کنفرانس خبری شفر قبل از دیدار با تراکتورسازی

وینفرد شفر سرمربی استقلال در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مشروح صحبت های او به شرح زیر است:

صحبت های اولیه؟
خیلی از دوستانی که الان اینجا هستند را دیروز ندیدم. مجددا روز خبرنگار را به شما تبریک می گویم. این روز بسیار مهمی برای اصحاب رسانه است. به ویژه به آقای نظر تبریک می گویم و خوشحالم که ایشان را می بینم. برای حدود ۱۰-۱۲ ماهی که با هم کار کردیم از شما تشکر می کنم. در مورد ما، در مورد تیم ما و در مورد مربیان شما منصف بودید. یک نکته را دیروز در برخی رسانه ها دیدم، شما همیشه منصف بودید اما برخی رسانه ها نوشتند که ساناک به دلیل بیماری باز نگشته است اما این موضوع درست نیست و دلیل عدم حضور ایشان مسائلی است که اکنون درباره آن نباید صحبت کرد. همیشه گفتم که شایعات در ایران یک غذای روزانه است و عادی شده اما خواهش می کنم این مسائل را باور نکنید و ابهامات را از من بپرسید و من درست آن را به شما می گویم.

دیدار با تراکتورسازی؟
آنها تیم بسیار خوبی هستند و سرمایه گذاری زیادی انجام دادند و بازی راحتی نخواهیم داشت. در دو بازی قبلی خیلی خوب بازی کردیم. بازی برابر پیکان خوب بودیم اما موقعیت کافی برای گلزنی نداشتیم. در بازی با ذوب آهن در نیمه دوم بهتر بازی کردیم و موقعیت های زیادی داشتیم و فشار زیادی به حریف وارد کردیم. یک گل درست نیز زدیم اما داور آفساید گرفت که البته مشکلی نیست. کار تیم ساختن ما هنوز تمام نشده است. دیروز گرو مهاجم جدید به جمع ما اضافه شد. او در سوئد در همه دیدارها به میدان رفت اما باید با سبک ما آشنا شود و با بازیکنان بیشتر آشنا شود. چند بازی قبلی او را دیدم و آنها با سبک تیم ما بازی می کنند اما بازیکنان ما مانند بازیکنان سوئدی نیستند و باید بیشتر هماهنگ شویم. باید بازیکنان به درک متقابل از یکدیگر برسند. تیم ساختن زمان بر است و کار ما کامل نشده است. ما باید تیم را در ترکیه می ساختیم اما بازیکنان جدید ما آنجا نبودند. امیدوارم مرحله به مرحله بهتر و بهتر شویم و زمانیکه بهترین تیم را داشته باشیم می توانیم بگوییم صد در صد آماده هستیم. ما ففط چند بازیکن از دست ندادیم. ابراهیمی فرمانده ما جدا شد. همچنین مجید حسینی، تیام و سرور جپاروف از جمع ما جدا شدند و ما رهبر خود را از دست دادیم. من نمی توانم به بازیکنان جدیدم بگویم شما لیدر ما هستید و نیاز به زمان داریم. ما اکنون تیمی متشکل از جوانان و بازیکنان با تجربه داریم و امیدوارم روز جمعه برنده باشیم. حریف ما ۳-۵-۲ بازی می کند و در دفاع عملکرد خوبی دارد و امیدوارم به آنها گل بزنیم. هدف ما در استقلال این است که تیم را نه برای یک سال بلکه برای چند سال در سطح اول نگه داریم. ما بازیکنان جوانی را جذب کردیم و تلاش می کنیم تا آنها تبدیل به بازیکنان بزرگی شوند. هواداران برای ما بسیار مهم هستند و در گذشته، امروز و آینده به خوبی از تیم حمایت کردند و درخواست می کنم که فردا در ورزشگاه حاضر شوند. حریف ما مهم نیست و هواداران باید روی تیم خود تمرکز کنند و به عنوان یار دوازدهم در کنار ما باشند. فردا بازی آسانی نداریم و بازی سختی خواهد بود.

نقش اهالی رسانه در ایجاد آرامش در فوتبال؟

در فضای مجازی شایعاتی مطرح می شود که درست نیست و می توانید از من، باشگاه و مسئولان سوال کنید که آیا درست است یا خیر. یک نفر می تواند در خارج از کشور با ۵۰۰ دلار هر اطلاعاتی را منتشر کند اما شما خبرنگاران واقعی هستید و مجازی نیستید و بنابر این در برابر هواداران مسئول هستید. در بازی های قبلی ما حدود ۹۰ هزار نفر به ورزشگاه آمدند و بدون مشکل ورزشگاه را ترک کردند. وقتی بدون مشکل ورزشگاه را ترک می کنند، به خاطر کار درست شما هم هست و اگر شما اطلاعات غلط به هواداران می دادید، آنها با ذهنیت غلط به ورزشگاه می آمدند. در یونان چند وقت پیش یک بازی متوقف شد. چرا؟ زیرا هواداران عصبی بودند و به داخل زمین رفتند و من به همین دلیل از عملکرد شما خبرنگاران خوشحالم. شما کار خود را درست انجام دادید و هر زمان سوال داشتید از من بپرسید تا به شما پاسخ بدهم. فوتبال برای خوشحالی و نشاط است و این موضوع در همه جای دنیا است. کامرون برابر انگلیس در جام جهانی شکست خورد اما همه خوشحال بودند و همه کشور خوشحال شدند و اهمیت فوتبال در همین موضوع است. مهم ترین کار این است که صادق باشید و هر زمان سوالی داشتید، بپرسید. یک نفر در خانه می تواند در فضای مجازی شایعات را مطرح کند و به همین دلیل نقش شما مهم است.

