیهای آسیایی ، در لیگ (داخلی) ستارگان قطر نیز (در یک هفته مانده به پایان مسابقات لیگ ۲۰۱۸ قطر) ، عنوان تنها تیم بدون باخت و صدر نشین را به خود اختصاص داده است.

🔹 و نکته جالب توجه آنجاست که الدحیل در کنار این موفقیت ها ، خط حمله آتشینی در اختیار دارد ، که با زدن ۸۱ گل در ۲۱ هفته (لیگ قطر) با اختلاف بسیار نسبت به لیگ های آسیا ( ژاپن ، کره ، استرالیا ، عربستان ، ایران ، امارات و قطر) اکنون به عنوان بهترین خط حمله آسیا (در رده باشگاهی) شناخته میشود.

🔹 الدحیل این آمار گلزنی را نیز در لیگ قهرمانان آسیا حفظ کرده و با زدن ۱۱ گل (تنها) در ۴ بازی ، بهترین تیم غرب آسیا (از این نظر) و دومین خط حمله در بین تمام تیمهای لیگ قهرمانان آسیا (غرب و شرق) را داراست.

🔹 این درحالیست که تیم دوم گروه D (گروه استقلال) می بایست بعد از پشت سر گذاشتن بازیهای دشوار گروه مرگ با این تیم آماده و خطرناک در اولین مرحله حذفی روبرو شود.

🌀 زمانیکه برنامه بازیها را بنگریم ، در میابیم که اگر تیم دوم گروه D استقلال باشد ، باید در شرایطی بازی رفت و برگشت را در مقابل این تیم قوی (الدحیل) برگزار کند ، که به احتمال بسیار قوی با غیبت ملی پوشان در این دو بازی روبرو شود (به دلیل حضور در اردوی ۳۹ روزه تیم ملی منتهی به جام جهانی)

🔹و از طرفی استقلال می بایست برنامه فشرده ایی را در هفته های پایانی لیگ برتر و برگزاری فینال جام حذفی پشت سر بگذارد

🔹 از آنسو مصاحبه های کارلوس کیروش نشان میدهد که به هیچ صراطی مستقیم نخواهد بود و قصد همکاری با بازیکنان داخلی و کنار آمدن با باشگاه های داخلی را ندارد.

🔹 پس در آنچه توضیح داده شد ، مشخص است که استقلال اگر میخواهد به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ صعود کند ، باید تمام جدیت و همت خود را بکار گیرد ، تا به عنوان تیم اول (از گروه مرگ) صعود کند ، تا حداقل در مقابل تیم دوم گروه B (اکنون این جایگاه در اختیار ذوب آهن است) قرار گیرد.

🔹 مسلما بازی در مقابل ذوب آهن (که نیاز به طی کردن مسافت کمتری دارد) و از طرفی کادر فنی نیز شناخت بیشتری از این تیم دارند (و فیلم بازیهایی این تیم بیشتر در دسترس است) بسیار مسیر آسان تری برای صعود به مرحله بالاتر ACL2018 است.

🔹 از طرفی بازیکنان استقلال نیز از نظر روانی و شناختی آمادگی ذهنی بیشتری را در مقابل ذوب آهن خواهند داشت.

🌀 اما نکته اساسی اینجاست که ، سرنوشت صدر نشینی استقلال در گروه مرگ ، میتواند در بازی مقابل الریان مشخص گردد. و این درحالی است که این بازی آخرین بازی خانگی استقلال در مرحله گروهی است. و تقارن آن با روز طبیعت و سفرهای نوروزی ممکن است از میزان حضور هواداران بکاهد.

🔹 درحالیکه هواداران فهیم استقلال نباید فراموش کنند که حضورشان به عنوان یار دوازدهم ، در نتیجه گیری استقلال مقابل الریان چقدر میتواند تاثیر گذار باشد . و با توجه به توضیحات ارائه شده ، این حضور (به طور غیر مستقیم) چقدر میتواند در ادامه مسیر بازیهای آسیایی استقلال موثر و مفید واقع شود.

🔹 باتوجه به تجربه تلخ سال گذشته در مرحله حذفی ، صعود به عنوان تیم نخست گروه مرگ (در کنار موفقیت در فینال جام حذفی) شاید مهمترین اتفاق باشگاه استقلال در نیمه نخست سال ۹۷ باشد

🔹 در آخر امیدواریم که از طرف باشگاه همچنین بازیکنان و کادر فنی
و حتی از نظر هواداران ، اهمیت بازی پیش رو کاملا مشخص باشد و شاهد حضور پرشور (بدور از حاشیه _لیزر) هواداران ، و همچنین نتیجه گیری استقلال باشیم.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.