کنفرانس خبری شفر قبل از دیدار با پارس جنوبی

وینفرد شفر سرمربی استقلال در نشست خبری قبل از بازی با پارس جنوبی اظهار داشت: این اولین بار است که به شهر جم می‌آیم و خیلی خوشحالم که به این شهر آمدم. خوشحال‌تر هستم که به جز تهران می‌توانم تمام شهرهای ایران را ببینم ولی خیلی زمان زیادی نداریم چون به محض رسیدن به هتل یک ساعت تا اینجا راه داشتیم و دوباره باید به هتل برگردیم و جلسه فنی بگذاریم.

وی افزود: بازی فردا مهم است چون پارس تیم خوب و محکمی است و برای اینکه هوای اینجا متفاوت است و ارتفاع زیادی از سطح دریا دارد ما بازی سختی داریم. باید حتی ۹۵ دقیقه برای بازی فردا بجنگیم.

* پارس جنوبی هواداران خوبی دارد

سرمربی استقلال تأکید کرد:‌ ما فردا می‌خواهیم فوتبال خوبی انجام بدهیم و بجنگیم. ضمن آنکه شانس هم داریم. وقتی در هفته گذشته بازی‌های پارس را از خانه می‌دیدم متوجه شدم آنها هواداران خوبی دارند این همان چیزی است که من می‌خواهم و همه بازیکنان در زمین دوست دارند.

* صحنه‌هایی که در برنامه ۹۰ پخش شد خوب نبود

وی افزود: در برنامه ۹۰ صحنه‌هایی از بازی‌های هفته گذشته پخش شد که به نظرم برخی از صحنه‌ها اصلاً خوب نبود وقتی یک بچه ۵ – ۶ ساله به ورزشگاه می‌آید و آنگونه گریه می‌کند اصلاً صحنه خوبی نیست. این حرف من برای همه هواداران فوتبال در ایران است که ورزشگاه نباید محلی برای چنین صحنه‌هایی باشد.

* باید باور داشته باشیم که فردا می‌بریم

شفر در خصوص شرایط تیمش گفت: ما بازی سختی داریم و هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم که کدام بازیکنان فردا به زمین بروند. می‌خواهیم ببریم و باید باور داشته باشیم که می‌توانیم این کار را ا نجام دهیم.

* هواداران زیادی برای استقبال به فرودگاه آمدند

وی افزود: در فرودگاه هواداران زیادی برای استقبال ما آمدند خوشحالم که این هواداران را دیدم امیدوارم هر دو تیم خوب بازی کنند و هواداران‌شان را خوشحال و راضی نگه دارند.

* برای خیابانی آرزوی سلامتی می‌کنم

سرمربی استقلال با اشاره به عمل جراحی جواد خیابانی عنوان کرد: شنیده‌ام یکی از گزارشگران با سابقه تلویزیون به نام جواد خیابانی در بیمارستان است برای او بهترین و آرزوی سلامتی را دارم و امیدوارم شاهد بازگشت او به کارش باشیم.

* بابت جذب بازیکنان جدید خوشحالم

شفر در مورد وضعیت نقل و انتقالات استقلال عنوان کرد: بابت بازیکنان جدید دو تیم خوشحالم برخی از آنها دیر به جمع ما اضافه شدند. بازیکن عراقی طارق همام امروز اولین تمرینش را با ما انجام داد. مرحله به مرحله بازیکنان تیم ما بهتر می‌شوند. لیگ برتر هم بهتر از فصل گذشته شده است. خیلی از تیم‌ها از جمله تراکتورسازی پول زیادی برای خرید بازیکن کنار گذاشتند و نمی‌توان گفت که فقط یک تیم شانس قهرمانی را دارد.

*نویمایر به دو هفته تمرین بیشتر لازم دارد

ما در سه جام لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و جام حذفی حضور داریم. بازیکنان‌مان هم همگی هستند البته به آمادگی صددرصد نرسیده‌اند. نویمایر بازیکن آلمانی دو هفته تمرین بیشتر لازم دارد ولی مسیر خوبی پیش‌رو دارد.

*‌ امیدوارم فرشاد مقابل تیم سابقش خوب بازی کند

وی در مورد اینکه دو بازیکن سابق پارس جنوبی یعنی فرشاد محمدی‌مهر و میثم تیموری در استقلال حضور دارند، گفت: فرشاد شخصیت بسیار خوبی دارد بازیکن جوانی است و امیدوارم اگر او فردا بازی کرد مقابل تیم قدیمی خودش خوب بازی کند اما میثم تیموری هنوز وضعیتش مشخص نیست. فرشاد در مورد تیم سابقش خیلی خوب صحبت کرد.

