کاری نکنید که هم نتیجه را ببازید ، هم فرهنگ را و هم اخلاق را

? میخواهم به طور مستقیم با شما هوادارن صحبت کنم (من نیز مانند شما یک هوادار هستم و این متن را برای نشر به مدیر این کانال ارسال کرده ام) لطفا حوصله کنید مطلب را بخوانید و نکات متذکر در این متن را جدی بگیرید.

?این روزگار و این نتایج نباید باعث شود تا از تمام زحمات افراد چشم پوشی کنیم.

? برخی از کانالها اخلاق رو کاملا کنار گذاشتند و طرفداری از استقلال را با لنگ اشتباه گرفته اند، این باشگاه با همه باشگاه های ایران متفاوت است ، طرفدارهای فرهیخته و هنرمند استقلالی نمونه کوچکی از این اصالت و ریشه سترگ تاج کبیر آسیا در فرهنگ و ادب بشمار می آیند.

▫️در این چند روز که فضای رسانه ایی مخدوش و مسموم شده، ادمین های کانالهای پربازدیدِ به ظاهر استقلالی به خوبی نشان دادند که چقدر به فضای زرد ، فحاشی و بی احترامی علاقه دارند و در این میان از بی ادبی و بی احترامی به پیشکسوتان ، مربیان و بازیکنان فعلی و گذشته استقلال کوتاهی نکردند.

▪️ نتایج و مسائل فنی کاملا موجب نارضایتی ما هواداران شده، اما فراموش نکنید که این تاج (بخوانید استقلال) صرفا با قهرمانی هایش زنده نمانده است ، همه شما خوب میدانید که در اوایل انقلاب اسلامی اگر نبود تلاش ها و ممارست های افرادی نظیر “منصور پورحیدری” عده کثیری کمر به نابودی این باشگاه ریشه دار و پرافتخار بسته بودند. اما آنچه تاج (استقلال) را زنده نگه داشت ، فرهنگ غنی و طرفداران بی مثالش بود ، نه قهرمانی در لیگ برتر. (گرچه این امر نیز مهم است و باشگاه پرافتخاری چون استقلال همواره باید مدعی قهرمانی باشد)

? هودار حق دارد که قهرمانی بخواهد ، هوادار حق دارد که پیروزی تیمش را جشن بگیرد ، اما در این میان عده ایی که به مدد نرم افزار تلگرام صاحب رسانه شده اند، به خود حق میدهند که از احساسات پاک و دلسوزانه این هوادار سو استفاده کنند و مبانی اصلی این مکتب را زیر پا گذاشته و هر پست و مطلبی را منتشر نمایند ، همین هایی که صرفا به فکر درآمد های تلگرامی خود هستند و بیش از تولید مطالب به کپی مطالب مشغولند. اکنون خود را صاحب استقلال میدانند و برای این باشگاه نسخه می پیچند.

? اگر شما ۲ سال است که صاحب رسانه (تلگرامی) شده اید، عده ایی سالهاست که برای استقلال قلم میزنند و تلاش میکنند.
? اگر شما پنج یا شش سال است که هوادار این تیم شده اید ، عده ایی ۳۵ سال است که با این باشگاه زندگی میکنند.
? اگر شما امروز از کانال تلگرامی که به نام استقلال ایجاد کرده ایید درآمد دارید ، عده ایی سالهاست که از جیب خودشان برای این تیم و هواداران این تیم (بدون هیچ چشم داشتی) هزینه میکنند.
? اگر شما امروز خودتان را استقلالی و تاجی میدانید ، حداقل به پیشکسوتان ، بازیکنان و مربیان این تیم احترام بگذارید ، به هواداران قدیمی تر نگاه کنید و ادب ، متانت و شخصیت یک تاجی اصیل را بیاموزید.

? عدم نتیجه گیری تیم محبوبم من را نیز مثل شما هواداران آزرده است ، مثل برخی از شما کار من نیز به بیمارستان و اورژانس کشیده شد، اما وقتی بعد از این نتایج اسف بار به فضای مجازی مراجعه کردم، بیش از آنکه نتایج نابودم کند ، فرهنگ از دست رفته تاج و پست ها ، نظرات و ادمین های خام کانالهای به ظاهر خودی، قلب مرا آزرد …

⭐️⭐️منظور من این نیست که در این فضا و این زمان از تیم و کادر فنی تعریف و تمجید شود و یا رضایت کامل خودمان را ابراز کنیم،
اما
وقتی منِ کمترین به چشم خود می بینم که هم نشینی با نسلهای جدید لنگی ، بی اخلاقی ، بی احترامی که شاخصه دیرینه لنگیها بوده است در نسل جدید هواداران استقلال رسوخ کرده و یک ادمین نرم افزاری در فضای مجازی به خود اجازه هرگونه بی احترامی را به پیشکسوت باشگاه میدهد، زنگ خطری فراتر از عدم نتیجه گیری برای من به صدا در می آید.