حضور گرو و جانشینی تیام؟

گرو از دیروز به ما اضافه شد. او آماده است و شرایطی خوبی دارد و شاید تنها مساله ای که باید به دست بیاورد، شرح وظایف است. او دیروز برای اولین مرتبه تمرین کرد و از الان نمی توانم بگویم فردا چه شرایطی دارد و چقدر به زمین می رود. نکته مهم درباره گرو، تمایل او برای حضور در استقلال بود و بارها با من و باشگاه تماس گرفت تا به تهران بیاید. او از این انتقال بسیار خوشحال است و این یک تفاوت بزرگ دارد با فردی که تنها برای پول به یک باشگاه می رود. شخصیت بسیار خوبی دارد. تیام یک مقدار مشکل خانوادگی داشت. من در آفریقا کار کردم و ذهنیت آنها را می شناسم. گرو عملکرد فصل گذشته ما و تیام را دید و همین باعث شد تا او به استقلال بیاید. تیام نیز شرایط مشابهی داشت و رفتن او حالا مساله این بازی نیست. درها برای گرو باز شد و او نیز به استقلال آمد و می تواند به ما کمک کند. نکته مهم اما زمان دادن به گرو است و شما باید به او وقت بدهید. تیام بعد از حضور در استقلال نیاز به زمان داشت و به گرو نیز باید زمان دهیم.

عملکرد دفاعی استقلال و ۷ ضربه به دروازه رحمتی؟

دفاع همیشه از زمانی شروع می شود که ما توپ را از دست می دهیم و هر بازیکنی که توپ را از دست می دهد، باید سریع پرس کند تا توپ را پس بگیرد و جلوگیری کند که این توپ تبدیل به ضد حمله شود. یک ضربه ایستگاهی برای ما در دیدار با ذوب آهن، ضد حمله برای حریف شد و این موضوع به سازماندهی تیم باز می گردد که باید بهتر شود. من فصل گذشته نیز همین را گفتم که بازیکنان باید بیشتر هم را بشناسند. ما الان تقریبا یک تیم جدید داریم و بازیکنان تنها ۲ بازی در کنار هم حضور داشتند. در اردوی تدارکاتی، علی کریمی هنوز اماده نبود و وریا نیز این وضعیت را داشت و چند بازیکن نیز دیرتر اضافه شدند. الان بازیکنان ما باید بازی به بازی بیشتر با شرایط یکدیگر آماده شوند. ما نیاز داریم بازی به بازی بهتر شویم و نیاز به زمان لازم داریم. بازیکنان ما از تیم های مختلف با سبک های مختلف آمدند و هماهنگی انها زمان بر است. در حال حاضر شرایط ما خوب است و بد نیست اما هنوز صد در صد نشده است. ما در تمرین خوب کار می کنیم و مهم این است کاری که در تمرین می کنیم، در زمین نیز انجام دهیم. از عملکرد رحمتی بسیار خوشحال هستم زیرا او چند واکنش خوب داشت. ما اکنون ۳ مهاجم داریم و در بسیاری از صحنه ها وریا، باقری و اسماعیلی مهاجم بودند و اکنون نیز تبریزی می تواند مهاجم باشد. اسماعیلی نیز در خط حمله خوب اضافه شد.

صحبت پایانی بعد از تمجید یکی از خبرنگاران از رفتار شفر

من کشور پر افتخار شما را می شناسم. من وقتی از تیم ملی صحبت می کنم، در مورد تیم ملی ایران حرف می زنم. من در جشن برترین ها و در جشن حامی مالی درباره بازیکنان ایرانی صحبت کردم. بهترین بازیکنان ما، بازیکنان لیگ برتری بودند. در لیگ بازیکنان خوب و مربیان خوب وجود دارد که از داخل ایران هستند. من به یاد دارم بازیکنان زیادی در آلمان از ایران بودند و تنها هاشیمان و دایی نبودند. ذهنیت بازیکنان ایرانی بسیار خوب است. من خیلی آدم تاریخی نیستم و پسرم بیشتر این مسائل را می داند ولی در این کشور شما باید بابت تاریخی که دارید بسیار خوشحال باشید.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.