کنفرانس خبری شفر قبل از بازی حذفی با سایپا

وینفرد شفر سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سایپا در چارچوب جام حذفی فوتبال ایران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مشروح صحبت های او به شرح زیر است:

صحبت اولیه؟

بازی حذفی همیشه یک بازی ویژه و سطح بالاست. من امروز بازی سایپا و پرسپولیس و بازی قبلی خودمان با سایپا را دیدم. مطمئنا بازی سخت و محکمی خواهد بود. می خواهیم ببریم و راهی مرحله بعدی شویم. باید محکم تر و بهتر عمل کنیم تا بتوانیم به گل برسیم. در بازی با سپاهان خیلی خوب بازی کردیم ولی باید موقعیت های گلزنی بیشتری داشته باشیم و حداقل برای هر گل، سه شانس گل داشته باشیم تا به گل برسیم. دیروز تمرینات خوبی در این رابطه داشتیم و امروز هم تمرین می کنیم تا فردا پیروز شویم و راهی مرحله بعدی جام حذفی شویم.

باید ۹۰ دقیقه تمرکزمان را در طول بازی حفظ کنیم. در بازی قبلی یک لحظه از جنگیدن دست برداشتیم و محکم نبودیم و همان باعث شد گل بخوریم. فردا همه بازیکنان با حداکثر توانشان می جنگند و در دفاع و حمله باید پر تلاش ظاهر شوند.

آمادگی تیم برای بازی کردن در ۱۲۰ دقیقه؟

بله ما از لحاظ جسمانی مشکلی نداریم روی امیدوارم در ۹۰ دقیقه به مرحله بعدی راه پیدا کنیم. بازیکنان خوبی برای پنالتی زدن هم داریم ولی خوب نیست که کار به ۱۲۰ دقیقه بکشد و امیدوارم در ۹۰ دقیقه بازی را تمام کنیم.

غایبان استقلال؟

وریا به دلیل بازی قبلی دو جلسه محروم است ولی ما محمدی مهر که بازیکن خوبی است را در اختیار داریم. منتظری هم مصدوم است و علی کریمی هم شرایطش امروز مشخص می شود.

انتظار از تیم داوری در بازی فردا؟

در بازی قبل من برای اولین بار درباره داور صحبت کردم و معمولا این کار را نمی کنم. من نمی توانم رسانه های فارسی را بخوانم. ولی در تلویزیون صحنه را دیدم و معتقدم که پنالتی ما گرفته نشد. داور ندید و دو پنالتی ما دیده نشد. یک پنالتی روی دانشگر و فرشید باقری در آن ضربه کرنر اتفاق افتاد. یعنی روی هر دو بازیکن خطا شد ولی داور پنالتی نگرفت. به هرحال چه کاری می شود کرد؟ داور یک پنالتی برای سپاهان گرفت ولی کمک داور صحنه را به خوبی دید. خوشحالم که با شجاعت صحنه را دید. امیدوارم صحنه ها را داوران ببینند. ما داوران بسیار خوبی نسبت به آسیا داریم. در بازی با السد داور سنگاپوری را دیدید. او از ژاوی تشکر می کرد و می گفت ممنونم آقای ژاوی. امیدوارم که خطاهای واضح برای تیم ما دیده شود. در بازی با سپاهان یک لحظه خوابمان برد و گل خوردیم.

کم بودن کیفیت برخی بازیکنان و اینکه آیا فیلم اشتباهات را به بازیکنان نشان می دهید؟

در بازی آخر ما با سه مهاجم بازی کردیم. صیادمنش، تبریزی و قائدی. در سمت چپ هم طارق را داشتیم. مسئله زدن ضربه آخر بود که خوب انجام نشد. در نیمه اول ۵ ضد حمله خوب داشتیم ولی به پایانم خوب نرسیدیم. ضربه پاس آخر به خوبی مهیا نشد. مثلا صیادمنش در یک صحنه پاس را به پشت دانشگر داد و فرصت از دست رفت. اشتباه طبیعی است. بازیکن جوان اشتباه می کند. ما دیروز اشتباهات را به بازیکنان گوشزد کردیم و امروز هم جلسه داریم. مطمئنم در هفته های بعدی بهتر می شویم. بازی قبلی با سایپا فرصت های خوبی داشتیم. درباره بازیکنان خارجی هم همه تیام یادشان مانده ولی رسانه های اماراتی می گویند که او ضعیف عمل کرده است. او سال گذشته به تیم آماده ما اضافه شد و خوب کار کرد. خیلی از بازیکنان ما جدید هستند و اینکه هماهنگ شوند خیلی سریع اتفاق نمی افتد. همکاری بین باقری و مهاجم خیلی مهم است که باید در تمرینات روی آنها کار کنیم. ما قدم به قدم بهتر می شویم. مقابل سپاهان خوب بودیم ولی پاس آخرمان خوب نبود. اگر داور پنالتی ما را اعلام می کرد، شاید پیروز می شدیم. این سوالتان خوب بود. من چندین بار با مدیرعامل باشگاه در روزهای اخیر صحبت کردم و جلساتی داشتیم. فتحی یک ذهن خوب برای آینده استقلال دارد و ذهنیت ما به هم نزدیک است. ما جوانان خیلی خوبی داریم و من هرجا بوده ام این کار را کرده ام. ما باید به امثال صیادمنش، آذری و آقایی و دیگران فرصت بدهیم. این برای بازیکن جوان سخت است که برود بازی کند و خوب نباشد و مورد اعتراض قرار بگیرد ولی بهتر است در زمان مناسبش بازی کند. فشار روی بازیکنان در استقلال و پرسپولیس که بهترین باشگاه های ایران هستند، زیاد است. ما تمرین می کنیم. ما دو راه داریم و یک راه به گذشته بر می گردد. یکی به سمت آینده است و دیگری به سمت گذشته است. ما به آینده نگاه می کنیم و این کار یک ماه و دوماه و شش ماه نیست. کار یکی دو ساله است. من نمی دانم تا کی اینجا می نشینم ولی خود شما بعدها خواهید گفت که حرف من درست شده و به واقعیت پیوسته است. ما باید قدم به قدم جلو برویم. به حمایت نیاز داریم. وقتی اللهیار صیادمنش اشتباها به پشت سر دانشگر پاس می دهد اشکالی ندارد چون بعدا بهتر پاس می دهد. من به این کار علاقه دارم. بارها گفته ام امثال کان و شول در تیم من بوده اند و پیشرفت کرده اند و من با جوانان کار کرده ام. مطمئنا این اتفاق بهترین اتفاق برای فوتبال ایران خواهد بود.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.