? کاری نکنید که هم نتیجه را ببازید ، هم فرهنگ را و هم اخلاق را … در گذشته همواره هوادار استقلال (تاج) با هوادار لنگ فرسنگ ها (از نظر اخلاقی و کرداری) فاصله داشته اند. اگر پورحیدری نتیجه نمیگرفت همه میدانستند که او استقلالی است و خودشان را استقلالی تر از پورحیدری نمیدانستند ، و به خود جرات اهانت به او را نمیدانند.
چرا که اهانت و بی احترامی با انتقاد و نقد کارشناسانه تفاوت دارد.

? امروز حال باشگاه استقلال خوب نیست ، اما من در فضای مجازی به عینه دیدم که حتی حال فرهنگ هواداری استقلال نیز خوب نیست ، متاسفانه در این ده پانزده سال اخیر ارتباط درستی بین هواداران و پیشکسوتان اصیل تاج شکل نگرفته است ، تا حداقل فرهنگ تاج کبیر آسیا و تاجی بودن به نحو احسنت به نسل های جدید منتقل گردد.

? جای تاسف است که حتی اسم پیشکسوتان استقلال که تا همین دو دهه قبل در استقلال حضور داشتند و یا سالهای سال کاپیتان این تیم بودند ، نیز به گوش برخی از دوستان نخورده است و به طور مثال هنوز حتی امثال جعفر مختاری فر را به جا نمی آوردند و به سادگی از کنار وی میگذرند ، چه رسد به سایر پیشکسوتان.

? اگر میخواهید جان کلام من را کاملا درک کنید ، میتوانید پای صحبت پیشکسوتانی نظیر “فرامز ظلی” بنشینید ، اصلا میتوانید مصاحبه ایی از آن را در اینترنت جستجو کنید و ادبیات ، گفتمان و فرهنگ سخن گفتن وی را با ادمین های تازه به دوران رسیده امروز مقایسه کنید. خودتان در می یابید که اوضاع چقدر تغییر کرده و چه چیز با ارزشی به سمت کمرنگ شدن و نابودی رفته است. چیزی به اسم فرهنگ و ادب هواداری تاج.

? هواداران عزیز ، همه شما صاحبان اصلی این باشگاه هستید ، اما فراموش نکنید که تک تک من و شما (فارغ از هر شغل و طبقه اجتماعی) میراث دار چه فرهنگ و چه مکتبی هستید و هستیم. هرچه پیش آید نباید باعث شود که اصالت این باشگاه و فرهنگ آن را زیر پا بگذاریم ،، آری ما باید از امثال فرامرز ظلی ها هواداری را بیاموزیم ، نه از منِ ادمین کانال تلگرام ،، داشتن یک میلیون کاربر (حقیقی یا تقلبی) نباید برای کسی این توهم را ایجاد کند که اجازه توهین به تمام ارکان باشگاه را دارد. و همه گذشته فرهنگی استقلال را (با برچسب نماینده هوادار بودن) به نابودی بکشاند.

? دوستان و هواداران واقعی استقلال … منصوریان ، نصرالله عبداللهی ، بهتاش فریبا ، محمد خرمگاه و علی چینی امروز یا فردا کنار میروند … اما فراموش نکنید که همه اینها روزی درون مستطیل سبز برای استقلال زحمت کشیده اند و عرق ریخته اند ، اگر حرمت جوانترهایی چون خرمگاه و علی چینی را نگه نمیدارید حداقل به موی سپید عبدالهی و فریبا احترام بگذارید… این حجمه از اهانت و بی فرهنگی از سبقه هوادارن استقلال به دور است. و در شان این باشگاه و این مکتب نیست.

? در آخر از همه شما تقاضا دارم که با پیروی از الگو های نابِ فرهنگی استقلال ، هواداری استقلال را از امثال فرامرز ظلی ها بیاموزیم و مهمتر از آن به فرزندانمان منتقل کنیم ،، توصیه اکید دارم که در این روزها که (جمع کثیری از باندهای مختلف فوتبال) کمر به نابودی استقلال بسته اند ، نسبت به هواداری فرزندانتان بی تفاوت نباشید ، حق و حقیقت را به آنها منتقل کنید،
بجای اینکه کانالهای تلگرام الگوی آنها باشند از پیشکسوتان و حتی بازیکنان با اخلاق فعلی استقلال بگویید. نگذارید حجازی ها و پورحیدری ها برای آنها تنها به یک اسم تبدیل شوند ، منش حجازی و پورحیدری را در خودتان پیاده کنید تا آنها در خانه شان یک حجازی زنده و یک پورحیدری زنده داشته باشند و به چشم خود با فرهنگ غنی مکتب تاج بزرگ شوند و قد بکشند.

? به امید روزی که فرهنگ و اصالت تاج کبیر آسیا با نتایج آن هم سنخی داشته باشد و بردهای شیرین استقلال دل همه شما عزیزان را شاد نماید.

با تشکر ح.پیام

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.