کنفرانس خبری نکونام بعد از برد تراکتور

جواد نکونام سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از بازی با تراکتور در هفته دهم لیگ برتر حضور یافت که مشروح صحبت‌های او به شرح زیر است:

🔹ابتدا برد تیم ملی نوجوانان ایران مقابل برزیل در جام جهانی را از صمیم قلب تبریک می‌گویم. اتفاق بزرگی افتاده است و امیدوارم ایران در ادامه راه موفق باشد. این بازیکنان آیندگان فوتبال ایران هستند و باید تمام تمرکز ما روی این بازیکنان باشد تا آینده فوتبالمان را بسازند.

🔹 همه دیدند که یک بازی پرفشار و سخت برای هردو تیم استقلال و تراکتور بود. یک بازی درگیرانه که قضاوت آن هم سخت بود و با توجه به تنش‌هایی که دیروز رخ داد آقای کاظمی خیلی خوب، فوق العاده و با کلاس بالا قضاوت کرد. فکر می‌کنم دو تیم از داوری رضایت داشتند.

🔹 در نیمه اول و دقیقه ۳ می‌توانستیم گل بزنیم ولی این اتفاق رخ نداد و توپ‌مان به گل تبدیل نشد. با توجه به برنامه‌ای که داشتیم توانستیم موقعیت گل‌های دیگری هم ایجاد کنیم و در نهایت نیمه اول را با گل به رختکن رفتیم. برای ما مهم بود که در نیمه اول گل بزنیم تا در نیمه دوم و با توجه به بالا بازی کردن تراکتور از  ضدحملات استفاده کنیم و گل بزنیم.

🔹به بازیکنانم که جانانه بازی کردند تبریک می‌گویم. تمام این بردها و اتفاقات برای هواداران و بازیکنان است چون بازیکن‌هایم از جان شان مایه می‌گذارند. شما دیدید که محمدحسین مرادمند تا آخرین لحظه تلاش کرد که بازی کند. از هوادارانمان تشکر می‌کنم چون یک جو فوق العاده و کاملا استقلالی را برای ما رقم زدند و خوشحال هستیم که آن‌ها با خوشحالی و رضایت به خانه‌هایشان می‌روند. امیدوارم در ادامه راه هم بتوانیم سربلندشان کنیم.

🔹من اول صحبت‌هایم پاسخ سرمربی تراکتور را ندادم. او یک مربی بین المللی است و نظر خودم را دادم. در کنفرانس قبل از بازی گفتم که تمرکزمان روی کار خودمان است و با این صحبت‌ها و اتفاقات درگیر حاشیه نمی شویم. با بازیکنانم صحبت کردم و می‌دانیم که حاشیه زیاد است اما تمرکز کرده‌ایم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

🔹اسرار ازل را نه تو دانی و نه من. همه چیز درون خانوادگی است و نیازی نیست الان درباره آن صحبت کنم. (در واکنش به سوالی درباره ممنوعیت بازیکنانش در فضای مجازی)

🔹از این مسیری که برای حضور در نشست خبری می‌آییم واقعاً خسته شدیم. باید جایی درست کنند یا یک کانکس و چادر بزنند تا نشست را برگزار کنیم.  بعد از بازی باید از رختکن  این مسیر را طی کنم و الان عزای برگشت به رختکن و کنار تیم را دارم.

🔹با توجه به کیفیت خوبی که بازیکنانمان دارند، وقتی خطا رخ می‌دهد یا کرنری به دست می‌آوریم، سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. بازیکنان سرزن نیازمند ارسال خوب هستند تا بتوانند گل بزنند. ما هم روی این موضوع تمرین می‌کنیم. در کنار تمرکزمان روی تمرینات و تاکتیک‌های مختلفی که داریم، تلاش می‌کنیم که از ضربات ایستگاهی هم به خوبی استفاده کنیم. خیلی از گل‌ها در فوتبال دنیا از روی ضربات ایستگاهی زده می‌شود.

🔹تراکتور یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های ایران است و بازیکنان با کیفیتی دارد. سعی کردیم از بالا آن.ها را پرس کنیم ولی در پاس و ضربات آخر کم دقت بودیم. اگر دقت می‌کردیم و پاس‌های آخر را خوب می‌دادیم، می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. بازیکنان ما به قدری برای گلزنی عجله داشتند که باهم برخورد می‌کردند. باید تمرین و تمرکز بیشتری داشته باشیم تا بهتر شویم.

🔹 درباره بلانکو باید بگویم که من چون خودم بازی کردم و الان هم مربی هستم بی دلیل از بازیکنی تعریف نمی‌کنم. شاید در این راه اتفاقاتی رخ دهد تا خواسته‌های هوادار، باشگاه و مربی برآورده نشود اما بلانکو فوتبالیست خوبی است و برای بازی با تراکتور هم برنامه داشتیم و او هم کیفیتش را به خوبی نشان داد. کارایی او خیلی بالاتر از این چیزی است که امروز دیدیم و نیاز به زمان و بازی دارد تا با شرایط و شکل کاری که تیم می‌خواهد، آشنا شود.

🔹من درباره دفاع تیمی تیمم صحبت می‌کنم. ما امروز با تمرکز وارد بازی شدیم. موقعی که توپ را در اختیار داشتیم و زمانی هم که آن را از دست می‌دادیم، عملکرد دفاعی‌مان خوب بود.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.