* امیدوارم در مرحله بعد لیگ قهرمانان با پرسپولیس روبرو شویم

سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال که بازیکنان پارس جنوبی فردا با انگیزه بسیار زیادی بازی می‌کنند چون مقابل استقلال هستند و نفرات قبلی پرسپولیس هم در این تیم بازی می‌کنند و آیا این موضوع کار شما را سخت می‌کند یا خیر، گفت: معمولاً بازیکنان باید در همه بازی‌ها انگیزه داشته باشند نه فقط مقابل استقلال، آنها در سال دو بار با استقلال بازی می‌کنند و نمی‌توانند فقط در این دو مسابقه انگیزه داشته باشند بلکه باید در تمام مسابقات انگیزه داشته باشند. ممکن است آنها از پرسپولیس و سایپا و خیلی تیم‌های دیگر هم بازیکن گرفته باشند ضمن آنکه دربی استقلال و پرسپولیس در سال فقط دو بار برگزار می‌شود و امیدوارم در مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا این دو تیم به مصاف هم بروند. ما فردا با پرسپولیس بازی نداریم و با پارس جنوبی بازی می‌کنیم. بعید می‌دانم انگیزه بیشتر بازیکنان حریف خیلی مهم باشد.

* امیدوارم وقتی باقری برگشت شرایط روحی‌اش خوب باشد

به گزارش فارس، وی در خصوص فرشید باقری و شرایط روحی این بازیکن گفت: باقری از بازیکنان خوب ما است که در نیمه دوم بازی قبل خوب بازی کرد. من بهترین‌ها را برای او آرزو می‌کنم و می‌دانم الان در چه شرایط سختی است و امیدوارم وقتی برگشت شرایط روحی و روانی خوبی داشته باشد.

* علی کریمی مصدومیتی ندارد

خبرنگاری در خصوص اینکه استقلال در نقل و انتقالات بازیکنان مصدوم مثل میثم تیموری و علی کریمی را جذب کرد از شفر پرسید که این موضوع با واکنش مدیر رسانه‌ای استقلال مواجه شد، شفر بعد از صحبت در این باره تنها به این جمله بسنده کرد که علی کریمی مصدومیتی ندارد و در بازی قبل هم یکی از بهترین بازیکنان استقلال بود. ضمن آنکه این تیم از کادر پزشکی خوبی برخوردار است و مطمئنا با تمرینات اختصاصی او می‌تواند به شرایط بهتری برسد.

* با پارس جم بازی داریم نه السد قطر

وی در خصوص شرایط استقلال قبل بازی با السد قطر و اینکه این مسابقه چقدر روی آن بازی تأثیر دارد، گفت: ما با پارس جم بازی داریم نه با السد قطر، یک هفته یا ۱۰ روز قبل از آن مسابقه باید به فکر دیدار با السد باشیم.

* قرار نیست تمرینات‌مان را براساس آغاز تمرینات تیم‌های دیگر شروع کنیم

سرمربی استقلال در خصوص اینکه خیلی‌ها در ابتدای فصل به او انتقاد کردند که چرا تمرینات را دیر شروع کرده است، گفت: ما نباید به این موضوع نگاه کنیم که اگر پرسپولیس در یک تاریخ تمریناتش را شروع کرده ما هم در آن زمان تمریناتمان را آغاز کنیم برای ما مهم نیست. شاید تیم‌های دیگر اردوی پیش‌فصل نداشته باشند و بعد این سؤال پیش بیاید که چرا ما اردوی پیش‌فصل داشته‌ایم. ما در ابتدای فصل بازیکن به اندازه کافی در اختیار نداشتیم و نمی‌توانستیم خیلی از آنها را به اردو ببریم. به طور مثال امید به قطر رفته بود و روزبه چشمی مصدوم بود و خیلی از بازیکنان دیگر که هنوز با باشگاه توافق نکرده بودند ضمن آنکه سلامتی بازیکنان برای ما بیشتر مهم است. امیدوارم فردا داور هر ۲۰ دقیقه به بازیکنان فرصت استراحت و آب خوردن بدهد چون سلامتی بازیکن خیلی مهم است. من و مسئولان استادیوم فردا بازی نمی‌کنیم بلکه این بازیکنان هستند که به زمین می‌روند و سلامتی آنها از همه چیز مهم‌تر است.

شفر به سوال بی ربط پاسخ نمی دهد
سرمربی استقلال در مورد اینکه بعد از باخت استقلال با منصوریان مقابل پارس جنوبی ، منصوریان اخراج شد و شما به استقلال آمدید آیا خود را به تیم پارس جنوبی مدیون نمی‌دانید!، که مدیر رسانه‌ای استقلال عنوان کرد این سوال کاملا بی ربط است و شفر به آن پاسخ نمی‌دهد. من طبق قوانین فیفا و ای اف سی وظیفه دارم که از پرسیدن سوالات بی ربط جلوگیری کنم.

امیدوارم هواداران استقلال به ورزشگاه بیایند
شفر در مورد اینکه فقط ۱۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه در اختیار هواداران استقلال است، گفت: نمی‌دانم چقدر بلیت برای هواداران استقلال در نظر گرفته شده است اما امیدوارم که هواداران استقلال هم به ورزشگاه بیایند. هوادران استقلال در فرودگاه نیز حضور داشتند. شما نگاه کنیدهم اکنون در نشست خبری یک هوادار استقلال نشسته است. مهم این است که هواداران ۲ تیم وقتی بازی را می‌بینند خوشحال باشند. فوتبال یکی از بهترین ورزش جهان است. شما خبرنگاران هم در قبال هواداران مسئول هستید . من فقط به خبرنگاران احترام نمی‌گذارم بلکه به همه مردم ایران احترام می‌گذارم زیرا میهمان شما هستم.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.