کنفرانس خبری شفر قبل از دیدار با ماشین سازی

وینفرد شفر سرمربی استقلال که در کنار آبی پوشان برای دیدار با ماشین سازی به تبریز سفر کرده بود، با حضور در نشست خبری درباره این دیدار گفت: با یک تیم بسیار خوب بازی داریم و باید با صد در صد تمرکز بازی کنیم و در زمین بجنگیم. کار راحتی نداریم اما امیدوارم از پس این کار بیایم و نتیجه خوبی کسب کنیم.
وی در ادامه صحبت های خود در پاسخ به سوالی درباره جدایی بازیکنان از این تیم و تاثیر این موضوع و سبک بازی تیم ماشین سازی، بیان کرد: ابتدا از صحبت های شما و مهمان نوازی شما تشکر می کنیم. ماشین سازی در چند بازی گذشته خود نمایش های خوبی داشته و همیشه به دنبال استفاده از پاس های بلند نیست و از پاس های کوتاه استفاده می کند. ۵-۶ نفر از تیم ما کنار رفتند و نفرات جدید به ما اضافه شدند و این بازیکنان نیاز به زمان دارند. وقتی بازیکنان جدید به تیمی مانند استقلال می آیند، کار سخت است و باید قوی باشند و با اعتماد به نفس کار کنند. یک نفر در اینستاگرام خود ۵۰۰ دنباله کننده دارد و حالا در استقلال ۱۵۰ هزار نفر دنبال کننده دارد و در آلمان نیز توجه به فرایبورگ و بایرن مونیخ متفاوت است. بازیکنان ما این موضوع را می دانند که حضور در استقلال سخت است اما من به آنها کمک می کنم و می گویم که باید چه کاری انجام دهند و من نه به عنوان یک مربی و به عنوان معلم به آنها این موضوع را می گویم. در بازی های بزرگ ما مانند دربی و السد ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه می آیند و وقتی بازیکنان به تیم بزرگ می آیند برای جا افتادن در این تیم نیاز به زمان دارند. برای فردا ما باید بهترین تیم را انتخاب کنیم و یک حریف بسیار خوب داریم.

شفر در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان در این تیم با اعتراض فیکس می شوند، تصریح کرد: شنیده ام تبریز به دلیل فرشهایی که دارد، مشهور است. قبلا گفتم و باز هم می گویم که ایران نفت و خاویار و شایعات زیادی دارد. من به عنوان سرمربی به شما حرف واقعی را می گویم. فصل گذشته نظم تیمی یکی از دلایل اصلی موفقیت ما بود. همه اشتباه می کنند اما در تیم ما نظم مهم است و همه ما مانند خانواده هستیم. اگر کسی بیرون زمین نظم نداشته باشد، در داخل زمین نیز نظم ندارد. اگر همه ما نظم نداشته باشیم، نمی توانیم به هدف برسیم. در مورد حسینی، شاید شما ندانید اما من می دانم چرا بازی کرد. شما اگر مشکلی در خانه داشته باشید، به همسایه نمی گویید. حسینی در داخل تیم با همه صحبت کرد و از همه عذر خواهی کرد و این نکته مهم است. بازیکنان دیگر نیز وقتی نظم نداشته باشند، از تیم خارج هستند. استقلال یک باشگاه معمولی نیست و همه باید برای رسیدن به موفقیت در یک مسیر باشند.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که ضعف و قوت تیم های ایرانی و تیم ملی را در چه موضوعی می داند، افزود: لیگ از سال گذشته که من به ایران آمدم، خیلی بهتر شده و تیم ها سیستم بازی را عوض کردند و پرسینگ بیشتری انجام می دهند و اکنون ایران لیگ خوبی دارد. گاهی اوقات هواداران رفتارهای خشن دارند که هیچ کس از این موضوع لذت نمی برد و باید عوض شود. وقتی استقلال و پرسپولیس به مراحل بالا می روند و پرسپولیس فینالیست می شود، این بسیار خوب است و اگر ذوب آهن به استقلال برخورد نمی کرد، ۳ تیم در جمع ۴ تیم برتر بودند. ما شانس اول قهرمانی در آسیا هستیم و بازیکنان قدم به قدم بهتر می شوند. در جام جهانی بیرانوند، ابراهیمی و مجید حسینی را دیدیم که از خیلی از بازیکنان لژیونر تیم ملی، بهتر بودند. خیلی از بازیکنان ایرانی نیز نیاز به الگوی ایرانی دارند. نه مسی و رونالدو بلکه نیازی به الگویی مانند ابراهیمی است. ما شانس خوبی داریم و باید این شانس را با حضور بازیکنان داخلی حفظ کنیم. ما برابر السد نیز بعد از اینکه گل دوم را زدیم، مدیر السد کاملا عصبی بود و اگر ۱۰ نفره نمی شدیم، می توانستیم برنده باشیم. السد هر چند در خانه بازی می کرد و بازیکنان نامداری داشت اما بهتر از ما نبود. فوتبال از سال گذشته در ایران بهتر است و همه تیم های حاضر در لیگ بهتر شدند.

وی در ادامه صحبت های خود در واکنش به عدم حضور چشمی و اسماعیلی در لیست سفر استقلال به تبریز، گفت: من درباره نظم تیمی صحبت کردم و این سوال نیز درباره نظم تیمی است. ما در تمرین ۲۶-۲۷ بازیکن شامل بازیکن جوان، امید و ملی پوش داریم که همه باید نظم تیمی را رعایت کنند.
شفر در پاسخ به این سوال که مشکل آنها انضباطی است، بیان کرد:بله، این موضوع مربوط به نظم تیمی است. در گذشته نیز چنین مسائلی مانند قضیه نورافکن و قائدی داشتیم و یکی از آنها به اروپا رفت و دیگری وضعیت خوبی دارد. قبل تر نیز من اتوئو را داشتم اما او بعدا پیشرفت کرد. در آلمان نیز این موضوع را داشتم. در تیم ما، مانند یک خانواده نظم شماره یک است و موفقیت نیز شرایطی به دست می آید که همه باهم، باهم و باهم باشند.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.