کنفرانس خبری پرویز مظلومی در پایان سال ۹۵

مظلومی

پرویز مظلومی در نشست خبری پیش از تمرین صبح سه‌شنبه تیمش گفت: سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم روند خوبمان را ادامه دهیم. جا دارد از هیات مدیره، بازیکنان و هوادارانمان هم تشکر کنم. یک اتحاد و یکدلی بوده و اگر موفقیتی بوده بر همین اساس بوده است و امیدوارم این روند ادامه دار باشد. آرزو دارم سال ۹۵ برای هموطنان سال خوبی باشد. امیدوارم دولت اقای روحانی تلاش بیشتری برای ملتی داشته باشد که همیشه حامی کشور بوده اند و در رای گیری‌ها حضور پر شور دارند.

وی درپاسخ به سوالی درباره نتایج تیمش و انتقادها از آبی‌ها بیان کرد: بعضی بازی‌ها تیم در شکل خودش نیست. الان می‌بینیم در نظرسنجی‌ها دو بازی از گزینه‌ها مربوط به استقلال است. ما گاهی اوقات خوب بازی نکردیم ولی روزهای خوبی هم داشتیم. در کل از روند استقلال راضی هستم. از طرفی گاهی اوقات خوب بازی می‌کنید ولی موفق نمی‌شوید. در اصفهان و تبریز برابر سپاهان و تراکتورسازی بسیار خوب بودیم. مگر می‌شود بدون کار کردن در این بازی‌ها پیروز شد؟ گاهی اوقات روز شما نیست و نمی‌شود این مسئله را تعمیم داد.

پرویز مظلومی با اشاره به عدم جذب چند بازیکن مدنظرش در نیم فصل به استقلال ادامه داد: در نیم فصل بازیکنانی را می‌خواستیم ولی نتوانستیم آنها را جذب کنیم. با آنها مذاکره کردیم ولی باشگاه‌هایشان موافقت نکردند تا این بازیکنان را به ما بدهند. البته این به این معنا نیست که باشگاه نتوانست آنها را جذب کند. خودم شاهد بودم مبلغی را به ما می‌گفتند که شدنی نبود و معنایش این بود که بازیکن را نمی‌خواهند بدهند. باشگاه‌های طرف مقابل، به ما بازیکن ندادند و شاید هم حق داشتند. نیم فصل اول، دو بازیکن خوبمان را از دست دادیم. کرار و ریوالدو را از دست دادیم و خط هافبک ما خالی شد.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا مسائل مدیریتی باعث جدایی نظری جویباری و امیری از استقلال شد و او به همین دلیل نتوانست تیمش را در نیم فصل تقویت کند نیز گفت: هیچگاه در مسائل مالی و مدیریتی دخالت نمی‌کنم چون وظیفه‌ام نیست. وظیفه من چمن سبز است که اجازه ورود کسی را به آن نمی‌دهم. مسئولان ما در نقل و انتقالات زحمت کشیدند و من در جریان دلایل رفتن آنها نیستم و وارد این مسئله نمی‌شوم.

پرویز مظلومی درباره جذب مومنی و اینکه چرا از او استفاده نمی‌کند نیز گفت: مومنی را اول فصل هم می‌خواستیم. اول فصل نشد او را جذب کنیم. در نیم فصل رمضانی هم می‌خواست از ما جدا شود و ما می‌خواستیم یک نفر را جایگزین او کنیم. مومنی تنها بازیکنی بود که آزاد بود و او را جذب کردیم. تا الان هم از او استفاده کردیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا توجه دارد که در صورت ناکامی استقلال همه او را مقصر می‌دانند نیز بیان کرد: همین الان هم مظلومی سیبل است. مردم همیشه با سرمربی کار دارند. در ایران همیشه همین بوده است. یک کار جمعی اینجا صورت گرفته است و پیروزی و شکست مال جمع است ولی من شهامت داشتم که شکست مال من است و پیروزی مال دیگران است. همیشه مسئولیت شکست را گردن می‌گیرم و پیروزی‌ها را به دیگران تقدیم می‌کنیم.

سرمربی استقلال درپاسخ به این سوال که آیا تیمش را مدعی قهرمان می‌داند یا نه نیز گفت: مسلماً تلاش می‌کنیم. چرا قهرمان نشویم؟ می‌گویند هفت بازی سنگین داریم. اتفاقا با این تیم‌ها راحت‌ترم. من نگرانی‌ام از تیم‌های پایین جدول است که گاها بازیکنان دست کم می‌گیرند. با تیم‌ها بالای جدول بهتر بازی می‌کنیم. برای دو جام تلاش می‌کنیم. در شرایطی که من تیم را تحویل گرفتم، اعلام کردم که تیم را جوان می‌کنم. جوانگرایی هم زمانبر است. قول سهمیه داده بودم و برای سال‌های بعد، قول قهرمانی و فینال آسیا را داده بودم. خارج از برنامه تا الان نتیجه گرفتیم. هیچ قولی برای قهرمانی ندادیم. هیچ مربی‌ای در دنیا با وجود داشتن بهترین تیم، قول قهرمانی نمی‌دهد ولی ما تلاش می‌کنیم به این هدف برسیم.

او درباره منتفی شدن اردوی تیمش در سوئد هم اظهار کرد: تیم من ناقص است و از مدیرعامل تیم هم تشکر می‌کنم که به حرف من توجه کرد. ما غایبان زیادی برای سوئد داریم و سفر برای تفریح نیست. باید با تمام نیرو برای بازی استقلال خوزستان تمرین کنیم. از اسپانسری که برنامه‌ریزی کرده هم عذرخواهی می‌کنم. به دنبال یک زمان مناسب‌تر برای این سفر هستیم و این سفر را منتفی نکردیم.

مظلومی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به دعوت سه بازیکن استقلال به تیم ملی چیست هم عنوان کرد: به کی‌روش احترام می‌گذارم. انتظار من این بود که بازیکنان دیگری هم دعوت شوند، مثلا در اردوهای قبلی میثم مجیدی دعوت شد ولی در این اردو دعوت نشده است. البته از او ممنون هستم که کریمی جوان را دعوت کردند و شهباززاده را هم دعوت کردند. البته انتظار داشتم از تیم ما به عنوان صدرنشین و فینالیست جام حذفی کسان دیگری هم دعوت شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نگران نیست حواشی به تیمش لطمه بزند هم گفت: در خودمان هیچ مشکلی نداریم و این را به جرات می‌گویم. درگیری دو بازیکن در فوتبال امری طبیعی است. بلافاصله هم دیدید که جمع شد. این اتفاق جلوی چشم من افتاد و من برخورد هم کردم. همیشه مثبت فکر کردم و بازیکنان هم گفتم منفی‌بافی نکنند. باید عاقل باشیم و نگذاریم حواشی به ما ضربه بزند. تا الان جلوی این قضیه ایستادیم.

پرویز مظلومی در پاسخ به این سوال که آیا سال بعد هم در استقلال حضور دارد یا نه، عنوان کرد: این بستگی به هیات مدیره دارد. آنها برنامه مرا پذیرفتند که حکم دو ساله به من دادند. متاسفانه عنوان می‌شود که قرارداد من در سال دوم مشروط است. در قرارداد من هیچ شرطی وجود ندارد و قرارداد من دوساله است و در خدمت باشگاه هستم.

سرمربی استقلال در پایان از پاسخ به سوالی درباره پاداش کادرفنی استقلال و اینکه آیا این پاداش پرداخت شده یا نه امتناع ورزید و گفت: سوال بعدی لطفا.

تلگرام استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.